طرز تهیه ترشی بامیه در منزل بسیار خوشمزه و آسان و پخت سریع + نکات تهیه این ترشی

0

طرز تهیه ترشی بامیه : ترشی بامیه یکی از انواع ترشی های اصیل و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان خوزستان می باشد.همراه ما باشید تا با آموزش این ترشی خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه ترشی بامیه

مواد لازم

بامیه   ۵۰۰ گرم
فلفل قرمز   ۲ عدد
سیر   ۴ حبه
سرکه سفید یا قرمز   ۱ لیوان
شوید خشک شده   ۱ قاشق غذاخوری
نمک   ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ترشی بامیه

برای تهیه ترشی بامیه خوشمزه ابتدا باید بامیه ها را پاک کنیم ، برای این منظور باید با دقت سر و دم اضافی بامیه ها را جدا کنید. البته می توانید بامیه ها را به همان صورت با سر و دم هم به ترشی تبدیل کنید که سلیقه ای می باشد.در صورتی که می خواهید سر و دم بامیه ها جدا کنید به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید ترشی بامیه را به صورت خرد نشده (کامل) درست کنید دقت داشته باشید که به بافت بدنه بامیه ها آسیبی نرسد.

ترشی بامیه

پس از اینکه تمیز کردن بامیه ها به پایان رسید آنها را می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان برود. به هیچ وجه از بامیه های خیس و نم دار برای تهیه ترشی استفاده نکنید زیرا ممکن است ترشی شما خیلی سریع کپک بزند.پس از اینکه تمیز کردن بامیه ها به پایان رسید آنها را می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان برود. به هیچ وجه از بامیه های خیس و نم دار برای تهیه ترشی استفاده نکنید زیرا ممکن است ترشی شما خیلی سریع کپک بزند.

نکات تهیه ترشی بامیه

در این مرحله یک لیوان سرکه را به همراه نمک داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا سرکه به جوش بیاید. اگر می خواهید طعم ترشی متعادل تر شود می توانید نصف لیوان آب نیز به سرکه اضافه کنید.پس از اینکه نمک به طور کامل در سرکه حل شد آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کمی ولرم تر شود سپس آنرا روی مواد داخل شیشه می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم به شرطی که هیچ هوایی وارد آن نشودوارد شدن هوا به شیشه ترشی می تواند باعث کپک زدن ترشی شود. پس از اینکه ترشی آماده شد آنرا به مدت ۱۵ روز در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا آماده شود. پس از اینکه ترشی آماده شد آنرا در یخچال نگهداری می کنیم.

آموزش تهیه ترشی بامیه خانگی

همراه ما باشید

نظرات