لیست جاذبه های گردشگری گرجستان!

0

اگر نگاهی به تور‌ها و مقصد‌های محبوب برای سفر ایرانی‌ها بیندازیم، حتما میان تور‌های معروف بسیار مانند تور تایلند و تور‌های ترکیه، نام گرجستان را نیز می‌بینیم. گرجستان جاهای دیدنی بسیاری دارد و توانسته نظر مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کند. اگر دوست دارید درباره دیدنی‌های این‌کشور زیبا اطلاعات بیشتری داشته باشید، این‌مقاله را تا پایان بخوانید. ما در این‌مقاله تعدادی از دیدنی‌های شهر‌های مختلف گرجستان را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

 لیست جاذبه های گردشگری گرجستان

گرجستان، سفر به ناشناخته‌ها

گرجستان دیدنی‌های بسیاری دارد و شما در یک سفر چندروزه نمی‌توانید همه آن‌ها را کامل و دقیق ببینید. به همین دلیل بهتر است قبل از سفر و هنگامی که تور گرجستان رزرو می‌کنید، درباره دیدنی‌ها و جاذبه‌های آن نیز تحقیق کنید. تور تایلند یا دیگر شهر‌ها مانند شهر‌های ترکیه برای ایرانی‌ها بیشتر شناخته‌شده هستند و مسافران می‌توانند از نظرات مسافران قبلی استفاده کنند.

اگر دوست دارید به منطقه‌ای سفر کنید که برای شما تازه‌تر باشد و از تماشای دیدنی‌های آن لذت ببرید، گرجستان فرصت خوبی را برای شما مهیا کرده است. گرجستان یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان است و مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. ایرانی‌های زیادی علاقه دارند تا به این کشور رفته و با تماشای دیدنی‌های آن، اوقات خوشی را به تقویم سفر‌های خود اضافه کنند. در قسمت‌های بعد تعدادی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهر‌های مختلف گرجستان را معرفی می‌کنیم.

دریاچه لاک‌پشت تفلیس

شاید با شنیدن نام این‌دریاچه انتظار تماشای لاک‌پشت‌های متنوعی را داشته باشید که باید بگوییم از این‌موضوع خبری نیست. مردم گرجستان معتقد هستند که این‌دریاچه از بالا شبیه لاک‌پشت است و دلیل نام‌گذاری آن نیز به همین دلیل است. اگر در تابستان یا حتی فصل‌های دیگر با تور گرجستان به تفلیس سفر می‌کنید، حتما بازدید از این‌جا را در برنامه سفر خود قرار دهید.

لیست جاذبه های گردشگری گرجستان

امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی در این‌منطقه خوش‌آب‌و‌هوا قرار داده شده تا مسافران بتوانند سفر بی‌نظیری داشته باشند. تله‌کابین، شنا، آفتاب‌گرفتن و دوچرخه‌سواری از تفریحاتی هستند که شما می‌توانید در دریاچه لاک‌پشت تجربه کنید. علاوه‌بر همه این‌موارد، کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلفی نیز در بازه‌های زمانی مختلف، اطراف دریاچه برگزار می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. برای بازدید از دریاچه بهتر است در ساعات اولیه صبح مراجعه کنید تا انرژی لازم برای قدم‌‍زدن اطراف آن را داشته باشید. البته محدودیت زمانی برای بازدید وجود ندارد.

این مطلب را هم بخوانید: بایدها و نبایدهای سفر به تهران

پل صلح در تفلیس

شما ممکن است درباره برنامه‌های مختلف تور تایلند یا تور‌های متداول اطلاعاتی را خوانده باشید. دقت داشته باشید برای سفر به گرجستان نیز نیاز به مطالعه و تحقیق درباره دیدنی‌های این‌کشور زیبا دارید. پل صلح یکی از دیدنی‌های زیبای تفلیس گرجستان است. با مراجعه به این‌جاذبه امکان بازدید از رود کورا را دارید و می‌توانید از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

پل صلح دو قسمت سنتی و مدرن شهر تفلیس را به هم وصل می‌کند. پل صلح در سال ۲۰۱۰ توسط معماری ایتالیایی ساخته شده و به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تبدیل شده است. مسافران زیادی در ساعات مختلف شبانه‌روز به این‌محل مراجعه می‌کنند تا نورپردازی و معماری فوق‌العاده پل را از نزدیک تماشا کنند. مسجد جامع سامبا و کلیسای ناریکالا از دیگر جاذبه‌های شهر هستند که شما از روی پل صلح آن‌ها را می‌بینید. فواره‌های آب و مجسمه پیانو نیز انتهای پل شما را به خود جذب می‌کنند.

شهر سنگی اوپلیستسیخه

گرجستان کشوری است که انواع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را در دل خود جای داده است. همین موضوع نظر گردشگران زیادی را به آن جلب کرده است. اگر با تور گرجستان به این‌کشور سفر می‌کنید، حتما زمان خوبی را به بازدید از شهر سنگی اوپلیستسیخه اختصاص دهید. شهر سنگی اوپلیستسیخه در ۱۰ کیلومتری شرق شهر گوری قرار گرفته و اوپلیستسیخه به معنای قلعه خدایان است. شهر ساختاری جالب و سه لایه دارد. بررسی‌های باستان‌شناسان نشان داده که آثار مربوط به اله خورشید در این‌شهر قرار داشته است. مسافران همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر امکان بازدید از این‌شهر زیبا و قدیمی را دارند. حتی اگر به آثار و بنا‌های تاریخی علاقه ندارید، بازید از شهر سنگی اوپلیستسیخه برای شما جالب خواهد بود.

لیست جاذبه های گردشگری گرجستان

دیگر جاذبه‌های گرجستان

همان‌طور که گفته شد، گرجستان دیدنی‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد. اگر بخواهید درباره همه آن‌ها مطالعه کنید، بهتر است وقت خوبی را به این‌موضوع اختصاص دهید. ما در این‌مقاله فقط تعداد کمی از جاذبه‌ها را نام بردیم تا با برخی از جاذبه‌های گرجستان آشنا شوید. در این‌قسمت تعدادی از دیگر جاذبه‌های گرجستان را نام می‌بریم تا شما بتوانید در لیست بررسی‌های خود داشته باشید. تعدادی از دیگر جاذبه‌های گرجستان در شهر‌های آن و اطراف آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بنای یادبود پادشاه واختانگ گرگاسالی در تفلیس
  • خیابان روستاولی تفلیس
  • کلیسا یا صومعه جواری در متسختا
  • مسجد جمعه تفلیس
  • روستای زیبا و پر از درختان صنوبر و گاج باخمارو
  • صومعه گلاتی
  • روستای زیبا و رنگارنگ کازبگی
  • باغ گیاه‌شناسی باتومی
  • شاتیلی خوسورتی در روستایی با همین نام
  • روستای اوشگولی و مجموعه روستاهای سوانتی
  • خانه‌های واردزیا

نظرات