بایدها و نبایدهای سفر به تهران

0

تهران یکی از بزرگ‌ترین کلان‌ شهر ایران است که نزدیک به ۱۳ میلیون جمعیت دارد. سفر به این شهر مدرن می‌تواند به یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهایتان تبدیل شود، اما به شرطی که پیش از سفر به بایدها و نبایدهای سفر به تهران توجه کنید. در ادامه مقاله نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم تا سفرتان خاطره‌انگیز و خوشایند شود.

 سفر به تهران - تهران گردی

چگونه به تهران سفر کنیم؟

سفر به تهران از سه روش سفر با اتومبیل و اتوبوس، سفر با قطار و سفر با هواپیما میسر است. با این حال شما می‌توانید قیمت بلیط هواپیما برای تهران یا قیمت دیگر وسایل نقلیه را به صورت آنلاین بررسی کنید. بررسی قیمت‌ تور تهران به شما کمک می‌‌کند تا در هزینه‌هایتان به طور قابل توجهی صرفه‌جویی کنید. همچنین خرید اینترنتی تور تهران به شما این فرصت را می‌دهد تا از تخفیف‌های ویژه نیز بهره‌مند شوید.

سفر به تهران - تهران گردی

بهترین زمان سفر به تهران

بهترین زمان سفر به تهران، در تعطیلات عید نوروز و بهار است. معمولا در تعطیلات عید نوروز اگرچه قیمت‌ها کمی بیشتر خواهد بود، اما تهران بسیار خلوت است و هوا هم پاک است. همچنین در بهار درختان جوانه می‌زنند و هوا بسیار خنک و خوشایند خواهد بود. شهر تهران در فصل زمستان سرد است و هوای نسبتا آلوده دارد. اما برای سفر تابستانی نیز می‌تواند انتخابی خوبی باشد.

هزینه سفر به تهران چگونه است؟

تهران شهری مدرن و گران است. بنابراین ممکن است هزینه سفر به تهران کمی بالا باشد. اما شما می‌توانید با رزرو هتل در تهران و خرید اینترنتی تور تهران، هزینه‌ها را تا میزان قابل توجهی کاهش دهید. همچنین شما می‌توانید قیمت سفر به تهران را در وبسایت‌های گوناگون مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

از قبل هتل را رزرو کنید!

سفر به شهر پرجمعیت تهران، در کنار لذت بخش بودن، کمی چالش برانگیز است. چرا که ممکن است در برخی از روزهای سال، به خصوص در عید، نتوانید اتاق یا هتل خالی برای اقامت پیدا کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل هتل را رزرو کنید تا در این شهر بزرگ سردرگم نشوید.

برای مثال هتل هویزه تهران در منطقه شش در خیابان طالقانی قرار دارد. این هتل چهارستاره امکاناتی دارد که می‌توانید در سایت مشاهده کنید و از آن بهره‌مند شوید. رزرو آنلاین هتل در تهران این مزیت را به همراه دارد که از تخفیف‌ها هم بهره‌مند شوید و آن‌ها را به صورت آنلاین مقایسه کنید.

موقعیت هتل را در نظر بگیرید!

تهران شهر بزرگی است و ممکن است سفر از شمال تا جنوب شهر حتی ساعت‌ها طول بکشد. بنابراین پیش از سفر حتما موقعیت هتل را در نظر بگیرید. برای مثال هتل پرشین پلازا تهران در خیابان سهروردی شمالی قرار دارد.

بنابراین دسترسی به تاکسی، مترو و اتوبوس برای سفر ساده‌تر خواهد بود. اما در صورتی که هتل در خیابانی در دسترسی کمتر قرار داشته باشد، هزینه سفرتان نیز بیشتر می‌شود. چرا که باید بارها هزینه تاکسی و تاکسی آنلاین با قیمت‌های بالا بپردازید.

از وسایل حمل و نقل عمومی غافل نشوید!

در صورتی که موقعیت هتل در مکان در دسترسی مثل هتل هویزه تهران قرار بگیرد، هزینه‌هایتان نیز کمتر می‌شود. چرا که شما می‌توانید به غیر از تاکسی اینترنتی یا آژانس، از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس استفاده کنید. در این صورت سرعت رفت و آمدتان بیشتر خواهد شد و در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

ساعت جاهای دیدنی تهران را بررسی کنید!

پیش از سفر به تهران، روز و ساعت جاهای دیدنی تهران را بررسی کنید. برخی از جاهای دیدنی تهران، مثل موزه و کاخ‌های قدیمی، در روزهای جمعه و حتی شنبه تعطیل هستند. همچنین برخی از مکان‌ها تاریخی و موزه‌ها‌ی تهران ساعت کاری شناور دارند. با این حال شما می‌توانید از صفحات مجازی یا وب‌سایت مکان مورد نظر، روز و ساعت کاری را بررسی کنید.

سفر به تهران - تهران گردی

گوگل مَپ را فراموش نکنید!

دیگر زمان آن گذشته است که یک نقشه کاغذی به دست بگیرید و مسیرها را بارها گم کنید. تهران شهری است که امروزش همچون دیروز نیست. بنابراین استفاده از گوگل مپ یا مسیریاب‌های آنلاین مشابه را فراموش نکنید. این مسیریاب‌های آنلاین کمک می‌‌کند تا مسیر خود را پیدا کنید و زمان دقیق رسیدن به مکان مورد نظر را با روش‌های گوناگونی مثل سفر با تاکسی، اتوبوس یا پیاده را بدانید.

مراکز خرید در تهران را از دست ندهید!

یکی از جاذبه‌های این کلان شهر، مراکز خرید تهران است. برندهای گوناگونی در مراکز خرید در سراسر تهران وجود دارند. اما ممکن است قیمت یک محصول از مغازه‌ای تا مغازه دیگری و از منطقه‌ای تا منطقه دیگری متفاوت باشد. بنابراین در خرید در شهر تهران عجله نکنید. ابتدا قیمت‌ها را به خوبی بررسی و مقایسه کنید، سپس آن را تهیه کنید.

هزینه زیادی نپردازید!

بسیاری بر این باورند که سفر به تهران مساوی با صرف هزینه زیاد است. اما شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای در تهران گشت و گذار کنید. برای مثال تماشای پارک‌های معروف تهران مثل پارک ساعی، پارک ملت، پارک جمشیدیه و پارک لاله یک خاطره رایگان و به یادماندنی خواهد بود. همچنین برخی از محله‌های تهران مثل دربند، درکه، لواسان، خیابان لاله‌زار، خیابان ولیعصر و پل طبیعت نیز جزء جاذبه‌های توریستی رایگان محسوب می‌شوند.

نظرات