شیردوش چیست

0

شیردوش برای برداشتن و جمع آوری شیر از سینه ها استفاده می شود. پس از جمع آوری، شیر را می توان فوراً به کودک خود داد و یا در کیسه ها و ظروف نگهداری شیر مادر نگهداری کرد تا بعداً استفاده شود.

شیردوش به مدل های شیردوش دستی و شیردوش برقی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به موارد استفاده و بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شیردوش

در موارد زیر می توانید از شیر دوش استفاده کنید :

– شما می خواهید در حالی که برای مدت کوتاهی بیرون می روید، شیر مادر را به نوزاد خود بدهید.

– نوزاد شما نارس است یا در بیمارستان بستری است و نمی توانید به نوزاد شیر بدهید.

– شما در حال بازگشت به محل کار یا جاهای دیگر هستید.

– زمانی که می خواهید درد، فشار و گرفتگی را کاهش دهید.

– شما شیردهی را متوقف کرده اید و می خواهید شروع به واکنش کنید.

– شما می خواهید برای نوزادی که به فرزند خواندگی قبول کرده اید، یک منبع شیر ایجاد کنید.

– موقعی که دوست دارید شیر خود را افزایش دهید.

– زمانی که می خواهید به طور موقت فرزند خود را از شیر بگیرید.

دلیل هر چه که باشد، اکثر مادران شیرده داشتن یک شیردوش را مفید می دانند. اما کدام یک را باید انتخاب کنید؟ انواع و سبک ها و برندهای بسیاری در دسترس است که ممکن است انتخاب یکی از آنها دشوار یا طاقت فرسا باشد. برای پیدا کردن شیردوشی که برای شما مناسب است، باید به بودجه خود و مدت زمانی که صرف خواهید کرد فکر کنید.

شیردوش دستی

شیردوش دستی

شیردوش دستی شیردوشی است که با دست کار می کند. ممکن است لازم باشد یک دکمه را فشار دهید یا یک سیلندر را به جلو و عقب بکشید تا مکشی ایجاد شود که شیر را از سینه های شما خارج می کند. این شیردوش ها معمولاً کوچک، ارزان و آسان برای حمل کردن هستند.

شیردوش دستی برای استفاده کوتاه مدت یا پمپاژ گهگاه به خوبی کار می کنند. با این حال، اگر می خواهید اغلب شیر مادر را پمپاژ کنید یا هنگام پمپاژ مقدار زیادی شیر مادر را خارج کنید، استفاده از شیر دوش دستی ممکن است زمان بر و خسته کننده باشد.

شیردوش با باتری

اگر فقط یک بار در روز و یا کمتر نیاز به پمپاژ دارید و نمی خواهید از شیردوش دستی استفاده کنید، یک شیردوش به همراه باتری می تواند گزینه خوبی باشد. از آنجایی که آنها معمولاً به اندازه کافی قوی نیستند که تولید شیر را تحریک کنند یا ذخیره شیر را حفظ کنند، همچنان باید کودک خود را برای اکثر شیردهی ها به سینه بگذارید.

شیردوش هایی که با باتری کار می کنند، معمولاً کوچک، قابل حمل و نسبتاً آسان برای استفاده هستند. با این حال، آنها به باتری هایی نیاز دارند که با گذشت زمان جایگزینی آنها پر هزینه می شود.

شیردوش برقی

شیـردوش برقی

اگر نیاز به پمپاژ زیاد دارید، یک شیردوش برقی بهترین نتیجه را به شما می دهد. شیردوش های برقی قوی هستند بنابراین می توان از آنها برای کمک به ایجاد، حفظ و افزایش شیر خود استفاده کنید. این شیردوش های برقی کارآمدترین پمپ ها هستند که می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند، اما گران تر و بزرگ تر هستند و به منبع برق نیاز دارند.

استفاده از شیـردوش دستی

برخی از شیردوش های دستی می توانند توسط بیش از یک نفر استفاده شوند. این شیردوش ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را استریل کرد و قطعاتی که با شیر مادر در تماس است یکبار مصرف می باشد.

اینها معمولاً شیردوش هایی هستند که می توانید در زمانی که در بیمارستان هستید اجاره یا استفاده کنید. بیشتر شیردوش های شخصی فقط برای استفاده یک نفر در نظر گرفته شده اند. آنها را نمی توان به طور کامل استریل کرد و حتی با داشتن محافظ سینه و لوله جدید، همچنان خطر انتقال یک بیماری عفونی وجود دارد. قبل از استفاده از هر پمپی که توسط شخصی دیگر استفاده شده است، مطمئن شوید که استفاده از آن توسط بیش از یک نفر بی خطر است و به درستی استریل شده است.

چگونه شیردوش را استریل کنیم ؟

تمیز کردن شیر دوش خود بعد از هر بار استفاده برای اطمینان از اینکه میکروب ها تکثیر نشوند و به کودک شما آسیب نرسانند بسیار مهم است. پس حتماً تمام قسمت های شـیردوش را که با سینه یا شیر مادر تماس پیدا کرده اند، با صابون مایع و آب داغ بشویید. آنها را با برس تمیز کنید و زیر آب جاری بشویید.

هنگام شستن با دست، حتماً از یک لگن تمیز استفاده کنید و در سینک آشپزخانه قرار ندهید. یک لگن که فقط برای شستن وسایل تغذیه نوزاد استفاده می شود و اجزای شـیردوش را در آن قرار می دهید استفاده کنید.

سپس آن را در هوا خشک کنید و قطعات را فقط زمانی که کاملاً خشک شدند کنار بگذارید. اگر کودک شما کمتر از ۳ ماه است یا نارس به دنیا آمده است و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارد، روزانه ضد عفونی کنید.

اگر قطعات شـیردوش های شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، آن ها را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و روی آب داغ و درجه خشک کردن گرم قرار دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از انواع شیردوش، بویژه شیـردوش دستی و شیردوش برقی داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذراید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید شـیردوش دستی و خرید شیردوش برقی به وبسایت برانکارد مراجعه کنید.

نظرات