نکات کلیدی در خرید اینترنتی لباس بچه گانه

0

خرید لباس بچه گانه در هر سنی که باشند کاری سرگرم کننده و جذاب است، البته در عین حال برای داشتن خریدی موفق باید به نکاتی توجه کرد؛ چرا که به هر حال کودکان از نظرهای مختلفی با بزرگسالان متفاوتند و به همین دلیل باید در این زمینه دقت عمل بیش تری به خرج داد تا علاوه بر این که از خرید خود لذت می‌بریم از نتیجه نیز راضی باشیم.

 خرید اینترنتی لباس بچه گانه

نکاتی که توجه به آن‌ها در خرید لباس بچه گانه ضروری است

  • جنس لباس کودک

مهم ترین مورد در خرید اینترنتی لباس نوزادی و بچه گانه، جنس پارچه ای است که در آن استفاده شده است. لباس کودکان در هر سنی، لازم است تا بیش ترین لطافت و نرمی را داشته باشند و شاید پوست حساس آن‌ها در کنار کم طاقت بودنشان علت اصلی این موضوع باشد. به هر حال کودکان نسبت به بزرگسالان پوستی لطیف تر و حساس تر دارند که ممکن است با یک انتخاب نادرست و استفاده از جنس‌هایی با درصد پلاستیک بالا به خصوص در فصول گرم سال، به راحتی دچار عرق سوختگی و یا اگزما شوند.

  • توجه به طرح و رنگ لباس در هنگام خرید

برای حفظ روحیه شاد کودک، بهتر است در خرید لباس هم از رنگ‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که موجب نشاط آن‌ها شود و کودکان به پوشیدن لباس‌هایشان علاقه داشته باشند. بنابراین بهتر است، سراغ رنگ‌های روشن تر و البته با طرح‌های زیبا بروید.

  • توجه به امنیت کودک

برای خرید لباس نوزاد و کودک باید توجه داشته باشیم که لباس او از ویژگی‌هایی که ممکن است سلامت او را به خطر بیاندازند عاری باشد. چرا که کودکان غیر قابل پیش بینی هستند و ممکن است حتی در سنین بالاتر هر چیزی را به دهان خود بگذارند و یا با حرکات بی محابای خود به هر چیزی که در سر راهشان است گیر کنند و به زمین بی افتند؛ لذا بهتر است برای خرید لباس کودکان به نکات امنیتی زیر نیز توجه شود.

برای حفظ امنیت نوزاد و کودک خود حتما لباس‌هایی را انتخاب و خریداری کنید که دکمه‌هایی که به راحتی کنده می‌شوند و یا بندهای بلند، پاپیون و از این دسته موارد تزئینی نداشته باشد. چرا که کودک امکان دارد هر چیزی را در دهان خود بگذارد و در این صورت احتمال خفگی وجود دارد و بندهای بلند نیز بسیار دست و پا گیر است و احتمال به زمین افتادن را تشدید می‌کنند. برای این مورد لازم است به نکات زیر هم توجه کنید:

  1. از خرید لباس‌هایی که بندهای بلند دارند اجتناب کنید. این بندها ممکن است موجب به زمین افتادن کودک شما شوند.
  2. از خرید لباس‌هایی با پاپیون و دکمه‌های فراوان تزئینی و این دست از موارد صرف نظر کنید؛ چرا که ممکن است به راحتی کنده شوند و علاوه بر به هم ریخته شدن نمای لباس برای سلامت کودک نیز تهدید آمیز باشند.
  3. بهتر است لباس بچه گانه تا حد امکان زیپ نداشته باشند؛ زیرا در تماس مستقیم با پوست کودک قرار می‌گیرند و ممکن است به پوست او آسیب برسانند.
  4. دکمه‌های لباس به خوبی دوخته شده باشند تا به راحتی کنده و جدا نشوند.

خرید اینترنتی لباس بچه گانه

  • توجه به خصوصیات و ویژگی‌های لباس

لباس بچگانه را شاید تا سن چهار سالگی یا بیش تر، خودتان باید تعویض کنید؛ بنابراین لباس باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا به راحتی از تن او خارج شود و همین طور پوشاندن آن‌ها نیز به سهولت امکان پذیر باشد تا کودک کلافه و خسته نشود. به این منظور به نکات زیر حتما توجه کنید:

  1. گشادی یقه و آستین‌ها را مد نظر قرار دهید؛ چرا که نقش اساسی در سرعت تعویض لباس بچه گانه را دارند و نیز ممکن است اگر پایین بردن لباس از سر کودک بیش تر از حد معمول طول بکشد، به ترسیدن و نهایتا گریه کودک منجر شود.
  2. انواع لباس‌های نوزادی بیش ترین شست و شو را دارند، بنابراین، حتما از لباس‌هایی استفاده کنید که در لباس شویی قابل شست و شو باشند و البته در هنگام شست و شو حتما به چگونگی آن و میزان درجه حرارت لازم برای شستن توجه کنید.
  3. از خرید لباس‌های خیلی تنگ اجتناب کنید این لباس‌ها علاوه بر این که پوشاندن و تعویضشان مشکل است برای کودک هم ناخوشایند خواهد بود.
  4. در خرید شلوار نوزادی، شلوار کمرکش بهترین گزینه برای کودکان است تا هم کار تعویض پوشک راحت تر باشد و هم در زمان نشستن زیپ و دکمه به شکم آن‌ها آسیب نمی‌رساند.
  5. بهتر است لباس بچه گانه مارک‌های پشت گردن نداشته باشند. این مارک‌ها به شدت برای کودکان آزار دهنده هستند و موجب خارش بدن آن‌ها می‌شود، بنابراین در صورت وجود هم حتما آن‌ها را از لباس کودک جدا کنید.
  • شست وشوی لباس تازه خریداری شده قبل از پوشاندن

لباس‌های نو قبل از این که به دست شما برسند مسیر زیادی را طی کرده اند و احتمالا در این مسیر و همچنین در فروشگاه دست به دست شده و شاید مدت زمانی طول کشیده تا به فروش برسند و بنابراین، ناچارا مقداری گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی بر روی آن‌ها وجود دارد، در این صورت بهترین گزینه این است که قبل از تن کردن حتما شسته شوند.

  • انتخاب درست سایز لباس بچه گانه

در صورت امکان برای خرید لباس بچگانه یا خود کودک را همراه خود به خرید ببرید و یا اندازه لباس‌های مناسب او را حتما با خود داشته باشید. چرا که بسنده کردن به سایز روی لباس‌ها که برای کودکان اغلب با توجه به سن آن‌هاست، آن چنان که باید اطمینان بخش نیست و کودکان بسته به تغذیه و نوع آناتومی خاص بدن خود در سن مشترک، ممکن است جثه‌های مختلفی داشته باشند و به همین علت حتما باید آن چه ملاک سایز بندی قرار می‌گیرد پیش از سن، اندام کودک باشد.

خرید اینترنتی لباس بچه گانه

نکات خاص خرید لباس دخترانه

در خرید لباس بچه گانه دخترانه از لباس‌های با تور و پیلی‌های افراطی، هر چند زیبایی خاص خود را دارند، دوری کنید. این تورها و پیلی‌ها اگر بیش از حد باشند واقعا کلافه کننده می‌شوند. همچنین پیراهن‌های خیلی کوتاه و یا خیلی بلند نیز مناسب نیستند. از لباس‌هایی که ریشه و یا بندهای زیادی دارند هم بهتر است، استفاده نکنید؛ چرا که یا آن‌ها را می‌کشند و موجب پاره و خراب شدن لباس می‌شوند و یا به دهان می‌گذارند.

نکات خاص خرید لباس پسرانه

در خرید لباس بچه گانه پسرانه جنب و جوش و شیطنت بیش تر آن‌ها را لحاظ کنید و حتما لباس‌هایی راحت و با کیفیت انتخاب کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کودکان پسر غالبا از نظر قد، سریع تر رشد می‌کنند و در نهایت به آناتومی بدن کودک پسر حتما توجه کنید.

به سلیقه کودک احترام بگذاریم

در خرید لباس برای کودکان به خصوص در سنی که تمایل دارند خودشان در مورد موضوعات مربوط به خود تصمیم گیری و اظهار نظر کنند، حتما با توجه به سلیقه و نظر آن‌ها برایشان لباس بخرید و به عنوان یک راهنما کنارشان باشید تا نکات ذکر شده نیز رعایت و مورد توجه باشند.

خرید اینترنتی لباس بچه گانه

امروزه به دلایل مختلف از جمله نداشتن وقت کافی، تنوع مدل و البته قیمت و سهولت در خرید، خرید از یک فروشگاه اینترنتی مطمئن می‌تواند بسیار جالب توجه و مفید باشد. در این صورت لباس‌های مختلف به سادگی پیش روی شما قرار می‌گیرند و بدون هیچ محدودیتی وقت کافی برای توجه به تمام نکات دارید و می‌توانید از  امکان مقایسه لباس‌ها از نظر قیمت در سایت‌های مختلف نیز بهره مند شوید. در خرید اینترنتی لباس بچه گانه از آن جایی که لباس حضور فیزیکی ندارد، بنابراین توجه به نکاتی برای شما ضروری است که در زیر به مهم ترین آن‌ها اشاره می‌شود. اما پیش از آن به صورت کاملا مختصر به خصوصیاتی که یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید دارا باشد، اشاره می‌کنیم:

مشخصات یک فروشگاه اینترنتی لباس مطمئن

یک فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه باید دارای مزایایی باشد که استفاده از آن‌ها بتواند جایگزین خوب و مطمئنی به جای خرید فیزیکی و مراجعه به بازار باشد. در زیر به چند نمونه از این ویژگی‌ها اشاره اجمالی می‌کنیم:

  • ظاهر سایت موردپسند و زیبا و با کاربری ساده و قابل استفاده برای همه باشد.
  • امنیت فروشگاه تایید شده باشد و از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر برخوردار باشد.
  • امکان پیگیری سفارش ثبت شده باشد و کد مرسوله در اختیار او قرار بگیرد.
  • قیمت گذاری منصفانه و در حد قیمت‌های بازار باشد.
  • رنگ‌ها و جنس‌های متنوع برای خرید لباس کودک را در اختیار خریداران بگذارد.
  • مورد اعتماد باشد و بتوان به کیفیت اجناس آن اطمینان کرد.

ده نکته اساسی خرید اینترنتی لباس بچه گانه

  1. حتما سایز و اندازه‌های لباس را چک کنید و در صورت امکان با یک لباس که به سایز کودکتان می‌خورد تطابق دهید تا خریدی مطمئن داشته باشید.
  2. تمام اطلاعات درج شده توسط فروشگاه را به خوبی مطالعه و مد نظر قرار دهید. این اطلاعات می‌تواند در زمینه نوع شست و شو، جنس پارچه و… باشد و برای خریدی موفق، بسیار اساسی هستند.
  3. تصاویر لباس بچه را حتما مد نظر قرار دهید و از مورد پسند و سلیقه بودن آن اطمینان حاصل کنید. در این مورد اگر تصویر غیر ژورنالی لباس در سایت بارگذاری شده باشد به شما کمک بیش تری می‌کند.
  4. در انتخاب رنگ و سایز وارد شده خود دقت کنید تا دقیقا همان لباسی که می‌خواهید را سفارش دهید و حتما قبل از نهایی کردن خرید خود، یک بار آن‌ها را چک کنید.
  5. جنس لباس و توضیحات مربوط به آن را به دقت مطالعه کنید تا نسبت به آنچه سفارش می‌دهید دید روشنی داشته باشید.
  6. توجه داشته باشید که سایتی که از آن خرید می‌کنید امکان مرجوعی و یا تعویض داشته باشند تا به هر دلیلی اگر مشکلی وجود داشت، بتوانید آن را مرجوع کنید و حتما قوانین مربوط به این بخش را مطالعه کنید.
  7. شما می‌توانید با مطالعه نظرات خریداران دیگر دیدگاه خوب و مطمئنی به لباس به دست بیاورید؛ بنابراین، از این مورد غافل نشوید چرا که کمک بسیار خوبی به شما می‌کند و دید روشنی به شما می‌بخشد.
  8. حتما به دوره تخفیفات فروشگاه‌های اینترنتی دقت کنید چرا که در این صورت گاها می‌توانید از تخفیف خوبی بهره مند شوید.
  9. سعی کنید لباسی که انتخاب می‌کنید از یک برند معتبر داخلی و یا خارجی باشد تا با اطمینان بیش تری خرید کنید و تا حد نسبتا بالایی خیالتان از آن چه که سفارش داده اید راحت باشد.

۱۰٫در نهایت حتما توجه کنید که سایتی که از آن خرید می‌کنید قابل اطمینان، معتبر و دارای سابقه در زمینه فروش اینترنتی باشد.

کلام آخر

مهم ترین نکته در خرید لباس نوزادی و بچه گانه، راحتی و آزادی و همچنین، امنیت کودک در لباسی است که می‌پوشد. البته این به معنای بی اهمیت بودن ظاهر لباس نیست. شما باید در کنار خرید لباس زیبا و جذاب برای فرزندان خود چه دختر و چه پسر، تمام جوانب اعم از سن کودک، جنس، سایز، اندازه‌های لباس و فصلی که برای آن لباس می‌خرید را مورد توجه قرار دهید تا خریدی موفق و رضایت بخش داشته باشید. شما می‌توانید انواع لباس‌های نوزادی و بچگانه را با خیال راحت و به صورت اینترنتی از فروشگاه شمال مال تهیه کنید.

منبع: شمال مال

نظرات