مسکن در کانادا

0

هنگامیکه قصد ورود به کانادا را دارید، باید تصمیم بگیرید که کجا اقامت کنید. با اینکه در ابتدا ممکن است کمی سردرگم باشید، اما باید بدانید که منابع مختلفی برای کمک به شما وجود دارد.

 – خدمات تازه واردان
خانه‌های موقتی
انواع خانه
مسکن برای دانشجویان بین المللی

 

 مسکن در کانادا

خدمات تازه واردان در کانادا

اگر از قبل می‌دانید که قرار است در کدام ایالت یا حتی شهر اقامت کنید، در قدم اول می‌توانید با خدمات تازه واردان در آن شهر تماس بگیرید. شما می‌توانید این کار را با وارد کردن نام شهر در وبسایت شهروندی و مهاجرت کانادا انجام دهید و سازمانی نزدیک به خود را انتخاب کنید.

 

خانه‌های موقتی در کانادا

شما قبل از مهاجرت اصلی‌تان، مکان دائمی برای اقامت نخواهید داشت و هیچ مشکلی نیست. اگر در کنار دوستان یا خانواده‌تان اقامت ندارید، شاید بخواهید از خانه‌های موقتی استفاده کنید که زمانیکه به دنبال مکانی برای اقامت دائم هستید، این امکان را به شما می‌دهد تا شهر را بهتر بشناسید. هتل، هاستل، وبسایت AirBnb، اجاره فرعی و اجاره کوتاه مدت آپارتمان گزینه‌هایی برای اقامت کوتاه مدت هستند. حتما نظرات را بخوانید و مطمئن شوید که اجاره بها شامل هزینه گرمایش، برق و غیره می‌شود و رفت و آمد برای شما راحت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید خانه در تورنتو

انواع خانه در کانادا

برای اقامت کوتاه یا بلند مدت دو گزینه اصلی وجود دارد: آپارتمان‌ها و خانه‌ها. در هر دو مورد می‌توانید از اجاره فرعی یا اجاره استفاده کنید و یا خانه را بخرید.

اجاره فرعی: اجاره فرعی معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که مستاجر با قصد بازگشت به آن خانه یا آپارتمان برای مدت زمان مشخصی خارج از شهر خواهد بود. در بیشتر موارد، شخصی که واحد را اجاره می‌دهد، وسایلی را در آپارتمان برای مستاجر کوتاه مدت می‌گذارد تا تحت شرایط خاصی استفاده کند. اگر به دنبال اقامت موقت هستید و مبلمان و وسایلی برای خودتان ندارید، اجاره فرعی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

اجاره: شما همچنین می‌توانید اجاره یک آپارتمان را انتخاب کنید. به عنوان مستاجر، باید هر ماه به صابخانه مبلغی بابت اقامت خود بدهید و به مفاد مورد توافق در اجاره‌نامه پایبند باشید. حتما قبل از امضای اجاره نامه و ورود به خانه، تمام مفاد آن مورد تفاهم شما و صاحبخانه باشد. حتما مطلع باشید که چه کسی مسئول پرداخت قبض آب و برق و غیره است، چه کسی مسئول برف روبی است و آیا سیگار کشیدن مجاز است. مستاجران در کانادا حقوق مشخصی دارند که باید قبل از امضای اجاره نامه از آنها آگاه باشید. برای مثال، اگر صاحبخانه مسئول گرمایش است، باید در طول زمستان یک درجه حرارت مشخص فراهم کند. اگر قبل از امضای اجاره‌نامه یا در طول اقامتتان سوالی دارید، برای کمک گرفتن با مرکز خدمات تازه واردان تماس بگیرید.

مسکن در کانادا

خرید: هنگامیکه آماده شدید، خرید خانه می‌تواند جابه‌جایی‌تان به کانادا را تکمیل کند. بیشتر تازه واردان در سال اول موفق به خرید خانه در کانادا نمی‌شوند و بعضی از کانادایی‌ها ممکن است تصمیم بگیرند که به جای خرید خانه همیشه خانه اجاره کنند. خرید خانه به معنی آن است که دیگر مجبور به پرداخت کرایه یا رعایت مفاد اجاره‌نامه نیستید، اما مسئولیت‌های جدیدی پیدا می‌کنید. حتما از مالیات بر دارایی اطلاعات کافی داشته باشید که باید علاوه بر سایر هزینه‌ها برای خانه‌تان بپردازید.

 

مسکن برای دانشجویان بین المللی در کانـادا

دانشجویان بین المللی می‌توانند در خوابگاه داخل دانشگاه اقامت کنند یا خارج از دانشگاه برای مثال یک آپارتمان اجاره کنند.

خوابگاه داخل دانشگاه در کانادا

در صورت موجود بودن، خوابگاه‌های داخل دانشگاه معمولا پر طرفدارترین انتخاب دانشجویان جدید است. خوابگاه‌های دانشگاه اتاق‌های مشترک یا خصوصی دارند. قیمت اتاق های خوابگاه  تا حد زیادی با توجه به دانشکده و دانشگاهی که حضور دارید متفاوت است و شامل خدماتی همچون برنامه وعده‌های غذایی برای رستوران دانشگاه است.

مسکن در کانادا

اقامت بیرون از دانشگاه در کانـادا

اگر خارج از کانادا باشید، پیدا کردن محلی برای اقامت خارج از دانشگاه ممکن است مشکل باشد. اگر تصمیم گرفتید که بیرون از دانشگاه اقامت کنید، تصمیم بعدی که باید بگیرید این است که به تنهایی یا با شخص دیگری زندگی کنید. اجاره خانه در کانادا با چند نفر یکی از انتخاب‌های متداول دانشجویان است، چرا که معمولا هزینه های اجاره و قبض آب و برق و گاز را کاهش می‌دهد. شرایط این آپارتمان‌های مشترک منعطف هم هست، یعنی اگر بخواهید از آنجا بروید به هم خانه‌ای های خود می‌گویید تا شخص دیگری را برای اتاق شما پیدا کنند.

اگر ترجیح می‌دهید که به تنهایی زندگی کنید، با توجه به بودجه‌تان گزینه‌های مختلفی دارد. بیشتر دانشجویانی که تنها زندگی می‌کنند در آپارتمان‌های ½ ۱، ½ ۲، یا ½ ۳ زندگی می‌کنند. این اعداد نشان می‌دهد که یک واحد چند اتاق دارد. آپارتمان ½ ۱ واحد کوچکی با یک حمام، آشپزخانه کوچک و اتاق است، آپارتمان ½ ۲ مشابه آپارتمان ½ ۱ است با این تفاوت که کمی بزرگتر است و آپارتمان ½ ۳ معمولا یک آشپزخانه، حمام و اتاق خواب مجزا دارد.

هنگام مقایسه و بررسی قیمت‌های اجاره، مطمئن شوید که هزینه‌های گرمایش، برق و اینترنت هم شامل آن است. هزینه های اقامت داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه به طور قابل توجهی با توجه به اینکه کجا به دانشگاه می‌روید تفاوت دارد. آسان تر این است که هنگامیکه دانشگاهتان را انتخاب کردید، هزینه‌های اقامتی را هم بررسی کنید.

نظرات