کاربرد مبدل سریال به فیبر نوری

0

در بسیاری از مکان ها به دلیل هزینه بر بودن تعویض و بروز رسانی سخت افزارها و زیر ساخت های خود، تمایل به استفاده از همان وسایل قدیمی خود را دارند و با توجه به اینکه امروزه بیشتر از فیبر نوری به منظور زیرساخت تبادل اطلاعات استفاده می شود نیاز است تا مبدلی کار تبدیل سیگنال ها را انجام دهد. یکی از این ابزارها مبدل سریال به فیبر نوری می باشد که به منظور تبدیل پروتکل، درایو Real Com و مدل های عملکردی TCP مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور خرید مبدل سریال به فیبر نوری در بازار شاهد مدل های مختلف به همراه کارایی و تجهیزات مختلف هستیم. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ویژگی های انواع مبدل سریال به فیبر بپردازیم. اگر شما علاقه مند به مباحث شبکه های فیبر نوری و مبدل های مورد استفاده در این زمینه هستید می توانید در این مقاله اطلاعات خوبی را بدست آورید.

فیبر نوری

به منظور خرید مبدل سریال فیبر نوری، نیاز است تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید مطابق با نیاز و ساختار شبکه خود، خریدی به صرفه را انجام دهید. در ادامه ما چند نمونه از مبدل ها به همراه کاربرد مبدل سریال به فیبر نوری اشاره نموده ایم و در ادامه به معرفی فروشگاه های اینترنتی معتبر ایران برای خرید تجهیزات شبکه خواهیم پرداخت.

۱- مبدل سریال TCF-142

مبدل رسانه TCF-142 مجهز به یک مدار رابط چندگانه است که می تواند از رابط سریال RS-232 یا RS-422/485 و فیبر چندحالته یا تک حالته پشتیبانی می نماید. مبدل های TCF-142 برای افزایش انتقال سریال تا ۵ کیلومتر (TCF-142-M با فیبر چند حالته) یا تا ۴۰ کیلومتر (TCF-142-S با فیبر تک حالته) استفاده می شوند. مبدل TCF-142 می توانند به صورت سیگنال های RS-232 یا RS-422/485 پیکربندی شوند، اما هر دو بصورت همزمان امکان پذیر نمی باشد.

تشخیص خودکار سرعت انتقال

مبدل های TCF-142 می توانند به طور خودکار میزان سرعت انتقال را تشخیص دهند که یک ویژگی فوق العاده مناسب است. حتی اگر میزان اندازه گیری دستگاه نیز تغییر کند، سیگنال از طریق مبدل رسانه بدون هیچگونه از دست دادن داده منتقل می شود.

عملیات حلقه

مبدل TCF-142 می توانند برای اتصال دستگاه های سریال به یک حلقه فیبر استفاده شوند. برای تشکیل حلقه، پورت TX یک TCF-142 را به پورت RX مبدل همسایه متصل کنید. پس از تنظیم حلقه، به سادگی از کلیدهای DIP برای پیکربندی مبدل های TCF-142 برای حالت زنگ استفاده کنید. هنگامی که یک نود را منتقل می کنید، سیگنال به دور حلقه حرکت می کند تا اینکه دوباره به واحد فرستنده بازمیگردد، که سیگنال را بلوکه می نماید. با TCF-142 می توانید حلقه هایی تنظیم نمایید که محیط کلی آنها تا بیش از ۱۰۰ کیلومتر نیز می تواند باشد.

کنترل خودکار جهت داده (ADDC)

ADDC یک راه حل اختراع شده برای جریان داده های سخت افزاری است که توسط MOXA برای مدیریت کنترل جهت داده RS-485 تهیه شده است. ADDC جهت داده های RS-485 را به طور خودکار کنترل می نماید و استفاده از تنظیم دستی سیگنال های را غیرضروری می نماید.

۲- Flexpoint 232

از جمله امکانات این مبدل سریال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Flexpoint 232 یک مبدل سریال غیرهمزمان RS-232 به فیبر نوری می باشد.
پشتیبانی از سرعت تا ۱۱۵۲۰۰ باود.
مسافت شبکه را از طریق فیبر نوری تا ۸۰ کیلومتر افزایش می دهد.
از اکثر رابط های پورت شبکه با انواع گسترده ای از انواع کابل و کانکتورهای پشتیبانی می نماید.
دارای سوئیچDTE/DCE برای اتصال آسان به اکثر تجهیزات سریال.
پشتیبانی از سخت افزار کنترل جریان از طریق DTR، DCD، CTS، RTS، DSR
دارای قابلیت Loopback از راه دور برای تست فیبر نوری از راه دور
از نظر نرم افزاری کاملاً مستقل و بدون نیاز به نصب درایور مورد نیاز

توضیحات

Flexpoint 232 یک مبدل سریال به فیبر RS-232 است که اتصالات فیبری مطمئن و مقرون به صرفه ای را برای اتصالات سریال فراهم می کند.

رابط سریال RS-232 تا ۱۱۵۲۰۰ باود را پشتیبانی می کند و از RTS، CTS، DCD، DTR و DSR سخت افزار کنترل جریان پشتیبانی می نماید و سیگنال های Plug &Play با اکثر دستگاه های سریال را فراهم می آورد.

پورت فیبر در ۸۵۰nm یا ۱۳۱۰nm کار می کند و دارای اتصالات SC، ST یا LC است. مدل فیبر چند حالته را تا مسافت ۵ کیلومتر پشتیبانی می نماید و مدل تک حالته را تا ۶۰ کیلومتر پشتیبانی می کند.

Flexpoint 232 برچسب های توضیحی را به همراه چراغ های LED برای نصب و نگهداری آسان در این زمینه ارائه می دهد. LED ها پاورهای قابل دسترس، حالت انتخاب DTE/DCE، وضعیت بازگشت فیبر نوری، فعالیت پورت و وضعیت پیوند را گزارش می دهند.

Flexpoint 232 دارای قابلیت Loopback از راه دور همراه با تست لینک فیبر نوری End-To-End از یک مکان فیزیکی می باشد.

ماژول های Flexpoint را می توان با استفاده از سخت افزار نصب شده روی دیوار یا براکت های نصب شده روی ریل DIN نصب کرد. آنها همچنین می توانند در یک قفسه ۵ ماژول یا در یک شاسی مجهز به ۱۴ ماژول با چگالی بالا نصب نمود.

ماژول های Flexpoint که در یک قفسه با ۵ ماژول نصب شده اند و یا به عنوان دستگاه های مستقل استفاده می شوند، را می توان توسط آداپتور برق AC به DC یا از طریق رابط شاسی ۵VDC تغذیه نمود. مازول های مستقل همچنین می توانند با اتصال یک منبع تغذیه DC خارجی (۱۸-۶۰VDC) تغذیه می شوند. مازول های نصب شده در شاسی مجهز به منبع تغذیه ۱۴ ماژول با هر ترکیبی از منبع تغذیه AC و DC استفاده می شوند، و از طریق شاسی ۵VDC تغذیه می شوند.

مبدل سریال غیر مدیریتی Flexpoint به راحتی قابل استفاده هستند و اتصال فیبر قابل اطمینان را در شبکه های Enterprise و دولتی در سراسر جهان فراهم می کنند.

یک جفت ماژول Flexpoint 232 اتصال سریال بین PC و Terminal Server را فراهم می کند که امکان دسترسی به چندین دستگاه داده از طریق فیبر را فراهم می کند. از فیبر چند حالته یا تک حالته می توان استفاده کرد و پیوندهای فیبر را می توان با استفاده از فیبر تک حالته تا ۶۰ کیلومتر گسترش داد.

معرفی فروشگاه اینترنتی آی تی تلکام

فیبر نوری

فروشگاه اینترنتی ای تی تلکام رو میتوان یکی از قدیمی تری و پیشرو ترین شرکت های حوزه تجهیزات شبکه دانست که تکیه بر دانش تخصصی خود در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه (مدیا کانورتر، انواع سوئیچ شبکه، مبدل های شبکه و فیبر نوری و…) برای اولین بار در ایران را میتوان یکی از فعال ترین وب سایت های این حوزه دانست.
شرکت ای تی تلکام با همکاری در بسیاری از پروژه های موفق ارگان های بزرگ داخلی(پارس جنوبی جمع، راهنمای و رانندگی، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و…) و شرکت های معتبر خارجی توانسته به تخصص وتعهد را معنا کند.

نظرات