سفر دزفول از نیاگارای ایران تا جزیره شهیون

0

دزفول یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تجربه طبیعت است. با وجود اینکه این شهر بیشتر با آثار تاریخی منحصربفرد شناخته می شود، زیبایی های خیره کننده زاگرس طعم سفرتان را دو چندان می کند. به خصوص برای گردشگران جوان و ماجراجو که می خواهند سفری پر تب و تاب داشته باشند، مسافرتی ایده آل است.

آبشار دره انار دزفول

نشان طبیعت وحشی زاگرس را در جای جای اطراف دزفول خواهید دید. بزرگترین آبشار خاورمیانه که به نیاگارای ایران هم معروف است در دزفول قرار دارد. بسیاری از گردشگران فقط آبشار شوی را می شناسند و از دیگر آبشارهای دزفول بی خبرند. یکی از این آبشارهای زیبا، آبشار دره انار است که در شمال شهر گتوند قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از دزفول به سمت گتوند بروید و مسافتی ۷۰ کیلومتری راه دارید. آب و هوای دلچسب و خنک دره انار در گرمای خوزستان بی نظیر است. اگر در فصل انار به این دره سفر کنید، لذت خوردن انار و مرکبات هم نصیبتان می شود. هرگز بدون راهنما وارد این دره نشوید چون مسیر سختی در پیش دارید. شما می توانید به دیگر آبشارهای دزفول چون آبشار سنگ مار در نزدیکی آبشار شوی، آبشار شقایق در پارک جنگلی سردشت ۳۷ کیلومتری دزفول، آبشارهای قلعه تل نزدیک شهر باغ ملک هم سفر کنید. با تهیه بلیط هواپیما دزفول  سریع و راحت به مقصد برسید. خوزستان سرزمین تاریخ و طبیعت باشکوه است. دزفول از شهرهای با سابقه ایران است. زمانی دانشگاه جندی شاپور از بزرگترین مراکز علمی کشوره بوده است. آثار کهن دزفول چون پل تاریخی، آسیاب آبی و کاخ شائور را ببینید تا به عمق زمان سفر کنید. با گشت زدن در بافت قدیم شهر، زیباترین معماری بومی را خواهید دید. بازدید از خانه تاریخی سوزنگر، شما را به دل حیاط های سرسبز و سبک درونگرای معماری ایرانی  خواهد برد.

سفر به دزفول

مسیر زیبای آبشار دره انار

شهیون جزیره دزفول

یکی از بهترین جاهای دیدنی دزفول، منطقه شهیون است. در شهیون آبشار، روستای تاریخی، دریاچه و طبیعت چشم نواز خواهید دید. از دزفـول باید به سمت بیشه پزان بروید و تا رسیدن به دریاچه شهیون مسافتی ۵۰ دقیقه ای دارید. یکی از کارهای هیجان انگیز در شهیون، رفتن به جزیره شهیون است. این جزیره کوچک در وسط دریاچه قرار دارد. اگر امکانات کافی همراه داشته باشید، می توانید یک شب را در جزیره بمانید و از زیبایی دریاچه نهایت لذت را ببرید. آبتنی، ماهیگیری، پیاده روی اطراف دریاچه و عکاسی از کارهای هیجان انگیزی است که می توانید انجام دهید. در نزدیکی شهیون می توانید به بازدید آبشار تله زنگ یا شوی بروید یا به روستای تاریخی پامنار سری بزنید. از فکر سفر جاده ای به دزفول بیرون بیایید و در اولین فرصت با پرواز تهران دزفول به سمت شهیون بروید. انواع قیمت بلیط هواپیما دزفول به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما دزفول به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما دزفول به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

 

سفر به دزفول

نمایی از جزیره شهیون دزفول

تنگه های دزفول

از شهر بیرون بزنید و با کوله پشتی به دل شگفت ترین دره های ایران بروید. یکی از دره های هیجان انگیز دزفول، دره توبیرون است. تا رسیدن به ابتدای دره فقط نیم ساعت از دزفـول فاصله دارید. این دره با دیواره های بلند و سایه هایش شما را کامل در بر می گیرد. هوای خنک و مطبوع، نهر جاری و سنگهای خزه ای، بیشه ها سبز و سکوت محیط، آرامش عمیقی به شما خواهد داد. مسیر پر پیچ و خم با پس زمینه ای دلنشین از طبیعت برای عکس و سلفی بی نظیر است. با امکانات کافی به دره وارد شوید و حسابی لذت ببرید. کمپ زدن در دره ممکن نیست اما می توانید از اقامتگاه های بومگردی نزدیک توبیرون برای شبمانی استفاده کنید. اگر فرصت داشتید از کول خرسون، دره معروف دزفـول که با نام دره ارواح هم شناخته می شود، دیدن کنید.

سفر به دزفول

دره توبیرون با دیواره های بلند

بهترین زمان سفر به دزفول

اب و هوای دزفول به شرایط مدیترانه ای نزدیک است. به همین خاطر تابستان دمای بالایی دارد و در زمستان مطبوع است. بهترین زمان برای سفر به دزفـول اواخر زمستان و اوایل بهار است. اگر می خواهید در زمانی غیر از زمان اوج گردشگری به دزفـول بروید، تابستان بهترین موقع است. بلیط هواپیما و خدمات گردشگری در این فصل ارزانتر است.

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه و بلیط لحظه آخری چارتر خریداری کنید. همچنین کارشناسان تریپ به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

نظرات