چگونه از اختلافات زناشویی پیشگیری کنیم؟ در چاه طلاق نیافتیم

0

این راهکارها می تواند به شما کمک کند که از دعواهای خانوادگی جلوگیری کنید. زیرا دعواها باعث می‌شود که شما فردی زودرنج و حساس و بیقرار شوید.

بحث و درگیری در بین زوج‌ها امری طبیعی است و قرار نیست که در زندگی هیچ اختلافی وجود نداشته باشد اما اگر رفتار درست در هنگام دعوا داشته باشید کمک زیادی به اتمام دعوا میکنید.

به بیان مرکز مشاوره ستاره با آگاهی از روش های صحیح می توانید برخورد صحیح و زمان درست آن را متوجه شوید و از بروز اختلافات پیشگیری کنید.

اختلافات زناشویی

 قدرت تحمل داشته باشید.

قدرت تحمل خودتان را بالا ببرید و روزهایی را که با همسر خود اوقات شادی را ندارید تحمل کنید که برای این کار باید غرور و خودخواهی خودتان را کم کنید و باید نسبت به روزهای سخت زندگی صبور بود.

ابراز احساسات کنیم.

بیشتر زوجین یکدیگر را دوست دارند ولی راه های ابراز آن را نمی دانند یا آن را لازم نمی دانند بهتر است که نکات مثبت همسرتان را به او یادآوری کنید انتقاد کردن می تواند موثر باشد اما زمانی  که احساسات خود را در آن بیان کرده باشید و همسرتان بداند با وجود نقص هایی که دارد باز هم او را دوست دارید.

هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

زمان مناسب با همسرتان صحبت کنید و خواسته های خودتان را در موقعیت مناسبی بیان کنید زیرا اگر زمان مناسبی خواسته های خودتان را بیان نکنید دلخوریهای عمیق در رابطه شما ایجاد خواهد شد مثلاً زمانی که در حال یک کار سخت است با سوال پرسیدن اورا عصبانی خواهید کرد.

زمان صحبت های جدی را جدا کنید.

برای صحبت های جدی زندگی وقت بگذارید ناراحتی هایی که در زندگی دارید .نگذارید به قسمت های  دیگر زندگی وارد شود. اگر مسائل بین شما و شوهرتان ادامه پیدا کند زمینه برای  دلخوری شما فراهم  می‌شود و اختلاف را به همه ی جنبه های زندگی وارد می کند .طرز صحبت کردن شما می تواند بسیار مهم باشد.

اختلافات زناشویی

راجع به امروز از او سوال کنید.

در طول روز یک زمان را انتخاب کنید و حال و روز امروزتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید در این صورت فرد احساس تنهایی نمی کند و صمیمیت بین زوجین بالا می رود .

رفتارهایی که دوست دارید را تقویت کنید.

در زندگی مشترک باید همسرتان بداند برای شما ارزش دارد و شما او را دوست دارید باید بدانید که همسرتان به چه چیزهایی علاقه دارد و  در فرصت های مناسب برای او فراهم کنید و این راهی است که شما را به یکدیگر نزدیک می کند.

از همسرتان برای شناخت خودش کمک بخواهید.

شما نباید فکر کنید که تمام نیازهای همسرتان را می شناسید گاهی بهتر است از او سوال کنید چه چیزی را دوست داری؟ در این صورت می‌توانید کادویی برای او تهیه کنید و او را سوپرایز کنید.

بگذارید محبت شما را فرزندان و دیگران هم ببینند.

اگر محبت خود را به همسرتان نشان دهید تصویری زیبا از ازدواج برای فرزندانتان روشن می کنید و آنها می فهمند که ازدواج فقط جنگ و دعوا نیست و در مقابل همسرتان هم احساس بهتری دارد و اعتماد به نفس او بیشتر می شود .

به جای مخالفت پیشنهاد دهید.

اگر با نظر همسرتان موافق نیستید سعی کنید یک موضوع جدید یا راه حل جدید ارائه بدهید و با یکدیگر فواید و مزایا را بررسی کنید و در آخربه یک نتیجه گیری برسید.

مشورت را فراموش نکنید.

هنگام مشورت کردن سعی کنید مسئله را از این بیشتر مشکل نکنید .مشورت کردن در زندگی بسیار مهم است و کاربردهای زیادی دارد و می توانید در مواقعی که موضوعی برای صحبت کردن ندارید این کار را انجام دهید .

به اعصاب خودتان مسلط باشید در هنگام عصبانیت و دعواها ممکن است یکی از طرفین حرف نامربوطی بزند و دیگری هم پاسخ او را بدهد و جنگ و دعوا بین آنها بالا بگیرد برای جلوگیری از دعوا بهتر است یک طرف یا هر دو طرف بر اعصاب خود مسلط باشند و سکوت کنند و ادامه بحث را به زمانی که شرایط و موقعیت مناسب داشتند موکول کند.

اختلافات زناشویی

به نقاط ضعف یکدیگر حمله نکنید.

زن و شوهر به خوبی یکدیگر را می‌شناسند ویژگی‌های مثبت و منفی یکدیگر را می شناسند و ممکن است در هنگام دعواها به دلیل ناراحتی که دارند نقاط ضعف یکدیگر را به رو بزنند که یک کار اشتباه است و باعث  می شود که طرف مقابل به شما اعتماد نکند.

بنابراین در هنگام دعوا به اعصاب خود مسلط باشید و یکدیگر را تحقیر نکنید .

جادوی زبان خوش را فراموش نکنید.

که‌ باعث برقراری یک رابطه گرم میشود در صحبت کردن آن  را تمرین کنید تا جایی که در هنگام دعوا هم بتوانید از آن استفاده کنید.
بسییاری از اختلافات زناشویی به دلیل صحبت‌های نادرست است زبان و لحن خوب و درست باعث می شود که ارزشتان ازدید همسرتان بالا برود و جلوی دعوا و عصبانیت را بگیرد .

از دید همسرتان به مسائل نگاه کنید.

در اکثر دعواها زن و مرد تلاش می‌کنند که از خود دفاع کنند و تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند اما اگر خودتان را لحظه ای جای طرف مقابل بگذارید خواهید دید که شاید حق با همسرتان باشد و مقصر نباشد.

انجام تست تفاوهم زن وشوهر به صورت رایگان و با پاسخ تشریحی فراهم شده است.

هم اکنون می توانید از طریق مرکز مشاوره ستاره برای مشاور خانواده اقدام کنید. رزرو وقت با مشاور از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ و به صورت موبایلی از طریق شماره های ۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰ و ۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷ امکان پذیر است.

نظرات