رابطه زناشویی صحیح

0

ازدواج های زیادی به دلیل نداشتن رابطه زناشویی صحیح و یا نداشتن رابطه ی کافی ازهم می پاشد. رابطه ی جنسی مناسب چیزی است که می تواند ع امل نابودی زندگی باشد و همچننی اگر به شکل صحیح و مناسب بر قرار شود، می تواند کیفیت زندگی را بالا برده و در زمان های سخت، زندگی را از بلای حوادث نجات دهد. در ادامه این مقاله مطالبی درباره ی رابطه زناشویی صحیح آورده شده است. می توانید پاسخ سوالات زیر را در این مقاله پیدا کنید.

رابطه زناشویی

۱- رابطه زناشویی صحیح چگونه است؟

۲- چه تعداد رابطه زناشویی در هفته باید بر قرار بشود؟

 

۱- رابطه زناشویی صحیح چگونه است؟

بسیاری از زوج ها بعد از مدتی به مشاور خانواده هنر زندگی مراجعه می کنند. زیرا از کیفیت رابطه خود راضی نیستند و به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند. در اکثر اوقات، این نا رضایتی به این دلیل م یباشد که زن و مرد از در باره ی رابطه زناشویی صحیح، اطلاعات کافی ندارند. همچنین باور های نا درست و عقاید غلطی که از گذشته مانده است نیز به کیفیت رابطه صدمه می زنند. برخی فک رمی کنند رابطه زناشویی نیاز به آموزش ندارد و هر فردی از ابتدا رابطه زناشویی صحیح را بلد است. این یکی یاز باور های غلط است که کیفیت رابطه را پایین می آورد و باعث نا رضایتی زوجین می شود. رابطه زناشویی صحیح زمانی اتفاق می افتد که زن و شوهر بتوانند با یک دیگر ارتباطی موثر داشته باشند. در رابطه صحیح باید به نیاز های هر دو طرف توجه بشود و زن و شوهر باید بدون خجالت از یک دیگر، مخفی ترین نیاز های خود را برای هم آشکار بسازند تا به بهبود کیفیت رابطه و لذت بیشتر دو طرف کمک کنند.

همچنین بسیاری از افراد از تفاوت های بین بدن زن و مرد آگاه نیستند. آن ها تصور می کنند هر گونه که خودشان لذت می برند، شریک شان هم به  همان گونه می تواند به رضایت جنسی برسد. این تصور ناشی از آن است که زن و شوهر چیز زیادی درباره بدن یک دیگر نمی دانند. به همین دلیل باید قبل از رابطه، به آشنایی مناسبی از یک دیگر برسند و درباره نیاز ها و نقاط تحریک پذیر بدنشان با یک دیگر صحبت بکنند. به عنوان مثال ممکن است یک زن از طریق گردن به بیشترین لذت خود برسد و زن دیگر هیچ احساس لذتی در گردنش نداشته باشد. ممکن است برای بعضی از افراد لذت لمس شدن در رابطه بیش تر از دخول باشد. به همین دلیل زن و شوهر باید این نقاط و این مطالب را راجع به یک دیگر کشف بنمایند و شریک خود را بهتر بشناسند تا رابطه شان صحیح تر و لذت بخش تر بشود.

یکی از دیگر از موضوعاتی که به کیفیت رابطه صدمه می زند، خجالت افراد در بیان کردن اختلالت جنسی خود می باشد. این افراد باید در نظر داشته باشند که آن ها تنها کسی نیستند که این اختلالات را دارند و می توانند با کمک روان شناس و مشاور این اختلالات را کاملا درمان بکنند و رابطه شان را بسیار بهتر و لذت بخش تر از گذشته بنمایند. به عنوان مثال ممکن است مرد دچار زود انزالی باشد و از مطرح کردن این موضوع با یک منخصص خجالت بکشد. در حالی که زود انزالی پدیده ای کاملا طبیعی است و راهکار هایی موثر برای درمان آن وجود دارد که روان شناسان و مشاوران متخصص در این رشته، می توانند آن ها را به فرد ارائه بدهند.

همچنین برای رابطه داشتن دانش هایی نیاز است که مشاوران می توانند آن ها را به زوج ها ارائه بدهند. به عنوان مثال رابطه جنسی باید متنوع باشد و نباید همیشه در یک مکان و در یک حالت انجام شود. تنوع حالات انجام رابطه جنسی بسیار کمک می کند تا کیفیت رابطه بالا تر برود و باعث می شود افراد لذت بیشتری از یک دیگر ببرند.

رابطه زناشویی

۲- چه تعداد رابطه زناشـویی در هفته باید بر قرار بشود؟

مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که کیفیت رابطه بسیار پر اهمیت تر از کمیت آن می باشد. یک رابطه صحیح بسیار مفید تر و پر ثمر تر از چند رابطه ی نا مناسب است. بنا بر تحقیقات و به استناد بر متخصصان سلامت و سکسولوژیست ها، تعداد رابطه کاملا به نیاز جنسی زن و شوهر بستگی دارد. فقط زن و شوهر می توانند تعیین کنند که چه تعداد رابطه برای شان مناسب است و نیاز هایشان را بر طرف می کند. بدیهی است که زن و مرد باید درباره ی این موضوع با یک دیگر گفت و گو کرده و به یک نتیجه مناسب و رضایت بخش برای هر دو طرف برسند. از طرفی رابطه زناشویی مناسب، می تواند سلامت زن و مرد را چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی تامین کند. به همین دلیل باید به شکل مناسب و صحیح و با کیفیت بالا بر قرار شود.

طبق نظر برخی از پزشکان رابطه زناشویی مانند آب و غذا است  که برای ادامه زندگی زن و شوهر ضروری است. طبق تحقیقات روان شناسان، تعداد رابطه جنسی اهمیت زیادی ندارد اما داشتن ۲ الی ۳ رابطه مناسب در هفته می تواند بسیار موثر واقع بشود و نیازهای روحی و جسمی زن و شوهر را بر طرف بنماید. البته باید عنوان کرد که این تعداد برای شرایط معمولی صادق می باشد. بدیهی است که تعداد رابطه در اوایل ازدواج بسیار بیشتر خواهد بود و در مواقعی مانند بارداری، ضروری است که تعداد رابطه کمتر بشود.

تعداد رابطه جنسی به سن زن و شوهر نیز بستگی دارد. طبق مطالعات، برای زن و مردی که در ۲۰ زندگی خود قرار دارند، رابطه جنسی مناسب می تواند یک تا سه روز یک بار اتفاق بیافتد. با پا گذاشتن به دهه ی ۳۰ زندگی، این عدد می تواند بیش تر یا کم تر شود. کامللا واضح است که در رابطه جنسی باید نیاز و سیستم بدن را در نظر گرفت و تعداد بیش تر رابطه جنسی نشان گر سلامت زندگی و جسم و روان افراد نیست. کیفیت رابطه جنسی مهم است و شاید روجی که ۲ بار در هفته رابطه دارند، رضایت بهتر و بیشتری نسبت به زوجی که در هفته ۴ بار رابطه دارند؛ داشته باشند.

رابطه زناشویی

جمع بندی: رابطه زناشویی صحیح می توند کیفیت زندگی را بسیار بالا تر ببرد. داشتن رابطه صحیح به عنوان سپری در برابر مشکلات است و به وجود آمدن مشکلات زیادی جلو گیری می کند. همچنین طبق تحقیقات، زوج هایی که رابطه مناسبی با یک دیگر دارند، بهتر از بقیه زوج ها در برابر مشکلات چاره اندیشی می کنند. برای داشتن رابطه صحیح، زن و شوهر باید از نیازهای خود آگاه باشند و از یک دیگر خجالت نکشند. بدیهی است برای هر عملی در رابطه، رضایت هر دو طرف لازم است و هیچ کس نباید مجبور به انجام کاری بشود که به آن تمایل ندارد و از آن لذت نمی برد.

نظرات