۱۶ راه برای اسباب کشی بدون استرس

0

اول همه وسایل را بیرون بریزید

هنگام اسباب کشی برای پیشگیری از جمع کردن وسایل اضافی اول باید همه چیز را بیرون بریزید و لوازم کهنه و بی استفاده، لوازم آرایشی کهنه، حوله و ملافه های پاره و وسایل بی استفاده آشپزخانه را دور بیندازید. حتی می توانید وسایل اضافی خود را به خیریه ببخشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اتوبار و باربری را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت باربری در تهران باشید می‌توانید درخواست باربری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بر اساس مقصد بروید لوازم را بسته بندی کنید

شاید خانه جدیدتان اتاق های بیشتر داشته باشد. مثلا شاید قبلا لاندری نداشتید اما حالا باید لوازم آن را جدا بسته بندی کنید. شاید بچه هایتان قبلا اتاق نداشتند اما حالا که در خانه جدید اتاق دارند باید لوازم آنها را در جعبه های جداگانه قرار دهید.

 اسباب کشی بدون استرس

لوازم شکننده را در یک جعبه مخصوص بگذارید

شاید بخواهید وسایل شکننده را توی ملافه یا حوله نرم بپیچید اما بهتر است چند جعبه را به آنها اختصاص دهید و همه را در کنار هم بگذارید. حتی می توانید این جعبه ها را خودتان جابجا کنید و به بقیه نسپارید.

لوازم آشپزخانه را مرتب کنید

جمع آوری لوازم آشپزخانه می تواند زمانبر باشد. با این حال باید آنها را مرتب جمع کنید. همه آنها را در جعبه های مشخص آشپزخانه قرار دهید. در این صورت می توانید فوری لوازم را پیدا کنید.

همه چیز واضح باشد

به جای کارتون های قهوه ای از سطل های پلاستیکی تمیز استفاده کنید. در این صورت هم  راحت تر به این سطل ها دسترسی دارید و هم به راحتی می توانید لوازم تان را از آن خارج کنید.

از چسب استفاده کنید

برای صرفه جویی در وقت می توانید از چسب های رنگی استفاده کنید و اسم هر اتاق را روی آن بنویسید تا ببینید لوازم به کدام اتاق اختصاص دارند. اگر هر رنگ را به یک اتاق اختصاص دهید دیگر مجبور نیستید پشت تمام جعبه ها را بخوانید.

برای خود برنامه مخصوص اسباب کشی داشته باشید

حین بسته بندی لوازم هر اتاق و هر بخش را مشخص کنید. لباس ها، ملافه ها، کفش ها و غیره را مشخص کنید و سپس روی آن برچسب بچسبانید.

اسباب کشی بدون استرس

جعبه ها را شماره گذاری کنید

نه تنها باید جعبه ها را شماره گذاری کنید بلکه باید خلاصه ای از محتویات جعبه را روی کاغذی نوشته و روی جعبه بچسبانید. در این صورت می دانید در هر جعبه چه وسایلی قرار دارد.

از آویز استفاده کنید

می توانید از آویزهای کمد هم استفاده کنید. اگر لباس ها توی کمد به صورت آویز قرار دارد می توانید به همان صورت آنها را به خانه جدید ببرید تا لباس ها چروک نشوند. می توانید لباس های روی آویز را هم به همان صورت توی جعبه گذاشته و تخته هایی بین آن قرار دهید تا لباس ها خوب بمانند.

یک نفر بر کارگران نظارت کند

یک نفر باید بر کارگران نظارت تا آنها از یک نفر دستور بگیرند و بر اساس گفته های او اثاثیه را بچینند. این فرد باید در روز اسباب کشی حضور داشته باشد.

در هر اتاق کیسه بزرگ زباله قرار دهید

در حین اسباب کشی به سرعت زباله جمع می شود. بنابراین باید به اندازه کافی کیسه زباله داشته باشد تا لوازم اضافی را توی آن بریزید. پس از پر شدن کیسه بعدی را آماده کنید.

در روز اسباب کشی بچه ها و حیوانات خانگی توی خانه نباشند

می توانید در روز اسباب کشی آنها را در خانه اقوام و دوستان قرار دهید چون بچه ها اذیت شده و حیوانات هم ممکن است بترسند. در صورتی که اتفاق بدی بیفتد بهتر است که بچه ها و حیوانات خانه نباشند. اگر خیالتان از بابت آنها راحت باشد به راحتی می توانید به کارهای دیگر رسیدگی کنید.

اسباب کشی بدون استرس

آب و برق و گاز را قطع کنید

می توانید به صورت آنلاین تمام امکانات از قبیل آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن و غیره را قطع کنید. باید تمام این امکانات را در خانه قدیمی قطع کرده و در خانه جدید آنها را وصل کنید. بنابراین باید از یک روز قبل برای این کار خوب برنامه ریزی کنید.

از صبح زود کارتان را شروع کنید

شرکت های اسباب کشی در روز پروژه های مختلف دارند و به همین دلیل بهتر است صبح زود اسباب کشی شما شروع کنند تا انرژی بیشتری داشته باشند. در این صورت کارتان سریع تر پیش رفته و در مخارج صرفه جویی می شود. در صورتی که دیرتر بیایند ممکن است به خاطر خستگی وسایل از دستشان افتاده و به چیزی آسیب برسد. پس از اول صبح اسباب کشی را شروع کنید.

یک چمدان آماده کنید

اولین شب حضور شما در خانه سخت است و باید حوله، بالش و خمیردندان را بین همه لوازم پیدا کنید. به همین دلیل وسایل لازم برای شب های اول اقامت را توی یک چمدان قرار داده و از قبل آماده کنید.

 

نظرات