راهنمای جامع خرید پکیج

0

خرید یک سیستم گرمایشی مانند پکیج جهت تامین آب گرم مصرفی و گرمایش واحد ، نیازمند تحقیق و هزینه کردن مبلغ زیاد می‌باشد . بنابراین ایده آل این است که قبل از خرید پکیج تحقیقات لازم را انجام داده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا بتوانید یک پکیج مناسب برای منزل یا محل کار خود خریداری کنید .
به همین دلیل ما در این مقاله یک راهنمای خرید برای پکیج ارائه داده‌ایم تا به شما در خرید سیستم گرمایشی مناسب کمک کنیم .

پکیج چیست ؟

در گذشته برای گرم کردن خانه و آب مصرفی ، از موتورخانه های گرمایشی در منازل استفاده می کردند و سوخت این موتورخانه ها از گازوئیل بود. اما امروزه پکیج های دیواری که دارای حجم و سایز کوچکی می باشند ، جای موتورخانه ها را گرفته اند . این پکیج ها وسیله های مدرن با طراحی خلاقانه هستند که بسیار کم سر و صدا بوده و دارای راندمان حرارتی بالایی نیز می باشند .
همچنین قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی را دارند . پکیج ها امروزه متداول ترین وسیله ، برای گرم کردن رادیاتورهای سیستم گرمایشی ساختمان می باشند .

پکیج

انواع پکیج

 

۱. پکیج های دیواری بر اساس خروج آلاینده ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند :

– پکیج های فن دار

این نوع پکیج ها دارای یک دودکش دوجداره هستند که توسط آن می توانند هوایی که برای احتراق نیاز است را از طریق فضای بیرون به دستگاه برسانند و از طریق همان دودکش ها گازی را که از طریق احتراق حاصل می شود را به فضای بیرون هدایت کنند .
این نوع پکیج ها علاوه بر این که می ‌توانند فضای داخل خانه و اماکن تجاری را از طریق رادیاتور یا فن کوئل از کف واحد و با صرفه جویی در مصرف انرژی گرم کنند ، ، می توانند به صورت سریع و فوری آب گرم مصرفی  برای حمام و شستشو را نیز در اختیار شما قرار دهد .
در تابستان نیز به دلیل آنکه نیاز به گرمایش خانه نمی باشد ، این پکیج ها فقط برای گرم کردن آب مصرفی روشن شده و وقتی که نیاز به آب گرم نباشد ، خاموش می شوند.

امروزه به دلیل آن که خانه ها به صورت آپارتمانی شده‌اند ، دسترسی مستقیم به فضای بیرون محدود شده و در نتیجه استفاده از پکیج های فن دار نیز کاهش یافته است .

– پکیج های بدون فن

در صورتی که پکیج شما در داخل خانه نصب شود اما شروطی مانند بالا بودن متراژ خانه بیشتر از ۷۰ متر ، طول دودکش برای دستگاه ۱۵ سانتی متر و بیشتر از ۴ متر ارتفاع دودکش در نظر گرفته شود ، می توان از پکیج های بدون فن استفاده نمود .

 

۲. پکیج ها بر اساس نوع سیستم حرارتی نیز به دو دسته تک مبدل و دو مبدل تقسیم بندی می شوند .
پکیج هایی که برای تامین کردن آب گرم مصرفی و گرم کردن رادیاتورها از یک مبدل استفاده می کنند به پکیج های تک مبدل معروف می باشند ، اما پکیج هایی که برای گرم کردن آب مصرفی و گرم کردن رادیاتور از مبدل های جداگانه استفاده می کنند به نام پکیج های دو مبدل شناخته می‌شوند .
پکیج های دو مبدل نسبت به تک مبدل به دلیل این که رسوب کمتری می گیرند و با توجه به دما ، آب را گرم می‌کنند مزایای بیشتری دارند .

۳. انواع مختلف پکیج‌ها شامل پکیج های دیواری ترکیبی و پکیج های مخزن دار می باشند .

انتخاب پکیج بر اساس متراژ ساختمان و ظرفیت گرمایی

 

پکیج ها باید متناسب با متراژ ساختمان انتخاب شوند ، زیرا هر پکیج ظرفیت گرمایی متفاوتی دارد . بنابراین با توجه به متراژ خانه و شرایط آب و هوایی منطقه و اینکه به چه میزان گرمایش نیاز است ، می توان ظرفیت پکیج را انتخاب نمود .
همچنین در نظر گرفتن این که ساختمان دارای چه جهت جغرافیایی می باشد نیز در انتخاب ظرفیت پکیج موثر است . به عنوان مثال ساختمان هایی که واحدهای آن شمالی می باشند نسبت به واحدهای جنوبی گرمای کمتری به دلیل نورگیر تر بودن نیاز دارند. از جمله موارد دیگری که در انتخاب ظرفیت گرمایی پکیج  موثر است می‌توان به ارتفاع از سطح دریا ، تعداد اتاق های خانه ، دستشویی ، حمام و نوع جنس موادی که در ساختمان به کار رفته است اشاره نمود که بهتر است برای این کار از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید .

انتخاب ابعاد و اندازه پکیج

پکـیج های دیواری که در بازار وجود دارند دارای ابعاد و سایز کوچکی می باشند . این نوع پکـیج ها معمولا ۸۰ سانتی متر طول داشته و حدود ۵۰ سانتیمتر عرض دارند . بنابراین داخل یک کابینت نیز جا می شود و شما می توانید از آن در داخل آشپزخانه و درون یک کابینت استفاده کنید .

مزایای استفاده از پکیج های دیواری

۱. استفاده از پکـیج مستقل در هر واحد مسکونی

۲. تامین نمودن آب گرم مصرفی و گرمایش خانه در هر واحد به صورت مستقل

۳. عدم اشغال فضای زیاد در ساختمان

۴. نداشتن هزینه برای شارژ و نگهداری به صورت ماهانه

۴. تنظیم کردن دمای آب و گرمایش خانه به صورت دلخواه

۵. صرفه جویی در مصرف سوخت

۶. بی خطر بودن و داشتن ایمنی کامل به دلیل داشتن سنسورهای مختلف مانند آب گرم مصرفی ، دود و…

۷. بی سر و صدا بودن و دارای عملکردی آرام

۸. فراهم نمودن سریع آب گرم مصرفی

۹. عدم نیاز به استفاده از موتور خانه

۱۰. سهولت در نصب ، راه اندازی دستگاه و استفاده از آن

۱۱. پکـیج ها نسبت به سایر دستگاه ها دارای راندمان بسیار بالایی می باشند.

داشتن خدمات پس از فروش

 

قبل از خریدن پکـیج باید این نکته را مد نظر قرار دهید که پکـیج انتخابی شما از سوی شرکت تولید کننده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد یا خیر .
معمولاً شرکت های بزرگ و معتبر تولید کننده پکـیج محصولات خود را با دو الی سه سال گارانتی به بازار عرضه می‌ کنند .
در صورتی که برند انتخابی شما دارای گارانتی باشد ، می توانید اطمینان حاصل کنید که از یک شرکت معتبر خریداری می‌ کنید .
از آنجایی که دستگاه های پکـیج هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس کردن توسط افراد متخصص در این زمینه دارند ، بهتر است برند هایی را خریداری کنید که در صورت نیاز نیروهای ماهر و با تجربه خود را برای سرویس یا تعمیر پکـیج به محل مورد نظر شما اعزام کنند .

نصب رایگان و گارانتی

 

اغلب تولید کنندگان پکـیج ، این روزها محصول خود را با خدمات نصب رایگان ، توسط نمایندگی ها ، به مشتری عرضه می کنند.
همچنین نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش ، پکـیج را بر اساس استانداردهای ایمنی نصب می کنند تا خطری متوجه ساکنین نباشد .
چنانچه پکیج شما توسط تعمیرکاران یا نصاب غیر مجاز نصب شود چون ممکن است ضوابط و استانداردهای تولید کننده را در نصب رعایت نکنند ،  در صورت نیاز به خدمات ، دچار مشکل شوید . بنابراین پکـیج را حتما از نمایندگان فروش معتبر خریداری کرده و توسط نصاب مجاز ، نصب نمایید تا ضمن رعایت اصول ایمنی ، از خدمات گارانتی شرکت هم بهره مند شوید.

 

چه برندی بخرم ؟

 

برای خرید پـکیج با توجه به هزینه و عملکردی که دارد ، قطعا پیشنهاد می کنیم از برندهای باسابقه و شناخته شده بازار خریداری کنید.
عواملی مانند دسترسی آسان به مراکز فروش و خدمات پس از فروش ، میزان رضایت خریداران از خدمات پس از فروش ، میزان رضایت خریداران از کارایی و طول عمر دستگاه ، با چند جستجو در فضای مجازی قابل دسترسی است .

اگر ساکن استان البرز و کلانشهر کرج هستید :

 

چنانچه ساکن استان البرز هستید ، فروشگاه تاسیسات مرکزی ایران ، با بیش از ۳۰ سال سابقه در فروش ، نصب و تعمیر انواع تاسیسلت گرمایشی ساختمان ، شوفاژ و پکـیج در دسترس شماست .
تاسیسات مرکزی ایران به عنوان نمایندگی پکیج ایساتیس در کرج ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور در کرج  و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش پکیج آریستون در کرج ، در خدمت مراجعین گرامی است.

تلفن :  ۳۲۷۰۳۰۹۰  (۰۲۶) و   ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴

وبسایت :  tmilotfi.ir

نظرات