نکات مهم در مورد سلامت جسمی و روانی گیمر ها

0

امروزه اکثر گیمر ها از خطرات انجام بازی های رایانه ای به صورت مداوم بیخبرند، ما در این مقاله قصد داریم به نکاتی درباره سلامت گیمرها اشاره کنیم و مواردی که میتواند برای یک گیمر مفید باشد تا با استفاده از آنها بتواند علاوه بر این که سلامت جسمی و روحی داشته باشد را به شما بازگو کنیم.

این مقاله توسط کارشناس سایت موجوجم ، مرجع فروش پول بازی های آنلاین تولید شده است، ضمن مطالعه این مقاله میتوانید به سایت موجوجم مراجعه کنید و مقالات تخصصی در زمینه بازی را مطالعه کنید.

 

یک گیمر برای سلامت جسمی خود چه نکاتی را باید رعایت کند؟ نکاتی درباره سلامت گیمرها

این روزها بازی های دسته جمعی که در دهه های گذشته آن ها را در کوچه و خیابان انجام میدادیم، جایشان را به بازی های کامپیوتری داده اند . بازی هایی که برای نسل جدید روانه بازار شده اند ، تحرک و فعالیت را در کودکان و نوجوانان به طور چشمگیری کاهش داده اند . این بازی ها که عمدتا تاثیر منفی بر روی روحیه و سلامت جسمی گیر ها دارند ، روز به روز شکل های جدیدی را به خود میگیرند . به طوری که امروزه گیمر هایی در سطح دنیا وجود دارند که بیش از ۱۲ ساعت در طول شبانه روز به انجام بازی های کامپیوتری میپردازند که اگر انجام این بازی ها با مدیریت زمان و مراقبت از خود همراه نباشند اثرات جبران ناپذیری را به همراه دارند . طی گزارشی که یک تیم کارشناسی از کشور سوئد از گیمر های سراسر دنیا داشته ، به این نتیجه رسیده اند که سرانه انجام بازی های رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان بیشتر از  ۹ ساعت در طول شبانه روز است که یک مدت بسیار زیاد به حساب می آید . در گزارشی که این تیم از سلامت گیمرها داشت اند . به این نتیجه رسیده اند که بیش از ۸۷% گیمر های بازی های کامپیوتری از اثرات انجام بازی ها بدون داشتن برنامه مراقبت از خود بی خبرند و به طور پیوسته در پشت کنسول بازی ، به انجام آن میپردازند . ما در این مقاله قصد داریم تا به شما اطلاع دهیم که یک گیمر برای سلامت جسمی خود چه نکاتی را باید رعایت کند تا با استفاده از آنها اثرات منفی انجام بازی ها را به حداقل برساند .

 

انجام بازی های رایانه ای بر سلامت گیمرها چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی تاثیراتی را به همراه دارد که عمدتا به ضرر گیمر ها است . بهتر است اگر شما نیز ساعت های زیادی را به انجام بازی های رایانه ای میپردازید ، به نکاتی که در این مقاله عرض میکنیم توجه و آن ها را عملی کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید .

 سلامت گیمر ها

سلامت جسمی گیمرها

سلامت جسمی یکی از مهمترین ویژگی های انسان است که بدون داشتن آن ، انسان به سختی زندگی خود را سپری میکند . پس بهتر است به سلامت جسمی خود بیشتر اهمیت دهید . شما میتوانید هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب به انجام حرکات کششی بپردازید . البته لازم نیست به طور حرفه ای به این کار بپردازید . همین که شما عضلاتی که ساعت ها بدون تحرک بوده اند را به چالش می کشید ، شما را سرحال میکند و می توانید یک روز پر انرژی داشته باشید . این کار به سلامت گیمرها کمک بسزایی میکند .

سلامت گیمر ها

یک گیمر باید چه غذاهایی را بخورد؟

معمولا به دلیل اینکه گیمر ها دوست دارند تا بیشتر وقت خود را در پشت کامپیوتر سپری کنند ، به همین دلیل به استفاده از غذاهای آماده یا همان فست فود ها بیشتر رغبت نشان میدهند . این در حالیست که  استفاده از فست فود ها در مدت زمان طولانی مشکلات گوارشی را به همراه خواهد داشت . بنابراین نیاز به استفاده از غذاهای سالم برای تامین انرژی و ویتامین مورد نیاز بدن بیش از پیش در گیمر ها حس میشود و برای سلامت گیمرها استفاده از این نوع غذاها توصیه می گردد .

سلامت گیمر ها

داشتن خواب کافی و تنظیم ساعت خواب و بیداری

معمولا به دلیل اینکه بازی های کامپیوتری اکثرا اعتیادآور هستند، به نوعی دل کندن از آنها سخت است. به همین علت اکثر گیمر هایی که شب ها شروع به انجام بازی میکنند معمولا تا نیمه های شب و گاها تا صبح فردا اقدام به انجام بازی میکنند و از خواب عادی خود برای انجام بازی کسر میکنند . باید به این نکته توجه داشت که برای حفظ سلامت گیمرها داشتن خواب کافی به شدت توصیه میشود . خواب مناسب و کافی علاوه بر اینکه به سیستم دفاعی بدن شما کمک میکند تا در مقابل بیماری ها به خوبی از خود واکنش نشان دهند، این مزیت را نیز دارد که به مغز شما زمان لازم برای استراحت را میدهد و بعد از استراحت کامل شما میتوانید با انگیزه بیشتر و همینطور با ذهنی آماده اقدام به انجام بازی نمایید و بتوانید در نبرد ها و رقابت ها پیروز باشید . علاوه بر این شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سیستم خواب بدن شما برای یک مدت مشخص تعریف شده است و باید سعی کنید تا این سیستم را به هم نزنید . چون این کار شما باعث میشود تا زمان خوابی که مغز شما در نظر داشته به هم بخورد و دچار اختلال خواب شوید که این موضوع نیز به نوبه خود عوارضی را در طول مدت زمان به همراه خواهد داشت

نظرات