نکات مهم مسائل جنسی در بانوان

1

تمامی بانوان در طول زندگی با مشکلات جنسی مختلفی روبرو می شوند. برخی این مسائل ممکن است برای همیشه همراه آنها باشد که برای حفظ سلامتی و عبور از آن لازم است نکات مهمی را رعایت کنند‌. یکی از مسائل جنسی که خانم ها هر ماه با آن مواجه هستند، دوران پریودی یا عادت ماهیانه است. در این دوران نیاز است بهداشت و سلامت بدن مورد توجه ویژه قرار گیرد و استفاده از بهترین نوار بهداشتی ، کاپ قاعدگی و تامپون کمک می‌کند تا این دوران را باحال خوب به پایان برسد.

معمولا مسائل جنسی در روند زندگی خانم ها تاثیر مستقیم می گذارد و این یک امر کاملاً طبیعی است. برای مثال، تمایلات جنسی در بانوان یک مسئله کاملاً پیچیده است و آن ها نیاز به صمیمیت و نزدیکی بیشتر از طرف آقایان دارند. دانستن مسائل بهداشتی و جنسی امری ضروری برای خانم هاست. اگر فکر می کنید در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، بهتر است در این مقاله همراه ما باشید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید به راحتی آن را برطرف کنید.

مسائل جنسی

کسانی که پد بهداشتی را دوست ندارند، بخوانند!

کاپ قاعدگی بهترین گزینه برای خانم هایی است که استفاده از نوار بهداشتی را دوست ندارند. این وسیله به جای جذب، خون قاعدگی را جمع‌آوری می کند که با خیال راحت می  توان آن را جایگزین نوار بهداشتی کرد.

همانطور که در عکس مشاهده می کنید، کاپ قاعدگی مانند یک قیف کوچک و از جنس پلاستیک و سیلیکون است. در داخل واژن قرار می گیرد و از ریختن خون قاعدگی به بیرون جلوگیری می کند. نحوه استفاده از کاپ قاعدگی به صورتی است که هر ۱۲ ساعت یک بار  باید آن را از داخل واژن بیرون آورد و خون درون آن را با دقت شست. فراموش نکنید، دستان تان را هم به خوبی بشویید. کاپ قاعدگی بر خلاف نوار بهداشتی یک بار مصرف نیست و با توجه به برندی که خریداری می کنید، قابلیت استفاده چند ماهه یا چند ساله دارد و حتما بعد از اتمام هر دوره قاعدگی باید آن را در جای تمیز نگه داری کنید.

مسائل جنسی

چگونه از کاپ قاعدگی استفاده کنید؟

از آنجا که کاپ قاعدگی داخل واژن قرار می گیرد، نحوه استفاده از آن کمی دشوار است. اما با رعایت کردن نکاتی ساده، می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و نوار بهداشتی را برای همیشه کنار بگذارید.

  1. قبل از قرار دادن کاپ دستانتان را به خوبی بشویید.
  2. سپس کاپ را در حالت نشسته یا نیم‌خیز داخل واژن قرار دهید.
  3. برای قرار گیری درست می توانید کمی از کاپ را به داخل خودش جمع کنید. به طوری که شکل حرف c باشد و هنگام قرارگیری آن در داخل واژن، برای اطمینان درست بودن انگشت خود را داخل کاپ ببرید تا مطمئن شوید که انتهای کاپ به شکل گرد است.

راحت ترین کاپ های قاعدگی

از آنجا که کاپ قاعدگی داخل واژن قرار می گیرد، باید نسبت به برندی که انتخاب می کنید حساسیت داشته باشید. خانم هایی که نسبت به نوار بهداشتی احساس خوبی ندارند یا دچار مشکلاتی پوستی می شوند، توقع دارند بهترین و راحت ترین کاپ قاعدگی را خریداری کنند. کاپ قاعدگی مونت و کاپ قاعدگی ملونا جز راحت ترین و بهترین کاپ های قاعدگی هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

کاپ قاعدگی ملونا: کاپ قاعدگی ملونا ساخت کشور آلمان و دارای تاییدیه FDA آمریکاست. پس خیالتان بابت اصالت و سلامت این مدل راحت باشد. همچنین امکان ضد عفونی و شستشو این محصول وجود دارد و به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانید به مدت ۱۰ سال از این مدل کاپ استفاده کنید.

کاپ قاعدگی لونت:  کاپ قاعدگی لونت مربوط به کشور فنلاند و از سیلیکون پزشکی ساخته شده است. انعطاف پذیری خوبی دارد و استفاده از این برند هیچ حساسیتی برای شما نخواهد داشت. همچنین کاپ قاعدگی لونت دارای تاییدیه‌های جهانی است که خیالتان را بابت معتبر بودن برند راحت می کند. کاپ قاعدگی لونت توسط وزارت بهداشت ایران نیز مورد تایید و راحت ترین وسیله برای گذراندن دوران قاعدگی است. اگر خونریزی شدیدی دارید، پیشنهاد ما این مدل کاپ است.

موفق ترین روش برای پیشگیری از بیماری های مراقبتی و بارداری

مسائل جنسی

کاندوم یکی از ابتدایی ترین، ساده ترین و موفق ترین روش ها برای پیشگیری از بارداری و بیماری های مراقبتی است که طبق آمارهای به دست آمده تقریباً صد در صد جوابگو است. اما برخی‌ تصور می‌کنند، خرید کاندوم و استفاده از آن روابط جنسی را با اختلال مواجه می کند. در حالی که اگر نوع کاندوم را به درستی انتخاب کنید هیچگاه این مشکل برای شما به وجود نمی آید و بدون هیچ نگرانی از بیماری های جنسی از رابطه لذت خواهید برد.

این تصور که استفاده از کاندوم باعث کاهش میل جنسی می شود، از پایه غلط است. چرا که هیچ مدرکی بابت این موضوع وجود ندارد. البته استفاده از کاندوم برای برخی مردان اختلال نعوظ را به همراه دارد که این مسئله به آسانی با انواع ژل های آمیزشی برطرف می شود.

نکات کلیدی هنگام خرید کاندوم

 خرید کاندوم مانند هر وسیله آمیزشی دیگری باید هدفمند باشد و زمانی که وارد فروشگاه می شوید، کاندوم را به صورت اتفاقی و بدون خواندن اطلاعات روی جعبه نخرید. اولین نکته ضروری هنگام خرید کاندوم، تاریخ انقضا است. باید حداقل سه ماه از تاریخ انقضا کاندوم باقی مانده باشد. همچنین به سراغ برندهای معتبر بروید. برندهای ناآشنا ممکن است مشکلات زیادی به دلیل بی کیفیت بودن برای شما به همراه داشته باشد. البته این تصور را هم  نداشته باشید که کاندوم های ایرانی بی کیفیت هستند. چرا که این روزها تولیدکنندگان ایرانی با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز اروپا و آمریکا برای تولید کاندوم با کیفیت دست به کار شده اند که تنها تفاوت تولید ایرانی با برندهای خارجی قیمت پایین تر آن است.

کلام آخر

مشکلات جنسی هر خانمی با دیگری متفاوت و تشخیص آن کاملا برعهده خود شخص است. اگر به مسائل مربوط به عوامل بهداشتی، عاطفی و احساسی توجه کافی نشود، مشکلات مختلفی در رابطه های جنسی رخ می دهد. پس هر خانمی وظیفه دارند علاوه بر سلامتی روح به مسائل جنسی خود اهمیت دهد و در رعایت نکات بهداشتی کوشا باشد.

پیشنهاد ما به خانم ها این است هیچگاه در استفاده از بهترین وسایل بهداشتی و محصولات جنسی به منظور حفظ سلامتی بدن و روح خود کوتاهی نکنید.

1 دیدگاه در “نکات مهم مسائل جنسی در بانوان

  1. زهرا گفت:

    یه زمانی خرید لوازم بهداشتی اونم اینترنتی فقط دست دیجیکالا بود ولی الان موتن رو ، خانمی، امنفی ، روژا و هزار تا سایت دیگه اومدن که دارن خوب کار میکنن.

نظرات