چرا تولد گرفتن برای کودکان مهم است؟

0

جشن تولد کودکان یک نقطه مهم در زندگی آنها

جشن تولد کودکان شما یک نقطه عطف مهم در زندگی آنها است که همه والدین باید آن را جدی بگیرند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که هر اتفاق خوبی را جشن می‌گیرند،احتمال دارد این مقاله از وب آهنگ را چند بار بخوانید. واقعیت این است که بگذاری جشن تولد معجزه ای در تربیت فرزند نیست، بلکه به عنوان یک “بلیط بزرگ” است که باعث ایجاد تفاوت می‌شود. اگر از گذشته ها به مهمانی های جشن تولد خود اهمیت می دهید، احتمالا والدینی دارید که برای جشن گرفتن رویدادهای خاص در طول سال به مسافت های زیادی سفر کرده اند. اما این مقاله برای كسانی  است كه اهمیتی برای این جشن ها قائل نیستند و یا با گذشت زمان حس و حال آن را از دست داده اند و یا به این نتیجه رسیده اند که این کار لازم نیست و ارزش ندارد. این طرز فکر به اندازه قابل توجهی عجیب و غریب و اشتباه است، در ادامه متوجه خواهیم شد.

جشن تولد کودک

چرا برگزاری جشن تولد کـودکان مهم است؟

طبق گفته مرکز رشد کودکان در دانشگاه هاروارد، “كودكان با توانایی یادگیری و حفظ اطلاعات متولد می شوند. اما تجربیات آنها در سالهای اولیه زندگی بر این پایه و اساس است كه چگونه این مهارتها و سایر مهارتهای عملکردی را توسعه بدهند.”

در اصل، اگر تجربیات کودک از رویدادهایی که در آن جشن گرفته می شود تشکیل شود، موجب پرورش سطح بالایی از اعتماد به نفس در کودک می‌شود. این کودک در مقابل با كودكی است كه ممكن است در اعتماد به نفس به خودش، احساس عدم اطمینان كند.

از دیدگاه این دانشگاه، ارزش برگزاری مهمانی های تولد به طور خاص می تواند به بچه ها کمک کند تا در مدرسه روابط دوستانه برقرار کنند و بهترین دوستان مادام العمر زندگی خود را بیابند. این مسئله مهم است زیرا در حال حاضر به سختی می‌توان با وجود موانع اجتماعی که بچه ها دارند، از کمرویی گرفته تا خجالت، عدم اعتماد به نفس، بلوغ، قلدری، و… روابط خوب اجتماعی داشته باشند. اگر جزو والدین هستیم، می توانیم موقعیت های اجتماعی ایجاد کنیم که فرزندانمان در آن مفید باشند. تعامل با دیگران داشته باشند، این اتفاق به آنها می آموزد که چگونه در یک محیط راحت، دوست پیدا کنند و تبدیل به یک دوست شوند.

جشن تولد کودکان از آن دسته از رویدادهای نادری است که برخلاف بسیاری از جشن های دیگر، هر بار روی یک کودک متمرکز می شوند. این یک فرصت عالی برای والدین است تا مسبب به وجود آمدن محیطی بشوند که کودکشان نقطه مرکزی انرژی و توجه مثبت آن محیط باشد. با میزبانی راحت از جشن تولد فرزندتان و با یک بودجه محکم می توان این کار را انجام داد. یک گزینه در دسترس این است که جشن تولد کودکان خود را به تیم های مخصوص برگزاری تولد بسپارید، این تیم ها مربیان سرگرم کننده ای دارند که از بازی ها و فعالیت های مختلفی استفاده می کنند تا به کودک شما کمک کنند احساس ویژه بودن و مهم بودن داشته باشد. یک مهمانی متوسط و نرمال ​​می تواند از ۱۰ تا ۱۵ کودک تشکیل شود و فقط ۹۰ دقیقه طول بکشد. والدین دیگر کودکان همیشه از مشارکت استقبال می کنند. این مشارکت می‌تواند از راه اندازی جداول گرفته تا روشن کردن شمع ها و برش کیک باشد. والدین یا تیم های برگزاری تولد باید اطمینان بدهند که کودک یک ساعت عالی دارد. مهمتر از همه، آنها تمرکز کنند که به کودک توجه کنند تا او بتواند درخشان باشد و خاطره ای را که ماندگار خواهد شد را تجربه کند.

وقتی بچه ها جشن تولد خوبی را تجربه می کنند، آن را برای همیشه به یاد می آورند. پس از گذشت ۳۰ سال، آنها دوباره به این رویداد فکر می کنند و از والدینشان به خاطر آن قدردانی می کنند. من می توانم هر جشن تولدی را از کودکی خود به یاد بیاورم و تصور می‌کنم که شما نیز قادر خواهید بود  تولدهای خود را بیاد آورید. همچنین، کودک کوچک شما از احساس مهم بودن بهره مند می شود و به خود اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، دوستان هم سن او نیز به دلیل این حرکت شما (مورد توجه قرار دادن کودک) مانند اینکه آنها نیز دارای اهمیت هستند رفتار می کنند.شما می توانید با دانلود آهنگ تولدت مبارک جشن را برای کودک خود به یاد ماندنی تر کنید.

از یک دیدگاه، مزایای برگزاری جشن تولد بچه ها توسط تیم های برگزاری این است که هیچ تمیزکاری قبل و بعد از جشن وجود ندارد. این مزیت زمان شما را برای گرفتن عکس های خوب و معاشرت با والدین دیگری که معمولاً فقط در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، آزاد می کند. علاوه بر این  شما را از روند دردسر ساز تنظیم وقت و هماهنگ کردن آن با مشغله های کاری، نجات می‌دهد، به این معنی که می توانید زمان اضافی را در دیگر برنامه های شغلی خود قرار دهید. یکی از مزایای پنهان سالن های جشن تولد کودکان این است که می توانید شروع سر وقت و پایان سر وقت داشته باشید. به این ترتیب میهمانان شما مدت زمان بیشتری را از آنچه که در ابتدا برای برگزاری جشن در نظر گرفته بودید، نمی ماند.

از دیدگاهی دیگر، یکی از فواید جشن تولد این است که به معنای واقعی کلمه، ورق زندگی را برای کودک کوچک شما “می‌چرخاند” یک روز معمولی را استثنایی می‌کند و آن را تبدیل می‌کند به یک نقطه عطف واقعی در زندگی که آن را جشن می گیرد. به خوبی می‌دانیم که وقتی کودک از هفت سالگی وارد هشت سالگی می‌شود، هیچ تغییر جسمی مهمی در آن رخ نمی دهد، اما تغییرات پنهان مهمی نیز مثل سطوح جدید مسئولیت، صبر و بلوغ به وجود می‌آیدید. در هر بار یادآوری تولد، والدین می توانند با  محول کردن وظایف به فرزندان خود به شکل گیری شخصیت آنها کمک کنند؛ مثلا بعد از جشن تولد یادآوری کنند: “شما ۸ ساله شده اید و باید کارهای خود را انجام دهید” (شستن لباس های زیر، شستن ظرف ها ، تمیز کردن اتاق) یا مسئولیت هایی که مرتبط با سن آنها است.

در نهایت، کودکان فقط یک بار کودک هستند. اگر تاکنون هیچ مطلبی در این مقاله باعث نشده است تا شما را تشویق به صرف وقت و پول برای جشن تولد بعدی فرزندتان کند، این آمار را در نظر داشته باشید:

به طور متوسط، بچه ها در سن ۱۸ سالگی به دانشگاه می روند. شما به عنوان والدین تقریبا ۱۷ فرصت برای برگزاری جشن تولد آنها دارید. طبق گفته های سایت روانشناسی پدرانه (fatherly.com) ، به طور متوسط بسیاری از خاطرات افراد تا ۳ سالگی به قسمت حافظه آنها وارد نمی‌شود، این به معنای این است که والدین در واقع فقط ۱۴ فرصت برای جشن گرفتن تولد فرزند خود دارند که فرزندشان در آینده بتواند به عنوان یک خاطره به آن نگاه کند. از نظر آماری، اگر در ۱۸ سالگی فرزند شما ۶،۵۷۰ روز زنده بماند ، و شما فقط ۱۴ عکس برای جشن تولد او داشته باشید، “۰۰۰۰۱۹” درصد از زندگی آنها روزی است که در آن لذت برده اند و آن را همیشه به یاد دارند. این باعث می شود آنها احساس ویژه بودن کنند.

بیشتر از خاطرات خوب، به فرزندتان مهم بودن را هدیه دهید و اجازه ندهید یک سال دیگر بگذرد تا با جشن تولد بعدی بگویید همه را برای تفریح بیرون می‌برید. از امروز به فکر باقی مانده سالهایی باشید که فرصت دارید احساس مهم بودن را به فرزندتان یاد آوری کنید.

در پایان گفتن این نکته خالی از لطف نیست که شما می توانید با دانلود آهنگ های جدید و شاد جشن تولد خود را بسیار خاطره انگیز و زیبا کنید.

امیدواریم که مراسم زیبا و دوست داشتنی برای کودک خود داشته باشید. نظرات خود در مورد تولد کودکان خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات