انواع فال و طالع بینی

1

انواع فال و طالع بینی

طالعبینییک نمودار نجومی یا جدولی است که موقعیت خورشید، ماه، سیاره ها، منظومه نجومی و زوایای حساس در زمان یک رویداد، مانند زمان تولد اشخاص را نشان می دهد. کلمه فال یا طالع بینی از واژه یونانی hora و scopos گرفته شده است که به معنای “زمان” و “ناظر” (horoskopos, pl. horoskopoi، یا نشانگر (ناظران) در ساعت) است. نام های دیگری که برای طالع بینی استفاده می شود و رایج در زبان انگلیسی است عبارت است از وضع حمل، نمودار نجومی، نمودار astro، نقشه فلکی، نقشه آسمان، نمودار ستارگان، کیهان شناسی، ستاره شناسی، نمودار رادیکال، مبنا، چرخ چارت و یا نمودار ساده  می باشد. این موارد به عنوان یک روش پیشگویی برای حوادث هایی که مرتبط به یک نقطه زمانی است را نشان می دهد و این روش پایه و اساس طالع بینی و ستاره شناسی سنتی است.

به طور متداول، طالع بینی به تفسیر ستارگان اشاره دارد، معمولا اساس آن یک منظومه خورشیدی است که در ستاره شناسی به نشانه خورشید معروف است؛ مبنی آن شدت قرار گیری موقعیت خورشید در زمان تولد، یا در زمان رویدادی خاص است، که در طالع بینی چینی عنوان شده است. به طور دقیق، شمار بسیاری از روزنامه ها و مجلات دارای مطالبی از این دسته هستند، که برای افزایش خوانندگان نوشته شده است، این پیش بینی ها بر اساس حرکت مستقیم خورشید یا سیمای دیگری از منظومه شمسی است، که ظاهرا اساس آن از تاثیرات آسمانی مرتبط با نحوه قرار گیری زودیاک توسط خورشید بر مبنای ماه تولد است، راس منحنی (دو روز قبل یا بعد از هرنشانه خاص، هم پوشانی) یا سرازیر شدن (تقسیم ماه به سه بازه زمانی ده روز) از ماه تولد شخص، شناسایی نشانه های خورشیدی منحصر به فرد هر شخص یا “علامت ستاره” بر مبنای زودیاک استوایی می باشد.

حال شمارا با برخی از انواع فال و طالع بینی پرطرفدار آشنا می کنیم:

فال روزانه

یکی از پرطرفدارترین نوع فال، فال روزانه می باشد. در این نوع فال، برای هر یک از ماه های سال، یک فال یا طالع گرفته و نوشته می شود. در حقیقت، این فال فقط برای آن روز بوده و برعکس بقیه های فال ها، ثابت نبوده و روزانه تغییر می کند. شما می توانید روزانه با مراجعه به وبسایت تاروت رنگی، فال روزانه و فال حافظ روزانه خود را مطالعه کنید.

فال حافظ

گرفتن فال حافظ در بین ایرانیان یک رسم عمومی و دیرینه است. دیوان شعر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی از پرطرفدارترین کتبی است که در خانه هر ایرانی وجود دارد. ایرانیان برای تفنن و شاید برای تصمیم گیری با زدن فال به ایندی و ان فرصتی برای خواندن شعر و تفسیر آن به خیر و صلاح یا به شر و ناصواب پیدا می‌کنند.

ایرانیان به هنگام زدن فال،کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملاتی اجملاتی از ایندست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی،توکاشف هر رازی،ما طالب یک فالیم،بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی،بر من نظر اندازی،من طالب یک رازم،توکاشف هر فالی،قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که درسینه داری،این فال مرا بگشای.

برخی دیگرمی‌گویند: ای حافظ شیرازی ،تو کاشف هر رازی،به حق شاخ نباتت،به حق جام شرابت،منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آنرا بد می‌دانند. از آنجا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی،عشقی،امیدوار کننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری،ازدواج،نوروز،تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستندکه در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

علاوه بر فال حافظ،فال تاروت و فال قهوه نیز در بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. برای فال قهوه معمولاً از قهوه ترک استفاده می‌کنند.

طالع بینی چینی

درطالع بینی چینی، طالع بینی بر اساس نمادگرایی های زودیاک چینی است، سیستمی که در آن عناصر و حیوانات بر اساس یک چرخه ی جنسیتی با هر سال مرتبط هستند.طالع بینی های چینی اغلب در بخش های فال و طالع بینی در روزنامه ها و مجله در کنار طالع بینی غربی ظاهر می شوند. طالع بینی چینی و طالع بینی هندی جزو پرطرفدارترین طالع بینی های موجود می باشد که روزانه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.

1 دیدگاه در “انواع فال و طالع بینی

  1. تزریق ژل در کرج گفت:

    بسیار عالی خسته نباشید با ارزوی موفقیت بیشتر برای شما 🙂

نظرات