مهاجرت قانونی به کانادا و اخذ ویزای کانادا

0

تغییر مسیر زندگی شما برای آینده می تواند هم یک مرحله ترسناک و مهیج باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای گسترده تر کردن افق و تجربه چیزهای جدید، بسیاری از دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند. از بین همه ی گزینه های در دسترس دانشجویان، کانادا یکی از برترین انتخاب ها است. در حقیقت تعداد انشجویان بین المللی کانادا در سال های اخیر تاثیر چشم گیری داشته است.
در سال ۲۰۱۹ ، کانادا جمعیت تخمینی ۳۷٫۴۱ میلیون نفر را دارد که در جهان رتبه ۳۹ را به خود اختصاص داده است. کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و بزرگترین کشور آمریکای شمالی است. در بیشتر بخش های این کشور تنها ۴ نفر در هر کیلومتر مربع سکونت دارند. (برای مقایسه ، ایالات متحده تقریباً ۳۵ نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت دارد.) این کشور به طور مداوم به عنوان بهترین مکان برای زندگی در مطالعات بیشماری قرار گرفته است. در هر دو سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ، کانادا توسط US News & World Report به عنوان سومین کشور جهان انتخاب شد. علت این امر تا حد زیادی به دسترسی آن به آموزش ، امید به زندگی بالا (کانادا دارای یک سیستم مراقبت جهانی بهداشت است) و پایین بودن میزان جرم و خشونت است. جای تعجب نیست که بیشتر دانشجویان المللی پس از تحصیل تصمیم به مهاجرت به کانادا می گیرند.
کانادا تحصیلات باکیفیتی را با شهریه مناسب با درجه هایی که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده ارائه می دهد. به کیفیت زندگی عالی ، فرصت کاری بسیار زیاد پس از تحصیل و فرصت های اخذ ویزای کانادا به عنوان یک کشور محبوب برای تحصیل در بین دانشجویان است. در ادامه به دلایل برتری که این کشور برای تحصیل دانشجویان انتخاب می شود می پردازیم.

۱- زندگی در یک محیط دو زبانه

کانادا یک کشور دو زبانه است ، که باعث می شود تحصیل در اینجا فرصتی عالی برای پیشرفت مهارت های زبانی و تقویت چشم اندازهای شما برای یک حرفه جالب باشد.

۲- بهره مندی از آموزش در سطح جهانی

کالج ها و دانشگاه های کانادا در سراسر جهان شناخته شده هستند پنج دانشگاه کانادایی در رتبه بندی جهانی سال ۲۰۱۸ بین ۱۰۰ دانشگاه برتر قرار دارند.

۳- موج فناوری در کانادا

تکنولوژی ارتباط از راه دور ، رسانه های دیجیتال ، بازی های ویدئویی ، زیست فناوری و مهندسی هوایی به ویژه در کانادا قوی هستند. در میان کشورهای گروه ۸ ، کانـادا از نظر میزان نفوذ به اینترنت رتبه دوم را کسب می کند. علاوه بر این ،اینترنت تقریباً در هر نقطه از کشور قابل دسترسی است. به عنوان مثال ، مونترال ابتکاری را برای ارائه رایگان وای فای در سراسر کشور آغاز کرده است.

۴- از کیفیت عالی زندگی لذت ببرید

با توجه به رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ، سه شهر کانادا ، تورنتو ، مونترال و ونکوور ، لیست ۵۰ شهر برتر دانشجویی را دراختیار داشته اند. این رتبه بندی بر اساس معیارهای مختلفی از جمله قیمت مناسب ، تنوع جمعیت دانشجویی و درک کارفرمایان از فارغ التحصیلان در بازار کار انجام شده است. کانـادا با داشتن یک هزینه زندگی قابل قبول (به عنوان مثال ، مسکن ، حمل و نقل ، شهریه) پایین تر از سایر کشورها مانند ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس است و امنیت ، ثبات و احترام به حقوق را ارائه می دهد.

۵- اجازه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا (PWPP)

در کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند و کار کنند. بدین ترتیب تجربه کار بین المللی کسب کرده و بعداً برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانـادا می توانند در مدارسی که دانشجوی بین المللی می پذیرند، جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند. در ایالت های مختلف کانـادا تحصیل در مدارس دارای شرایط متفاوتی است. در بعضی از ایالت ها مانند کبک یازده سال دوره ی تحصیلی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که پس از آن دوره وارد کالج شده و سپس به تکمیل دوره تحصیلی خود در دانشگاه بپردازند.

تحصیل در کالج های کانادا

برخی از کالج ها در برخی رشته ها به دانشجویان به صورت شرطی پذیرش می دهند. در ابتدا دانشجو در موسسات وابسته به کالج اقدام به تقویت مهارت های زبانی خود کرده و سپس می تواند در رشته مورد نظر تحصیل نماید. دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کالج با موفقیت به پایان برسانند و موفق به دریافت مدرک دوره تحصیلی شوند می توانند وارد بازار کار مرتبط با دوره ی تحصیلی گذرانده شده، شوند.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

پذیرش دربرخی دانشگاه ها و رشته ها نیز به صورت مشروط همانند کالج امکان پذیر است اما در مقطع ارشد به صورت مشروط امکان پذیر نمی باشد و برای تحصیل در این مقطع به حداقل نمره آیلتسی نیاز است که برای دانشگاه های مختلف این مقدار متفاوت می باشد ولی میانگین ۶ برای همه ی دانشگاه ها ضروری می باشد. برای دکترا نیز به همین صورت است و پذیرش مشروط امکان پذیر نمی باشد.
با تحصیل در کانادا راه های بیشماری برای اخذ اقامت دائم کانـادا پیش رو شما خواهد بود!
فارغ التحصیلان در کانادا می توانند از برنامه های متنوع مهاجرتی که پیش نیاز آنها فارغ التحصیلی از دانشگاه ها یا کالج کانادا است، قامت کانادا را دریافت نمایند. بر طبق قوانین کانادا کسانی که در کانادا تحصیل می کنند به اندازه طول دوره تحصیلی می توانند ویزای کار بگیرند. برنامه هایی هستند که پیش نیازشان فارغ التحصیلی در کانادا می باشد و برنامه های دیگری نیز پیش نیازشان تجربه کار در کانادا است.
در نتیجه اگر شما در کانـادا تحصیل و یا کار کنید تعداد برنامه هایی که برای اقامت می توانید از طریق آن ها اقدام کنید، دوبرابر می شود. علاوه بر آن برنامه هایی وجود دارند که در آن ها هم کار و هم تحصیل در کانادا دارای امتیاز هستند. در نتیجه کسانی که از این طریق اقدام کرده و در کانـادا تحصیل و کار می کنند، امتیازی بیشتری کسب می نمایند. با توجه به این که اکثر برنامه ها رقابتی هستند و افراد زیادی در سراسر جهان برای آن ها اقدام می کنند، این افراد با توجه به امتیازی که از طریق کار یا تحصیل در کانـادا کسب می کنند شانس بیشتری برای اخذ اقامت کانـادا پیدا می کنند.

نظرات