خواص فوق العاده روغن آرگان برای پوست و مو

3

قرن هاست که از روغن آرگان بعنوان یک عنصر اصلی در ساخت مواد آرایشی و بهداشتی  استفاده میشود . مراکش یکی از منابع اصلی تولید روغن آرگان اصل در سراسر جهان است . این روغن در قرن ۲۱ به عنوان یکی از موثر ترین روغن های طبیعی در جهت مراقبت از پوست و مو زنان و مردان است و به عنوان راز زیبایی اشخاص معروف و سرشناس شناخته میشود .

روغن آرگان در مراکش و همچنین در سراسردنیا بعنوان یکی از عناصر مهم در زمینه های آرایشی و بهداشتی و آشپزی مورد استفاده قرار میگیرد و طرفداران بسیاری دارد.

روغن آرگان

خواص روغن آرگان اصل چیست ؟

روغن آرگان ویسکا اویل به واسطه اصل بودن دارای خواص و فواید بی شماری است . در این مقاله برای شما به تعدادی از بهترین خواص این روغن فوق العاده که برای پوست و مو بسیار پرکاربرد است ؛ اشاره میکنیم و سپس توضیحات کاملی ارائه میدهیم .

دارا بودن مواد معدنی زیاد در روغن آرگان 

مواد معدنی موجود در این روغن انواع اسید های چرب ضروری و ویتامین های مورد نیاز برای پوست و مو است . ویتامین E موجود در این روغن باعث ایجاد حس طراوت و از بین بردن چین و چروک پوست های شما میشود . علاوه بر این مورد اسید های اولئیک و ترکیبات فنلی موجود در روغن آرگان اصل ترکیباتی مفید برای پوست و مو شما می باشند . ناگفته نماند ؛ این روغن دارای مقادیر زیادی امگا ۶ نیز می باشد .

تاثیر روغن آرگان برای سلامت پوست

از این روغن برای حفظ زیبایی و سلامت پوست استفاده های بسیاری میشود . از خواص این روغن فوق العاده ضد چین و چروک بودن و ضد جوش بودن روغن آرگان ویسکا اویل است . این روغن با آبرسانی به پوست باعث از بین رفتن چین و چروک میشود . با ترکیبات مختلفی همانند ویتامین E که در قسمت بالا عنوان شد ؛ این روغن مناسب برای از بین رفتن جوش و درمان لک های پوست صورت و دیگر نواحی بدن شماست . علاوه بر این موارد ، این روغن خواص دیگری نظیر : افزایش شفافیت پوست ، افزایش رطوبت پوست ، تعادل در میزان چربی پوست ، ضد پیری پوست  ، ضد آکنه و … دارد .

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

روغن های آرگان غنی از ویتامین E و توکوفرول است که بعنوان آنتی اکسیدان قوی به شمار می آیند . این مواد اثرات مضر رادیکال های آزاد را از بین میبرند. ترکیبات دیگری که موجود در این روغن است، مانند CoQ10، ملاتونین و استرول های گیاهی نیز وظیفه بسیار مهمی در تقویت آنتی اکسیدان های پوستی برعهده دارند . همچنین این روغن میتواند روی پوست شما اعمال شود تا از التهابات ناشی از صدمات و عفونت ها جلوگیری کند ؛ هرچند این خواص تا به اینجا هم بسیار قابل توجه بوده اند اما لازم است تا تحقیقات بیشتری درباره روغن آرگان انجام شود تا در علم پزشکی و موارد صنعت آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد.

روغن آرگان

تاثیر روغن آرگان بر سلامت قلب

از روغن آرگان ویسکا اویل برای افزایش میزان سلامت قلب هم میتوان استفاده کرد . این روغن شامل اسید اولئیک است که از چربی های امگا ۹ تشکیل شده است . این اسید در آووکادو و روغن زیتون هم موجود است و این روغن میتواند جایگزین روغن زیتون باشد . این روغن میتواند آنتی اکسیدان خون را تنظیم کند و مانع از ابتلا به بیماری های قلبی شود. به همین دلیل میتوان اذعان داشت که این روغن خواص جادویی برای سلامت بدن دارد و علاوه بر زیبایی پوست و مو کاربرد های دیگری نیز دارد .

تاثیر روغن آرگـان بر قندخون 

برخی از مطالعات علمی  نشان داده است که این روغن میتواند قند خون  و مقاومت به انسولین را در موشهایی که رژیم غذایی با قند بالا داشته اند تا سطح مطلوبی پایین آورد . البته این مطالعات هنوز کامل نشده زیرا تنها روی حیوانات مورد انجام قرار گرفته است . اما امید است با افزایش تحقیقات در این زمینه به نتایج مفیدی در رابطه با تاثیر آرگان بر قند خون کسب شود .

تاثیر این روغن بر سلول های سرطانی 

همچنین روغن آرگان ممکن است سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد در یک تحقیق نشان داده شده است که ترکیب آرگان و ویتامین E باعث مرگ سلول های سرطانی در روده بزرگ و پستان شده است . این فایده به دلیل وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی نظیر اسید اولئیک و ترکیبات فنولی می باشد.

تاثیر روغن آرگان بر زیبایی مو  

از دیگر خواص مهم و استثنایی روغن آرگان اصل ویسکا اویل استفاده از این روغن در زمینه زیبایی و سلامت مو است . این روغن برای موهایتان فایده و خواص بسیاری دارد . در این بخش تعدادی از این خواص را شرح کوتاهی میدهیم . بسیاری از زنان و مردان دارای موهای فر ریز هستند . این روغن در صاف کردن و افزایش آبرسانی به موهایتان موثر است . از بین بردن شوره ، صاف و براق شدن مو ، افزایش سرعت رشد مو ، درمان سبورئیک ، رشد مجدد مو از دیگر خواص و فواید روغن آرگان اصل است.

تاثیر روغن بر درمان زخم ها

مطالعات میدانی و پژوهش های دقیق علمی نشان داده است که  استفاده از روغن آرگان بر زخم موش های صحرایی با سوختگی های درجه دو تاثیرات قابل توجهی داشته است . این تحقیقات نشان میدهد که آرگان میتواند در بهبود سریع زخم ها نیز کمک به سزایی انجام دهد . علاوه بر این مورد به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی ، آرگان میتواند در جلوگیری از عفونت نیز به شما کمک کند . در درمان زخم ها و برای سرعت بخشیدن به ترمیم بافت هایی که مورد جراحت قرار گرفته است روغن آرگان میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

تاثیر روغن آرگان در از بین بردن ترک های پوستی

روغن آرگان بعنوان گزینه ای مناسب برای درمان ترک های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد ؛ جای ترک های پوستی ناشی از کش آمدن پوست بر روی بدن بسیاری از زنان و مردان وجود دارد . بسیاری از زنان باردار پس از زایمان دچار ترک های پوستی ناشی از بارداری میشوند . در صورت مصرف این روغن در دوران بارداری ، میتوان از بروز این خطوط بر روی بدن جلوگیری کرد.

موارد استفاده از روغن آرگان برای مو

از روغن آرگان میتوان برای درمان خشکی و حفظ رطوبت مو استفاده کرد . به این صورت که پس از شستشوی موها مقدار لازم را روی سطح نسبتا خیس مو ماساژ میدهیم تا تمام سطح مو به روغن آغشته شود .  حتی میتوان مقداری از روغن آرگان را به شامپوی مورد استفاده خود اضافه کرد .

موارد استفاده از روغن آرگان برای پوست

طبق تحقیقات انجام شده و موارد گفته شده در عناوین بالا ، این روغن میتواند برای پوست معجزه کند . اما بهترین روش مصرف روغن برای پوست چگونه است ؟ بهترین روش مصرف باید به گونه ای باشد که پوست بیشترین تاثیر را از روغن طبیعی دریافت کند . شب قبل از خواب پوست صورت را شستشو دهید و پس از آن مقداری از روغن را که روی پوست قرار دارد ، ماساژ دهید . اینگونه تمام روغن موجود روی سطح پوست جذب میشود .

موارد استفاده از روغن آرگان در آشپزی

اگر میخواهید از یک روغن سالم در طبخ غذاهای خود استفاده کنید ؛ این روغن گزینه بسیار مناسبی است ؛ اما دقت کنید تا روغن اصل را خریداری نمایید که با سایر مواد تشکیل دهنده ای که نباید بصورت خوراکی مصرف کنید ، مخلوط نشده باشد . روغن های مربوط به پخت و پز با انواع دیگری که برای استفاده های آرایشی مورد مصرف قرار میگیرند متفاوت است .  دقت داشته باشید که روغن آرگان در ظروف با حرارت بالا ممکن است بسوزد و بهتر است برای سالاد و حرارت های پایین مورد استفاده قرار گیرد.

روغن آرگان

قیمت روغن آرگان اصل ویسکا اویل چند است ؟

قیمت روغن های اصل طبیعی که از مراکش وارد میشود ؛ از نمونه های تولید کارخانجات گرانتر است . روغن اصل به صورت یک لیتری از مراکش وارد کشور میشود . این روغن در مراکش و کشور های اروپایی به نام Argan Oil شناخته میشود . در بازار انواع و اقسام روغن وجود دارد . شما باید به این مورد توجه کنید که آرگان اصل ارزان قیمت نیستند ؛ زیرا میوه آرگان در کشور مراکش گران است و روغن این میوه به صورت وارداتی از خارج کشور تهیه میشود .

بوی روغن آرگان اصل چگونه است ؟

بوی روغن اصل بسیار ملایم ، شیرین و اندکی نزدیک به بوی روغن نارگیل است . توجه داشته باشید که روغن هایی که بوی خاصی ندارند ، اصل و دارای خلوص ۱۰۰% نیستند .

بطور خلاصه میتوان گفت که سالیان سال و حتی قرن هاست که روغن ارگان بعنوان رکن اصلی در تولیدات آرایشی و دارویی و آشپزی مورد استفاده سایرین قرار میگیرد . روغن آرگان شامل مواد مغذی ، ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ها میباشد که هرکدام به نحوی در سلامت بدن موثر است.

خرید روغن آرگان اصل ویسکا اویل :

روغن آرگان موجود در بازار در انواع و اقسام متفاوت می باشد . در این بخش به شما یکی از بهترین روغن های موجود در کشور را به شما معرفی میکنیم . روغن های ویسکا اویل که کاملا اصل و با ضمانت می باشند . برای خرید این روغن شما میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید و سفارش خودتان را ثبت کنید .

مشاوره اول ویسکا اویل : ۰۹۱۵۷۷۸۸۷۵۲

مشاوره دوم ویسکا اویل : ۰۹۱۵۷۷۸۸۷۵۳

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید .

3 دیدگاه در “خواص فوق العاده روغن آرگان برای پوست و مو

  1. راحله گفت:

    روغن آرگان باید شفاف و بوی خوبی داشته باشه . اصولا برای پوست استفاده میشه و خیلی خوبه

  2. راشین گفت:

    من روغن آرگان گرفتم چند روز پیش . برای من واقعا خوب بودش . جدا از اینکه پوستمو شفاف کرد . برای مو هام هم عالی بود.

  3. سمیه گفت:

    روغن آرگان برای پوست خیلی خوبه واقعا

نظرات