آیا ادارات فردا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟| تعطیلی ادارات به دلیل شب یلدا

0

آیا ادارات فردا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟| تعطیلی ادارات به دلیل شب یلدا

آیا فردا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ادارات تعطیل است؟| به علت شب یلدا تعطیلی ادارات شب یلدا فردا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به دلیل شب یلدا سراسر ایران در شهرهای تهران و البرز و خوزستان و اهواز و ایلام و شهرهای جنوبی و استان های اصفهان و مشهد و اخبار تعطیلی شب یلدا فردا را از حرف تازه میخوانید

آیا فردا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ادارات تعطیل است؟| تعطیلی ادارات فردا پنجشنبه 30 آذر 1402 به علت شب یلدا

تعطیلی شب یلدا پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در ایران شب یلدا است و در تقویم رسمی کشور تعطیل نیست. از آنجایی که در تقویم رسمی کشور شب یلدا جزو تعطیلی‌های رسمی محسوب نمی‌شود از این جهت تعطیلی شب یلدا یک شایعه است و صحت ندارد. اما فردای یلدا یعنی اول دی ماه جمعه و بسیاری از ادارات دولتی و خصوصی در این دو روز تعطیل هستند.

ساعت کار ادارات پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به علت شب یلدا

جشن شب یلدا برابر است با پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و برخی معتقدند که ممکن است دولت بخواهد دو روز را تعطیل کند که تاکنون هیچ کدام از مقامات دولتی مساله تعطیلی شب یلدا را مطرح نکرده‌اند.

آداب و رسوم

ایران از جمله کشورهایی است که به دلیل سابقه تاریخی اش از اصالت بالایی برخوردار است. در تقویم ملی آن درست از روز اول فروردین تا آخرین روز اسفندماه مناسبت های زیادی ثبت شده که اتفاقات مهم تاریخی یا مذهبی را نشان می دهد. رخدادهایی که به بهانه آن ها دور هم جمع می شویم، شادی می کنیم یا با مشاهیر و وقایع کشورمان آشنا شویم. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که شورای فرهنگ عمومی برنامه های جالبی در نظر گرفته است. سید مجید امامی در این باره می گوید: «دوره های مختلف فرهنگی در کشور ما با توجه به اینکه ذیل اسناد رسمی توانند قرار بگیرند تمایزاتی دارند.

نکته مهمی که درباره یلدای امسال وجود دارد، گرانی این یلداست. بر اساس گزارش تجارت نیوز، قیمت میوه خشک در آستانه شب یلدا نشان می دهد که خرید این خشکبار به دلیل گرانی در سبد خرید اغلب خانواده ها نمی تواند جایی داشته باشد و بسیاری از مردم شاید فقط بتوانند به خرید میوه و خشکبار ارزان تر بسنده کنند.

نظرات