آیا لپ تاپ تا عید گرون میشه؟

0

با خبرهایی که به دست ما رسیده و داده هایی که داریم نشان از گران شدن لپ تاپ استوک می دهد. لپ تاپی که امروز به نیاز اساسی یک خانواده و یا شخص تبدیل شده است. امروزه برای سرعت بخشیدن به کسب و کار افراد تشخیص می دهند از لپ تاپ به واسطه سبک بون و قابل حمل بودن و نگهداری شارژ آن در حین مسافرت در کنار قدرت بالای پردازش آن از لپ تاپ استفاده کنند.
امروزه طیف وسیعی از مردم از جمله معلم و دانش آموز دانشجو، مهندس، تریدر، معمار، گیمر و… همگی به لپ تاپ نیاز دارند. در واقع امروزه شخصی نیست که به لپ تاپ نیاز نداشته باشد و حتی اگر هم نیاز کاری نداشته باشد دوست دارد که با لپ تاپ به پخش موزیک و یا تماشای فیلم برای اوقات فراغت خود بپردازد.

 قیمت لپ تاپ استوک

ارازن شدن لپ تاپ تا عید می تواند به شرایط جامعه و حوادث هم بستگی داشته باشد و بیماری هایی مانند ویروس کرونا می تواند در افزایش یا کاهش قیمت لپ تاپ تاثیر بگذارد که این حوادث قابل پیش بینی نیستند.

آیا لپ تاپ ارزان می شود؟

اهمیت این موضوع که آیا لپ تاپ ارزان می شود؟ زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که یک شخص برای پیشبرد اهداف خود شدیدا به یک  لپ تاپ نیاز پیدا می کند. خرید لپ تاپ ارزان برای افرادی که با بودجه کم به دنبال خرید لپ تاپ هستند اهمیت زیادی دارد و این افراد شاید مدت ها منتظر ارزان شدن لپ تاپ باشند و فصل ها منتظر آرام شدن بازار و ارزان شدن لپ تاپ منتظر می نشینند، ولی آیا این امر محقق پیدا می کند.

جواب این سؤال آسان نیست و هر کسی هم نمی تواند پاسخ آن را با قاطعیت بدهد ولی متأسفانه با دیدن داده ها و پیش بینی نرخ ارز افرادی که منتظر ارزان شدن لپ تاپ در عید هستند فقط وقت خود را تلف می کنند زیرا داده ها حتی نشان از آن دارد که چه بسان تا عید لپ تاپ حتی با افزایش قیمت هم روبرو شود.

ما می‌دانیم که قیمت ثابت در لپ تاپ وجود ندارد. نکته مهم دیگر این است که با در نظر گرفتن قیمت نمایشگر لپ تاپ ها و قطعاتی مانند رم و هارد و به‌خصوص کارت گرافیک، ارازن شدن لپ تاپ متأسفانه یک خیالی بیش نیست.

چرا لپ تاپ ها اینقدر گران هستند؟

عامل اصلی گران شدن لپ تاپ افزایش تقاضا است، عواملی دیگر که منجر به افزایش تقاضا می شوند عبارتند از:

  • فواید زیاد لپ تاپ بر کامپیوتر رومیزی
  • حمل آسان
  • پیکربندی قدرتمند
  • نسل جدیدتر لپ تاپ
  • جدیدترین قطعات لپ تاپ

قیمت لپ تاپ استوک

حقیقتا خرید لپ تاپ استوک مستلزم هزینه بالایی می شود بگونه ای که شاید از قدرت خرید هر شخصی برنیاید به‌خصوص امروزه که قطعات لپ تاپ به واسطه بالا رفتن دلار بیشتر هم شده است. در لپ تاپ های گیمینگ و پر سرعت همانطور که مستحضر هستید باید کارت گرافیک NVIDIA و یا AMD با حداقل ۴ گیگ گرافیک بکار رفته باشد و همین قطعات سطح بالا قیمت لپ تاپ را بالا می برند.

ولی نگران نباشید زیرا ما لپ تاپ استوک را به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید با پرداخت نصف قیمت لپ تاپ نو صاحب یک لپ تاپ استوک با بالاترین بهره وری شوید.

سؤال مهم که ما به دنبال جواب آن هستیم این است که آیا لپ تاپ ارزان می شود؟ یا آیا لپ تاپ تا عید گران می شود؟ چطور می توان با توجه به نوع نیازی که داریم، لپ تاپی ارزان پیدا کنیم؟ با استعلام قیمت لپ تاپ استوک در فروشگاه رایان مارکت به آسانی متوجه این موضوع می شوید که خرید لپ تاپ استوک برای یک شخص آگاه تا چه اندازه می تواند مفید و بجا واقع شود.

خرید لپ تاپ

چه مواردی موجب افزایش قیمت لپ تاپ ها می شود؟

سوال مهم تر این است که کی لپ تاپ ارزان می شود؟ در جواب باید بگوییم که مسلما بالا رفتن نرخ ارز می تواند دلیل اصلی بالا رفتن قیمت لپ تاپ استوک باشد ولی آیا فقط نرخ ارز باعث بالا رفتن قیمت می شود؟ خیر

علاوه بر قیمت ارز، ممنوعیت واردات کالاهای خارجی هم بر این امر تاثیر گذاشته و نیاز شدید مردم به لپ تاپ و خواهان شدید لپ تاپ که منجر به کمبود لپ تاپ شده نیز باعث افزایش قیمت لپ تاپ شده است.

همچنین سیاست های گمرک به نحوی است که آزاد سازی محصولاتی نظیر لپ تاپ به بازار به سختی انجام می شود. این در حالی است که در دو سه سال اخیر خصوصا با وجود میزان تقاضا برای خرید محصولاتی نظیر لپ تاپ یا خرید کیس نیز افزایش یافته است. به این ترتیب اگر مشکلات و موانع موجود برطرف نشود نه تنها لپ تاپ ارزان نمی شود، بلکه ممکن است شاهد افزایش مجدد قیمت این محصولات نیز باشیم.
با این وجود متأسفانه ما پالس های مثبتی را در رابطه با کاهش قیمت لپ تاپ نمی بینیم.

آیا خرید لپ تاپ ارزان ارزشش را دارد؟

اگر هنوز در مورد لپ تاپ های مقرون به صرفه شک دارید بهتر است سری به قیمت لپ تاپ استوک در سایت رایان مارکت بیندازید. باید بدانید که کلمه ارزان یک معنی نسبی است به گونه ای که لپ تاپ گیمینگ در حد خود گران‌قیمت است ولی در محدوده قیمتی یک لپتاپ گیمینگ که قیمت دارد در آن محدوده ارازن است، و ما در آن محدوده به دنبال ارزانترین هستیم.

بنابراین، قبل از اینکه واقعاً بفهمید چقدر باید برای یک لپ‌تاپ خرج کنید و آیا باید به دنبال یک لپ‌تاپ ارزان باشید یا نه، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و تعیین کنید شما از یک لپ تاپ چه انتظاراتی را دارید بعدا به دنبال ارزانترین آن در آن محدوده قیمتی خود باشید.

توصیه ما این است که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. چه بسیار از مشتریانی که هر روز از ما مشاوره تعویض لپ تاپ می کنند و دچار هزینه های اضافی برای تعویض لپ تاپ و یا ارتقای لپ تاپ می شوند.

آیا باید یک لپ تاپ ارزان بخرید؟

اینکه آیا باید یک لپ تاپ ارزان بخرید یا نه کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. مطمئناً شرایط واضحی وجود دارد که در آن خرید یک لپ تاپ ارزان بسیار منطقی است – و نه فقط از نظر بودجه.

بیشتر دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستانی، برای رسیدگی به تکالیف مدرسه و نیازهای خود به یک لپ تاپ بیش از ۲۰ میلیون نیاز ندارند. همچنین بزرگسالانی که فقط از نوت بوک خود برای ارسال ایمیل، تماس ویدیویی با عزیزانشان و تماشای آخرین فیلم های منتشر شده استفاده می کنند، استفاده نمی کنند.

حتی بسیاری از حرفه ای ها، روزنامه نگاران، معلمان، نویسندگان، صاحبان مشاغل کوچک می توانند از یک لپ تاپ مقرون به صرفه بهره زیادی ببرند.

اگر هیچ کدام از موارد بالا نیستید، تصمیم گیری را به عهده خودتان می گذاریم. اما، قبل از انجام این کار، این را از خود بپرسید: آیا یقینا به یک لپتاپ قدرتمند ممتاز نیاز دارید یا با لپ تاپ فقط کارهای ساده انجام می دهید؟ اگر دومی باشد، احتمالاً یک لپ تاپ ارزان قیمت نیز به همان اندازه به شما کمک خواهد کرد و نیازمند پرداخت هزینه اضافی نیستید./۵۴۲۳۴۹
منبع: رایان مارکت

نظرات