چگونه باتری مناسب برای موبایل خود پیدا کنیم ؟

0

قبل از خرید باتری موبایل برای تلفن همراه خود چه باتری موبایل آیفون باشد یا باتری سامسونگ یا باتری موبایل شیائومی و… لازم است یکسری نکات را بدانیم که خرید درست و مطمینی داشته باشیم .

هنگام خرید باتری موبایل برای خود باید ابتدا به تغییرات ظاهری باتری توجه شود این تغییرات شامل تغییر دررنگ خود باتری کنده شدن پلاستیک و یا برچسب روی ان و یا کنده شدن فلز باتری  یا تغییر حجم باتری مثل تورم که در اثر ماندن زیاد باتری در جای مرطوب این اتفاق برای باتری میفتد که سبب میشود باتری موبایل آیفون یا باتری سامسونگ  هم خوب کار نکند و هم در جایگاه خود قرار نگیرد که همگی این‌ها نشان از خرابی باتری می‌باشد‌ و نباید برای خرید باتری موبایل  در این مواقع  اقدام کرد .

 خرید باتری موبایل

خرید باتری موبایل اورجینال

جهت خرید باتری موبایل برای گوشی موبایل آیفون و یا  باتری سامسونگ خود از باتری موبایل اصل و اورجینال استفاده کنید فروشگاه های لوازم یدکی موبایل زیادی در سراسر شهر وجود دارد که بیشتر ان ها باتری موبایل ایفون و باتری سامسونگ را بصورت فیک و ارزان در اختیا شما قرار میدهند اما این باتری ها دوام زیادی در موبایل شما نخواهند داشت و بعد از مدت کوتاهی کارکرد خود را از دست میدهند و ممکن است در طولانی مدت به دیگر قسمت های موبایل شما آسیب برسانند پس جهت خرید باتری موبایل از باتری موبایل اورجینال و از فروشگاه های معتبر خرید کنید که حداقل مطمین باشید که باتری موبایل آیفون و باتری سامسونگ اصل در اختیارتان قرار میدهند جهت تشخیص باتری موبایل اصل از فیک نکاتی وجود دارد که جهت اطلاع از آن ها تا انتها مقاله با ما همراه باشید .

هنگام خرید باتری موبایل نه فقط به خصوصیات ظاهری توجه کنید که بلکه سنجش کارایی باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است بعبارت دیگر ممکن است شما باتری موبایل ایفون و یا باتری سامسونگ تهیه کنید که از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی نداشته باشند ولی کارکرد مناسبی هم نداشته باشند . جهت سنجش کارکرد باتری موبایل کافی است آن را روی گوشی خود امتحان کنید از این جهت بعد از مدتی گوشی شما دچار داغی میشود که نشان از عمکرد نادرست باتری موبایل ایفون و یا باتری سامسونگ دارد و یا موبایل سامسونگ و یا موبایل آیفون شما دچار خاموشی و یا تخلیه شارژ ناگهانی میشود .

افتراق باتری سامسونگ و باتری موبایل آیفون اصل و فیک کار چندان اسانی نیست و نیازمند تخصص و تجربه زیادی در این زمینه است و مطمین باشید افرادی که اقدام به فروش باتری موبایل فیک میکنند تلاش خود را در این زمینه میکنند که باتری هایشان قابل افتراق توسط مشتری نباشد بنابراین جهت خرید باتری موبایل از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید که دارای افراد باتخصص در این زمینه باشند .

باتری سامسونگ

ملاک انتخاب باتری موبایل مناسب

جهت انتخاب باتری مناسب برای گوشی خود توان باتری موبایل آیفون و باتری سامسونگ یک ملاک مهم در خرید محسوب میشود توان باتری باید متناسب با گوشی موبایل آیفون یا گوشی موبایل سامسونگ شما باشد نه بیشتر و نه کمتر که سبب آسیب آن میشود . برای  مثال اگر میزان استفاده بالایی از تلفن همراه خود دارید باتری موبایل با توان بالا خریداری کنید و یا اگر استفاده کمی دارید باتری موبایل با توان کم هم پاسخوی نیاز شما می‌باشد‌ .

در خرید باتری موبایل و یا بطور کلی قطعات موبایل باید زمان تست برای محصول تعریف شده باشد زمان تست در واقع همان مدت زمان عودت محصول می‌باشد‌ زیرا محصول خریداری شده ممکن است دارای ایراد باشد و یا با موبایل آیفون و یا سامسونگ شما جور نباشد و شما نتوانید از آن استفاده کنید و یا محصول فیک بوده باشد باید یک زمانی دست مشتری باشد که اگر باتری موبایل مناسب نبود آن را پس بیاورد در صورتی که زمان تست نداشت اقدام به خریداری نکنید زیرا نمیتوانید تست‌های سلامت باتری موبایل را روی آن پیاده سازی کرده و باتری موبایل مناسب برای دستگاه خود خریداری کنید .

یکسری کد وجو دارد که ویژه سالم بودن باتری موبایل اندورید مثل باتری سامسونگ و ال جی و … که  وضعیت باتری را به شما اطلاع میدهد با شماره گیری کد *#*#۴۶۳۶#*#*

باتری موبایل آیفون

تشخیص باتری سامسونگ فیک از اصل :

برای خرید باتری سامسونگ شما باید خوداین توانایی را داشته باشید که باتری های فیکی که وارد بازار شده اند را شناسایی کرده و باتری اصلی را تهیه کنید برای تشخیص ابتدا برچسب ری باتری سامسونگ را جدا کنید در صورتیکه باتری سامسونگ اصل باشد دارای تراشه nfc می‌باشد‌ در حالی که در باتری های فیک ما تراشه ان اف سی را نداریم در کنار این تراشه ما اطلاعات باتری سامسونگ مارک سامسونگ و غیره را داریم در باتری سامسونگ زیر برچسب ما تنها یک برچسب سیاه را داریم که هیچ کاربردی ندارد . برچسب رویه‌ی باتری سامسونگ اصل با استفاده از دستگاه کاملا صاف و بدون چین وچروک خوردگی چسبیده است ولی در مقابل باتری مبایل سامسونگ فیک برچسب بی کیفیت با  وجود هوا در زیر آن و همچنن از نظر نوشته‌های رویی باتری سامسونگ اصل و فیک متفاوت می‌باشد‌ . باتری سامسونگ اصل و فیک از نظر شکل ظاهری هم متفاوت می‌باشد و باتری سامسونگ فیک دارای زایده‌هایی برویش می‌باشد‌ . محل اتصال باتری موبایل اصل و فیک هم متفاوت اند باتری موبایل فیک در محل اتصال باتری اش ممکن است پلاستیک های زرد چسبانیده باشند در صورتی که در باتری سامسونگ اصل اینگونه نیست البته به این نکته جادار اشاره کنیم باتری ‌های موبایل سامسونگ فیکی وجود دارد که ممکن است توسط شما قابل تشخیص نباشد پس میتوانید این کار را به یک فرد مجرب در فروشگاه‌های معتبر مثل فروشگاه ما بسپارید همچنین فروشگاه ما تمام راه‌های تست باتری را در اختیار شما قرار میدهد تا باتری مناسب برای گوشی موبایل خود بخرید .

تشخیص باتری موبایل آیفون فیک از اصل :

کیفیت بسته‌بندی باتری موبایل آیفون اصل با باتری موبایل فیک متفاوت و باتری موبایل اصل باکیفیت تر است فونت نوشتهای متفاوت وزن باتری موبایل آیفون اصل نسبت به وزن باتری موبایل آیفون فیک سنگین‌تر است از روی تاریخ تولید باتری موبایل آیفون و مطابقت ان با تاریخ تولید گوشی موبایل میتوانید به فیک و اصل بودن باتری موبایل آیفون خود پی ببرید در صورتی عدم تطابق باتری موبایل ایفون فیک می‌باشد‌ .

نظرات