چگونه ای سی هارد موبایل را تعویض کنیم؟

0

امروزه لوازم الکترونیکی همانند گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و … نقش مهمی را در زندگی ما برعهده دارند و در صورتی که اختلالی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود، باید سریعاً برای رفع آن مشکل اقدام کنید. ای سی هارد یکی از قسمت‌های مهم در انواع لوازم الکترونیکی است که در صورت خرابی باعث اختلال در عملکرد دستگاه شده و نیاز به تعویض آن خواهد بود. البته برای تعمیر و یا تعویض هارد گوشی باید از طریق یک تعمیرکار ماهر و باتجربه اقدام کنید تا به قسمت‌های دیگر موبایل شما آسیبی وارد نشود. خرابی این قطعه می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل خاموشی موبایل یا بالا نیامدن سیستم عامل آن محسوب شود. شدت آسیبی که به ای سی هارد گوشی شما وارد شده است، تعیین می‌کند که این هارد فقط به تعمیر نیاز دارد یا حتماً باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برای خرید و اطلاع از قیمت هارد گوشی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ای سی استور اقدام کنید و محصول مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

 ای سی هارد موبایل

علائم خرابی ای سی هارد موبایل

تشخیص خرابی هارد موبایل کاملاً واضح است و امکان تشخیص آن به راحتی وجود دارد. در صورتی که موبایل شما به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیل خاصی خاموش شود، نشان‌دهنده احتمال خرابی هارد آن است. در مواقعی نیز موبایل روشن می‌شود، اما روی لوگو برند سازنده‌اش می‌ماند و یا به صورت مداوم روی لوگو ریست می‌کند؛ این موارد نیز از علائم خرابی هارد گوشی است و بایستی سریعاً نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام شود.

از دیگر نشانه‌های خرابی ای سی هارد موبایل این است که امکان خواندن اطلاعات از گوشی وجود ندارد و یا داده جدیدی روی آن ذخیره نمی‌شود. همچنین از موارد دیگری که زنگ خطری برای تعمیر و یا تعویض هارد گوشی به شمار می‌روند، می‌توان به پاک نشدن اطلاعات پس از ریسِت فکتوری، ویبره‌های مداوم هنگام بوت شدن گوشی، وارد شدن به صفحه ریست فکتوری در زمان به‌روزرسانی محلی و … اشاره کرد. در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه‌ها می‌توانید با مراجعه به سایت icstore از قیمت هارد گوشی اطلاع پیدا کنید.

ای سی هارد موبایل

دلایل خرابی ای سی هارد موبایل

خرابی این قطعه ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که یکی از شایع‌ترین آن‌ها، آب خوردگی موبایل و ضربه خوردن آن است. در این حالت احتمال دارد، موبایل به صورت خودکار خاموش شود و قادر به ارائه سرویس نباشد. از دیگر شرایطی که منجر به بروز اختلال در هارد موبایل می‌شود و نیاز به تعمیر و یا تعویض آن خواهد بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای بازی‌های سنگین
  • استفاده از شارژرهای تقلبی و یا شارژرهای سایر موبایل‌ها
  • ریسِت فکتوری هنگام شارژ موبایل
  • ریسِت فکتوری موبایل هنگامی که شارژ آن کمتر از ۲۰ درصد است.

تعمیر هارد گوشی

یکی از مواقعی که نیاز به تعمیر هارد گوشی خواهد بود، سوختن این قطعه است. البته هارد به صورت مستقیم نمی‌سوزد و منظور از سوختن هارد همان خرابی هد و پلاتر است. در صورت وقوع این اتفاق بایستی سریعاً در رابطه با تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام شود. همچنین لازم به تأکید است که امکان تعمیر هارد سوخته موبایل در اکثر مواقع وجود ندارد؛ زیرا در چنین شرایطی شدت خرابی این قطعه به ‌قدری بالا خواهد بود که با تعمیر درست نمی‌شود و لازم است تا با اطلاع از قیمت هارد گوشی اقدام به خرید آن از icstore شود.

تعویض هارد موبایل

با وجود اینکه تعمیرکار موبایل برای تعمیر هارد گوشی از تخصص و دانش خود استفاده می‌کند، اما در برخی مواقع امکان تعمیر آن وجود نداشته و راهی جز تعویض این قطعه نمی‌ماند. همان‌طور که اشاره شد، در حالتی که هارد سوخته باشد، نیاز به تعویض هارد گوشی است و عملاً نمی‌توان این قطعه را تعمیر کرد. برای تعویض هارد موبایل، تعمیرکار دستگاه را باز می‌کند و با بیرون آوردن هارد، اقدام به جایگزین کردن آن با هارد جدید خواهد کرد. البته این کار به مهارت ویژه‌ای نیاز دارد و بایستی با ابزار مخصوص انجام شود.

ای سی هارد موبایل

تعویض هارد گوشی سامسونگ

برای تعمیر هارد گوشی سامسونگ در ابتدا باید ای سی‌های‌ روی برد بررسی شوند تا در صورت نیاز آن‌ها را با ای سی‌های جدید جایگزین کنند. در ادامه نوبت به مرحله بازیابی اطلاعات گوشی می‌رسد تا امکان استفاده از فایل‌هایی که از دسترس خارج شده‌اند، مجدداً به وجود آید. همچنین اگر هارد قابل تعمیر نباشد، بایستی از طریق ریکاوری اطلاعات اقدام شود.

تعویض هارد موبایل شیائومی

مراحل تعمیر هارد موبایل شیائومی نیز همانند سایر برندها بوده و باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام شود. در صورتی که هارد گوشی موبایل شیائومی شما دچار مشکل شد، بایستی ابتدا شدت خرابی آن را بررسی کرده تا در صورت نیاز به تعویض برای خرید هارد گوشی از icstore اقدام کنید.

تعویض هارد گوشی آیفون

در صورتی که گوشی آیفون شما بدون علت خاصی خاموش و روشن می‌شود و یا سیستم عامل آن بالا نمی‌آید، اگر در زمان ریست کردن گوشی خود، با لوگوی اپل مواجه می‌شوید و یا موبایل شما بدون دلیل خاموش و روشن شده و هنگ می‌کند، همچنین اگر امکان وارد کردن اطلاعات جدید در گوشی آیفون شما وجود ندارد و یا برای حذف اطلاعات از این گوشی با پیام اخطار مواجه می‌شوید؛ قطعاً هارد موبایل آیفون شما دچار مشکل شده است و باید بررسی‌های لازم جهت تعمیر و یا تعویض آن انجام شود.

خیلی از کاربران گوشی‌های آیفون به دلیل بالا بودن قیمت این گوشی‌ها مجبور به خرید گوشی‌هایی با ظرفیت ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی می‌شوند و نیاز به ارتقای ظرفیت هارد خود دارند. icstore امکان خرید هارد گوشی آیفون را با قیمتی مناسب فراهم کرده است.

خرید هارد گوشی از فروشگاه اینترنتی آی سی استور

هارد گوشی یکی از قسمت‌های مهم و حیاتی این دستگاه به شمار می‌رود که در صورت خرابی آن امکان استفاده از گوشی وجود نخواهد داشت. خرابی این قطعه نشانه‌های مختلفی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی، عدم امکان استفاده از اطلاعات گوشی، گیر کردن گوشی روی لوگوی شرکت سازنده و همچنین مشاهده پیغام‌هایی مانند Internal Storage Damaged یا Encrypt Unsuccessful خواهد بود. در صورت مواجه شدن با هر کدام از این نشانه‌ها باید نسبت به تعویض هارد گوشی موبایل خود اقدام کنید. جهت اطلاع از قیمت هارد گوشی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی icstore مراجعه کنید./۲۰۹۵۷۳

نظرات