راهنمای خرید موبایل و معرفی بهترین گارانتی موبایل در سال ۱۴۰۲

0

هنگامی که تصمیم به خرید موبایل می‌گیریم، چالش‌های مسیر یکی دو تا نیست. زیرا در ابتدا لازم است بدانیم کدام ویژگی‌ها در یک گوشی برای ما اهمیت بالاتری دارند؟ بابت برخورداری از کدام برتری‌ها حاضریم برای خرید موبایل بیشتر هزینه کنیم؟ و… پس از پاسخ به این سوالات باید به خوبی تحقیق کنیم، تا بدانیم گزینه‌های پیش رویمان کدامند؟ از میان دنیای گسترده گوشی‌هایی که در بازار موبایل موجود است، کدام موارد از نظر قیمت و قابلیت‌هایشان به آنچه ما می‌خواهیم نزدیک هستند؟

راهنمای جامع خرید موبایل

و در نهایت، زمانی که بالاخره می‌توانیم دلمان را یک دل کرده و مدل گوشی که می‌خواهیم خریداری کنیم را انتخاب کنیم، تازه می‌رسیم به چالش انتخاب گارانتی مناسب و فروشگاه موبایل معتبر برای خرید که در عین حال که قابل اعتماد است، قیمت‌های منصفانه‌ای نیز برای محصولاتش تعیین کرده باشد. بنابراین اگر در پی یک راهنمای خرید موبایل جامع هستید، جای درستی آمده‌اید. با ما همراه باشید تا دیگر دغدغه‌ای در مسیر خرید موبایل برای شما باقی نماند.

۱)   بررسی ملاک های خود برای خرید موبایل

در این مرحله توصیه ما به شما انجام ۲ کار مهم است که در ادامه آن‌ها را به صورت کامل توضیح داده‌ایم:

الف) به تجربه‌ای که با گوشی قبلی خود داشتید فکر کنید.

با این کار به خوبی متوجه خواهید شد که بیشتر از همه برایتان مهم است که موبایل شما در چه زمینه‌ای عملکرد عالی داشته‌باشد. برای مثال ممکن است در تجربه قبلی که داشته‌اید، شارژ گوشی‌تان به سرعت تمام می‌شده و شما را کلافه کرده باشد؛ یا همیشه در ثبت لحظات مهم خود با کیفیت دلخواهتان ناکام مانده باشید، چراکه دوربین گوشی آنگونه که باید شما را همراهی نکرده‌است. بنابراین خوب فکر کنید و ببینید در تجربه خود با گوشی قبلی از چه قابلیت‌هایی استفاده نکرده‌اید یا جای چه ویژگی‌هایی خالی بوده‌است.

ب) یک قلم و کاغذ بردارید و چک لیست زیر را برای خودتان تکمیل کنید.

چک لیست خرید موبایل - قبل از خرید گوشی بررسی کنید

در لیست زیر شما موارد مهم اصلی در بررسی موبایل را مشاهده می‌کنید، این موارد به صورت کامل نکات اساسی که لازم است مورد بررسی قرار دهید را پوشش می‌دهد و هر شخصی که در زمینه گوشی های موبایل تخصص داشته باشد، اهمیت این مؤلفه‌ها را تأیید می‌کند.

·       چیپست

چیپست و پردازنده گوشی همان قطعاتی هستند که عملکرد نهایی گوشی را پیش‌بینی می‌کنند. یک پردازنده قوی به شما نوید عملکردی عالی را می‌دهد و به همین ترتیب از یک پردازنده متوسط یا ضعیف نیز می‌توانید انتظار عملکردی متوسط تا ضعیف را داشته باشید. اما چگونه تشخیص بدهیم قدرت چیپست گوشی مورد نظر ما چقدر است؟ در این زمینه، به عنوان یک راهنمایی کلی می‌توان گفت، “به فناوری ساخت چیپست دقت کنید: چیپست‌هایی با فناوری ساخت ظریف‌تر قدرت و عملکرد بالاتری دارند، به عنوان مثال یک چیپست با فناوری ساخت ۶ نانومتری بسیار بهتر از چیپستی با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری عمل خواهد کرد.”

·       طراحی و ساخت

بخشی از ارزیابی طراحی و ساخت یک گوشی به سلیقه شما برمی‌گردد، اما بخش مهم دیگر، بررسی استقامت و همچنین خوش‌دست بودن گوشی از نظر داشتن وزن و ابعاد مناسب است. برای ارزیابی استقامت گوشی شما می‌توانید به جنس بدنه و همچنین گواهی ضد آب آن موبایل نگاه کنید.

راهنمای خرید موبایل با بهترین کیفیت

گوشی‌های با بدنه پلاستیکی معمولاً سبک‌تر و ارزان‌تر هستند و مقاومت متوسطی نسبت به ضربه دارند، در حالی که گوشی‌های با بدنه فلزی، با وجود وزن بیشترشان از استقامت بالاتری نیز برخوردارند. همچنین شما در بسیاری از گوشی‌های بالارده بازار استفاده از شیشه در ساخت موبایل را مشاهده می‌کنید، شیشه به دلیل نارسا بودن، عملکرد بهتر اتصال ۵G و شارژ بی‌سیم را ممکن می‌کند.

·       باتری

بررسی‌های ما نشان داده‌است، پس از پردازنده و طراحی مناسب موبایل، باتری سومین عامل تأثیرگذار بر رضایت افراد در خرید گوشی بوده است. تصور کنید گوشی داشته باشید که از فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند باشد و بهترین کیفیت دوربین، نمایشگر و اجرای برنامه‌های سنگین را ارائه دهد اما تا گرم استفاده از آن می‌شوید، طی مدت کوتاهی شارژ خالی کند، این موضوع قطعاً باعث می‌شود شما در استفاده از آن گوشی تجربه ناخوشایندی داشته‌باشید. در سنجیدن باتری یک گوشی، به تناسب ظرفیت باتری با عملکرد گوشی و سرعت شارژ توجه کنید.

·       نمایشگر

برای همه افراد دارا بودن نمایشگری با کیفیت فوق‌العاده بالا در تهیه موبایل از اولویت برخوردار نیست، اما اینکه نمایشگر موبایل منتخب شما حداقل وضوح قابل قبول را داشته، تا در هنگام کار با آن در طولانی مدت، در چشم‌هایتان احساس درد و آزردگی نکنید، مهم است. ۲ ملاک مهم برای ارزیابی نمایشگر گوشی‌ها، رزولوشن تصویر و حداکثر روشنایی‌ست.

·       دوربین

در نهایت، اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که برای ثبت هنرمندانه لحظات خود و عزیزانتان ذوق دارید و یکی از سرگرمی‌هایتان تماشای عکس‌های گالری و مرور خاطرات است، یا از نشاندن لبخند روی لب دیگران درحالی که می‌گویند “چه عکس خوبی ازم گرفتی” لذت می‌برید، کیفیت دوربین باید برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

راهنمای خرید گوشی با بهترین دوربین

این را در نظر داشته باشید، که کیفیت نهایی عکس‌هایی که با گوشی خود می‌گیرید تا اندازه زیادی به پردازنده گوشی نیز بستگی دارد، بنابراین، اینجا بار دیگر به پررنگ بودن نقش پردازنده در ارزش خرید گوشی پی می‌بریم، اما گذشته از آن، اهمیت لنزهای به دوربین هم بر کسی پوشیده نیست. اما از آنجایی که ارزیابی عملکرد نهایی دوربین کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان برای آن فرمولی ارائه کرد، به شما مطالعه مقاله بهترین گوشی ها از نظر دوربین را توصیه می‌کنم.

۲)   تحقیق درباره انواع موبایل موجود در بازار

در این مرحله ۲ روش اصلی برای تحقیق درباره گوشی‌های موبایل موجود در بازار پیش روی شماست:

الف) تحقیق از طریق جستجوی اینترنتی در سایت های موبایل

نکته ضروری در جستجوی اینترنتی در این زمینه، دقت در مراجعه به سایت‌های معتبر است. چراکه باور کنید یا نه، نداشتن اطلاعات از داشتن اطلاعات غلط بهتر است! برای کمک به شما در این راستا ما دو سایت معتبر زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • gsmarena.com (سایت انگلیسی)
  • jijimoo.com (سایت فارسی)

همچنین با مراجعه به سایت nanoreview.net/en/phone-compare شما می‌توانید با وارد کردن نام دو گوشی، امتیاز کلی هرکدام از آنها، یا امتیاز گوشی‌ها در هر یک از مؤلفه‌های عملکرد، نمایشگر، باتری و… را ببینید و مقایسه کنید.

ب) تحقیق از طریق پرس و جو از متخصصان موبایل یا آشنایان

راه بعدی برای تحقیق خرید موبایل، استفاده از نقطه‌نظرات متخصصان، یا تجربیات آشنایانمان است، اما نباید فراموش کنیم که قبل از تصمیم‌گیری بر اساس گفته‌های یک فرد، میزان تسلط او به موضوع را در نظر بگیریم، همچنین در صورتی که دوست یا آشنای ما از نگاه خودش مزایا و معایب یک گوشی را برشمرد، باید به خاطر داشته‌باشیم ممکن است استفاده ما از موبایل با آن فرد متفاوت باشد، مثلاً اگر خواهرزاده من از یک گوشی دل خوشی ندارد زیرا شارژش زود تمام می‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که او زمان زیادی را به بازی کردن با موبایل می‌گذراند، این درحالی‌ست که من به ندرت ممکن است بخواهم استفاده‌ای تا آن حد سنگین از گوشی داشته‌باشم.

حالا اگر جستجوهایتان را کردید، راهنماهای خرید و نقد و بررسی گوشی ها در سایت های معتبر را خواندید و توانستید درباره گوشی که قصد خرید آن را دارید تصمیم بگیرید، زمان پاسخ به این سوال فرا رسیده‌است: “از کجا گوشی بخرم؟”

۳)   انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید موبایل

بهترین فروشگاه اینترنتی گوشی

اگرچه انواع مرکز خرید موبایل، مانند پاساژ علاءالدین یا چارسو در تهران و بازارهای دیگر در سایر استان‌ها فرصت خوبی برای مشاهده و خرید انواع گوشی فراهم نموده‌اند، بسیاری از ما خرید آنلاین موبایل را با هدف صرفه‌جویی در وقت و انرژی‌مان ترجیح می‌دهیم؛ همچنین، خرید اینترنتی گوشی معمولاً به صرفه‌تر است و به شما این امکان را نیز می‌دهد تا با مقایسه قیمت روز گوشی ها در انواع فروشگاه های موبایل، بتوانید گوشی مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید. در این میان تنها مسأله‌ای که ممکن است ما را برای خرید اینترنتی موبایل دو دل کند، مسئله یافتن یک فروشگاه قابل اعتماد است.

شما می‌توانید معتبر بودن یک فروشگاه اینترنتی موبایل را با بررسی نماد اعتماد الکترونیک، پاسخگویی آنلاین و تلفنی فروشگاه، دیدگاه‌های موجود در سایت یا گوگل مپ آن فروشگاه و حتی به روز بودن اخبار و مفید بودن مقالات آن سایت فروش موبایل، بسنجید. چراکه اگر یک سایت فروش گوشی، از پاسخگویی خوبی برخوردار است و مطالب مفیدی منتشر می‌کند، یعنی یک تیم متعهد در حال رسیدگی به این وبسایت هستند که در فرایند خرید نیز همانگونه متعهدانه در کنار شما خواهند بود. در همین راستا فروشگاه گوشی جی‌جی‌مو، یک نمونه از سایت‌های فروش موبایل است که نه تنها گوشی‌ها را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند، بلکه با گارانتی و خدمات پس از فروش عالی، جای هیچ‌گونه نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد.

۴)   بهره‌مندی از خدمات پس از فروش عالی

هرچقدر هم مراقب گوشی خود باشیم، از آنجایی که گوشی‌های موبایل یکی از وسایل بسیار کاربردی در زندگی روزمره ما هستند، این احتمال وجود دارد که گوشی ما ضربه ببیند، یا طی زمان به مشکلاتی در عملکرد گوشی بربخوریم که نیاز به تعمیر و استفاده از گارانتی گوشی داشته‌باشیم.

بهترین گارانتی موبایل و خدمات تعمیر رایگان گوشی جِی تل

گارانتی جِی‌تل، که همراه محصولات فروشگاه جی‌جی‌مو ارائه می‌شود، متشکل از یک تیم متخصص برای تعمیر موبایل در انواع برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی و… است. این مرکز گارانتی و خدمات پس از فروش، نه تنها به وظایف و تعهدات خود بدون نقص عمل می‌کند، بلکه برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و جلب اعتماد و رضایت مخاطبان خود برای مدت محدود تصمیم به ارائه خدمات رایگان تعمیر موبایل گرفته است. برای بررسی شرایط استفاده از طرح رایگان تعمیر موبایل، شما می‌توانید به وبسایت این مجموعه سر بزنید.

حرف آخر

امیدواریم توانسته باشیم در این نوشته راهنمای خرید موبایل جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با استفاده از منابع معرفی‌شده در این متن، مسیر پیش روی شما برای خرید گوشی موبایل را هموار کرده‌باشیم. راستی اگر کسی را می‌شناسید که می‌تواند از خدمات تعمیر رایگان موبایل بهره‌مند شود، حتماً او را از طرح رایگان تعمیر موبایل جِی‌تل مطلع کنید./۲۶۱۱۵۴

نظرات