راهنمای خرید لپ تاپ در سال ۲۰۲۳

0

راهنمای خرید لپ تاپ در سال ۲۰۲۳

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و بسیاری از کارها و وظایفی که باید انجام دهیم وابسته به اینترنت، نرم‌افزارها، قدرت پردازش کامپیوتری و … است. همچنین بسیاری از لذت‌ها و کارهای شخصی‌ای که می‌خواهیم انجام بدهیم هم نیاز به ابزار دیجیتال دارند. تقریبا همه‌ی افراد امروزه یک گوشی هوشمند دارند و بسیاری از مواردی که ذکر شد را با استفاده از آن انجام می‌دهند.

با این حال همه می‌دانیم که یک موبایل هرچقدر هم قوی باشد نمی‌تواند از پس کارهایی که یک کامپیوتر انجام می‌دهد بربیاید. با این حال به خاطر دلایل زیادی خرید یک کامپیوتر رومیزی برای بسیاری گزینه مناسبی نیست. از شرایط اقتصادی و قیمت‌های سرسام‌اور قطعات کامپیوتر شخصی گرفته تا این که بسیاری نیاز به وسیله‌ و ابزاری دارند که با خودشان حمل کنند (مثل دانشجوها).

برای این افراد خرید لپ تاپ بهترین گزینه پیش‌رو است. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که تا به حال لپ تاپ نداشته‌اید، یا به دنبال به روز کردن لپ تاپتان هستید با ما همراه باشید. در این راهنمای خرید لپ تاپ شما را با انواع مارک‌های لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ آشنا می‌کنیم و به نکاتی که پیش از خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید هم اشاره‌ای می‌کنیم.

خرید لپ تاپ

انواع مارک لپ تاپ در سال ۲۰۲۳

بدون شک شناخت کافی از مارک‌های لپ تاپ کمک بسیاری به خریداران خواهد کرد. دلیل این امر هم این است که هرکدام از شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. برخی شرکت‌ها در تولید لپ تاپ‌های گیمینگ تخصص دارند و برخی دیگر لپ تاپ‌هایی که مناسب کارهای مهندسی است تولید می‌کنند.

پس آشنایی نسبی با مارک‌های لپ تاپ برای کسانی که می‌خواهند همچین محصولی را خریداری کنند امر بسیار مهمی است. با ما همراه باشید تا در این راهنمای خرید لپ تاپ شما را با معروف‌ترین این مارک‌ها آشنا کنیم.

  • برند ایسوس ASUS

یکی از شرکت‌هایی که تمرکزش را بر روی تولید لپ تاپ‌های گیمینگ گذاشته است شرکت ایسوس ASUS است. لپ تاپ‌های ایسوس با بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار و قوی‌ترین انواع آن‌ها عرضه می‌شوند. کارت گرافیک‌هایی که معمولا به طور خاص برای بالا بردن کیفیت بازی‌های رایانه‌ای تولید شده‌اند. بد نیست بدانید ایسوس ASUS خودش یکی از تولیدکنندگان کارت گرافیک هم هست.

  • برند لنوو Lenovo

برند لنوو Lenovo یکی از مارک‌های لپ تاپ است که مناسب افرادی است که نیاز به خرید لپ‌ تاپ‌های ارزان قیمت‌تر دارند. لپ تاپ‌های این شرکت با داشتن کیفیت مناسب قیمت بسیار بهتری را به مشتریان ارائه می‌کنند. شاید بعضی فکر کنند که این قیمت پایین‌تر به معنی کیفیت پایین‌تر است. با این حال در نظر داشته باشید که لنوو هم از بهترین قطعات استفاده می‌کند، صرفا قدرت این قطعات کمتر از شرکت‌های دیگر است.

  • برند اپل Apple

اگر از افرادی هستید که به نام برند یا به پشتیبانی اختصاصی اهمیت می‌دهید بهترین گزینه پیشروی شما اپل Apple است. این شرکت با داشتن سیستم عامل مختص به محصولات خودش (MAC)، اکوسیستمی مختص به خودش بوجود آورده که یعنی برنامه‌ها، بازی‌ها و … نمی‌توانند به صورت عادی بین لپ‌ تاپ‌های اپل و محصولاتی که از ویندوز استفاده می‌کنند انتقال پیدا کنند. با این حال محصولات اپل همواره از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. اگر قیمت لپ تاپ برای شما مسئله مهمی نیست حتما نیم نگاهی به اپل داشته باشید.

  • برند اچ‌پی HP

اچ‌پی HP یکی از با سابقه‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیا است. محصولات شرکت اچ‌پی HP به داشتن کیفیت مناسبی معروف هستند که تا مدت‌ها برای شما باقی می‌مانند. همچنین در نظر داشته باشید که بدنه و ساختمان فیزیکی لپ تاپ‌های اچ‌پی HP در بین رقبا بهترین شناخته می‌شوند. به همین خاطر و به خاطر دلایل متنوع دیگری به لپ تاپ های این شرکت لپ تاپ‌های مهندسی هم می‌گویند.

  • برند ام اس آی MSI

یکی از نوظهوران عرصه تولید لپ تاپ شرکت ام اس آی MSI است. این شرکت بسیاری از قطعات داخلی لپ تاپ‌ها را تولید می‌کند و به همین خاطر هم لپ تاپ‌های ام اس آی MSI هماهنگی بسیاری با هم دارند. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که فرسایش کمی را تجربه می‌کند و قطعات داخلیش با یکدیگر به خوبی کار می‌کنند به محصولات شرکت ام اس آی MSI نگاهی داشته باشید.

  • برند مایکروسافت Microsoft

تولیدکننده ویندوز و قدیمی‌ترین و نام‌آشناترین برند در حوزه محصولات کامپیوتری. مایکروسافت Microsoft با تولید محصولاتی که همواره پیشرو هستند و مرزهای کامپیوتر را جلو می‌برند شناخته می‌شود. لپ تاپ‌های این شرکت از معروفیت بالایی در خصوص تاچ اسکرین و قابلیت تبدیل شدن به تبلت برخوردار هستند. با این حال قیمت محصولات مایکروسافت Microsoft معمولا از رقبا اندکی بالاتر است.

  • برند گوگل Google

یکی دیگر از غول‌های صنعت کامپیوتر و دیجیتال که نیازی به معرفی ندارد. گوگل در سال‌های اخیر دست به تولید و عرضه برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار کرده است. با این حال باید در نظر داشته باشید که همچون محصولات مایکروسافت، لپ تاپ‌های گوگل هم قیمت زیادی دارند. با این حال به خاطر پشتیبانی گوگل و همچنین استفاده از بهترین قطعات داخلی، معمولا این قیمت بالا می‌ارزد.

مهم ترین نکاتی که باید قبل از خرید لپ تاپ بدانید

نکات بسیاری وجود دارد که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه کنید. در ادامه لیستی از این نکات را برای شما تهیه کرده‌ایم:

خرید لپ تاپ

  • دقت به داشتن گارانتی
  • از خودتان بپرسید که به DVD درایو نیاز دارید یا خیر
  • به چه میزان از حافظه داخلی نیاز دارید
  • پردازنده و کارت گرافیک مورد نیاز تان چیست
  • اندازه صفحه نمایش مورد نیازتان چیست
  • وزن و ابعاد فیزیکی آیا برایتان مهم است؟
  • عمر باتری
  • کاربردی که از لپ تاپتان انتظار دارید چیست
  • قیمت و بودجه مالیتان
  • سیستم عامل برایتان مهم است؟ اگر نه به ویندوز بچسبید
  • به پورت‌های لپ تاپ دقت کنید

جمع‌بندی

در این راهنمای خرید لپ تاپ سعی کردیم به شما انواع مارک‌ لپ تاپ را معرفی کنیم و همچنین نکاتی که باید به آن‌ها قبل از خرید لپ تاپ توجه کنید را برایتان جمع‌آوری کردیم. در نهایت در نظر داشته باشید که هر کدام از مواردی که ذکر شد ممکن است دلیلی برای خرید یا نخریدن یک لپ تاپ باشد. همیشه دقت داشته باشید که شما می‌خواهید محصولی بخرید که چندین سال برایتان کار کند. پس اگر اندکی بیشتر خرج کنید در نهایت به نفع خودتان کار کرده‌اید.

وبسایت Zoomit مرجع مقالات و ویدیوهای بررسی انواع لپ تاپ

نظرات