پرداخت الکترونیکی عوارض در ترافیک عوارضی معطل نشو!

0

پرداخت الکترونیکی عوارضی چگونه امکان‌پذیر است؟ با توجه به اینکه فرآیند پرداخت عوارضی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد و باعث اتلاف وقت راننده‌ها شود؛ دولت تصمیم به ارائه ساختارهایی گرفت با کمک آنها بتوان این مبلغ را به‌صورت آنلاین پرداخت کرد.

پرداخت الکترونیکی عوارضی به‌خصوص در ایامی که با صف‌های طولانی از خودرو مواجه می‌شوید راه‌کاری است که به شما کمک می‌کند بدون توقف، معطلی و در زمانی کوتاه این مبلغ را  تسویه کنید.

حال باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اقدام کرد؟ این سرویس توسط برنامه‌های معدودی ارائه می‌شود که در ادامه به معرفی یکی از پرکاربردترین آنها می‌پردازیم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

پرداخت آنلاین عوارضی چه مزایایی دارد؟

آزادراه‌ها معمولا با استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند و رسیدن به مقصد را راحت‌تر می‌کنند. این نوع جاده‌ها در بیشتر مواقع شلوغ هستند و راننده‌های بسیاری برای رسیدن به مقصد خود مسیر آزاد راه انتخاب می‌کنند.

آزادراه‌ها در ایام تعطیلی با شلوغی بیشتری همراه هستند و ازاین‌رو راننده‌ها مجبور می‌شوند مدت‌زمانی را در صف‌هایی کوتاه یا طولانی بمانند تا بتوانند مبلغ عوارضی را پرداخت کنند.

با روی کار آمدن امکان پرداخت الکترونیکی عوارضی دیگر خبری از ماندن در صف‌‌های طولانی نخواهد بود و شما می‌توانید بدون توقف به مسیر خود ادامه دهید. پس از رسیدن به مقصد نیز تا یک‌هفته فرصت برای تسویه مبلغ را دارید.

حال که می‌دانیم استعلام و پرداخت آنلاین عوارضی تا چه حد می‌تواند از اتلاف وقت ما جلوگیری کند؛ بهتر است با اپلیکیشنی که در این مسیر به ما کمک می‌کند نیز آشنا شویم.

پرداخت الکترونیکی عوارض

پرداخت الکترونیکی عوارضی با استفاده از تاپ

تاپ سوپراپلیکیشنی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بسیاری از تراکنش‌های مالی و غیرمالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. یکی از کاربردی‌ترین خدمات تاپ پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی است.

همچنین باید گفت دسترسی به امکانات مختلف و کاربردی تاپ از طریق وب‌سایت این مجموعه نیز امکان‌پذیر خواهد بود. تفاوتی ندارد اپلیکیشن را انتخاب کنید یا وب‌سایت، درهرصورت تمامی سرویس‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه پرداخت عوارض آزادراهی در تاپ چگونه است؟

برای انجام این کار کافی‌است اپلیکیشن تاپ را روی گوشی خود نصب کنید و وارد بخش خدمات خودرو شوید. حال با انتخاب گزینه عوارض آزادراهی وارد صفحه جدیدی خواهید شد.

در صفحه روبه‌رو گزینه‌ای تحت عنوان افزودن پلاک خودرو وجود دارد که با انتخاب آن و وارد کردن شمار پلاک، می‌توانید از میزان عوارض خودرو استعلام بگیرید و به‌راحتی آن را پرداخت کنید.

برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی از طریق وب‌سایت تاپ نیز پس از مراجعه به سایت این مجموعه، باید روی گزینه پرداخت عوارضی کلیک کنید و در کادری که به شما نمایش داده می‌شود شماره پلاک خودرو را وارد کنید.

۲ کادر دیگر نیز در این صفحه وجود دارد که در یکی از آنها باید شماره‌ای جهت دریافت رسید تراکنش وارد شود و دیگری کادر مربوط به کد امنیتی است. پس از وارد کردن این اطلاعات، استعلام عوارضی را مشاهده می‌کنید و امکان تسویه برای شما فراهم می‌شود.

پرداخت الکترونیکی عوارض

خدمات تاپ را بهتر بشناسیم

قطعا سوپراپلیکیشن تاپ تنها برای خدماتی مانند پرداخت عوارضی طراحی نشده بلکه این برنامه به شما کمک می‌کند تا بسیاری از تراکنش‌های مورد نیاز و روزانه خود را به‌راحتی و در زمانی کوتاه انجام دهید.

از جمله تراکنش‌هایی که به‌طور مرتب با آنها سروکار داریم می‌توان به پرداخت قبوض، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، انتقال وجه، مشاهده صورت‌حساب و دیدن موجودی اشاره کرد. تاپ تمام این خدمات مالی را به کاربران ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است خدمات تاپ تنها به سرویس‌های مالی محدود نمی‌شود و این سوپراپلیکیشن از خدمات غیرمالی بسیاری نیز پشتیبانی می‌کند. درواقع باید گفت در تاپ بیش از ۷۳ سرویس کاربردی وجود دارد تا شما را از نصب دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت و موبایل‌بانک‌ها بی‌نیاز کند.

برخی از خدمات تاپ عبارت‌اند از:

  • خدمات خودرو: در کنار پرداخت عوارض آزادراهی شما می‌توانید از دیگر خدمات خودرو شامل استعلام خلافی، بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، طرح ترافیک، آگاهی از قیمت روز خودرو و عوارض سالیانه خودرو استفاده کنید.
  • رزرو بلیت: امکان رزرو بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اماکن گردشگردی شهرهای مختلف در تاپ برای شما وجود دارد.
  • رزرو هتل: اگر قصد سفر به شهر دیگری را دارید علاوه‌بر خرید بلیت وسایل نقلیه، باید به‌فکر رزرو محلی برای اقامت خود نیز باشید. تاپ در این مسیر به شما کمک می‌کند.
  • رزرو بلیت سینما: با کمک تاپ می‌توانید فیلم‌های درحال اکران را ببینید و با توجه به سلیقه خود بلیت یکی از آنها را در ساعت مورد نظر رزرو کنید.

جمع‌بندی

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی به شما کمک تا در کمترین زمان و بدون معطلی ناشی از توقف در مسیر، از عوارض خودرو استعلام بگیرید و آن را پرداخت کنید.

برای انجام این تراکنش می‌توانید از وب‌سایت و اپلیکیشن تاپ کمک بگیرید. در این سوپراپلیکیشن بیش از ۷۳ سرویس کاربردی دیگر نیز وجود دارد تا در زمینه انجام امور آنلاین به شما کمک کند./۱۹۲۴۶۶

نظرات