آنچه در مورد رهن آپارتمان باید بدانید

0

آنچه در مورد رهن آپارتمان باید بدانید

جدا از اجاره و خرید آپارتمان راه دیگری که بسیاری از مردم از آن استفاده می‎کنند تا بتوانند یک آپارتمان را برای مدتی در اختیار گیرند؛ رهن کامل است. رهن آپارتمان به این صورت است که فرد مبلغی را که معمولا مبلغ چشم‎گیری است در اختیار صاحب‎خانه به‎عنوان پول پیش قرار می‎دهد و خانه را از او رهن می‎کند. پس از اتمام قرار داد پول به آن فرد باز می‎گردد و در مدت قرارداد نیز بسته به مقدار رهن یا هیچ اجازه‎ای پرداخت نمی‎کند یا بخشی از اجازه به واسطه پول پیش یا همان رهن کم می‎شود.در ادامه همراه این بخش ازخواندنی ها باشید تا در مورد بایدها و نبایدهای رهن آپارتمان برای شما بیشتر بگوییم.

 رهن آپارتمان

رهن آپارتمان نیز مانند هر قرارداد دیگری قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد که لازم است کسانی که با این قرارداد درگیر هستند از این قوانین آگاهی داشته باشند. در این یاداشت سعی کرده‎ایم به چکیده‎ای از مهم‎ترین این قوانین اشاره کنیم.

ابتدا و قبل از هر چیز خانه مناسب را پیدا کنید. خانه‎ای که با تمام امکانات و شرایط شما همخوانی داشته باشد، همسایگان خوبی داشته باشد؛ در محله‎ای مناسب قرار گرفته باشد و مهم‎تر از همه قیمتش با بودجه شما بخواند. بسیاری از مالکین نمی‎خواهند خانه را رهن کامل دهند زیرا به پول اجاره نیاز دارند یا نمی‎تواند با پول پیش کار کنند و در آن‎صورت به نفع آنهاست که اجارهبها بگیرند. پس قبل از هر چیز از این موضوع مطمئن شوید تا وقت خود را صرف جستجوی گزینه‎های اشتباه نکنید.

نکته مهم دیگری که در ابتدای امر باید درباره آن بدانید این است که به ازای هر ۱۰ میلیون تومان چه میزان اجازه اضافه می‎شود. دانستن این امر به شما کمک می‎کند تا پولی بیشتر از آنکه باید پرداخت نکنید.

رهن آپارتمان

رهن کامل آپارتمان هم مزایا و هم معایبی دارد. اینطور به نظر می‎رسد که رهن کامل به نفع مستاجر است. این مساله درست است که او مجبور نیست پولی بابت اجاره‎ای بپردازد که یکی از دغدغه‎های مردم شده است اما، پولی که بابت رهن کامل می پردازد حداقل یک سال از دستش خارج می‎شود، یک سالی که او می‎تواند با پول خود کار کند. بنابراین اولین عیب رهن کامل برای مستاجر همین امر است.

از دیگر مزیت‎های رهن کامل برای مستاجر همچنین می‎توان به این اشاره کرد که از آنجایی که معمولا صاحب آپارتمان با پولی بابت پول رهن دریافت می‎کند کار می‎کند و آن را در دست خود نگه نمی‎دارد ممکن است همگام سر  رسید قرارداد پول در  حسابش نباشد و نتواند  آن را به مستاجر برگرداند در این صورت شما به راحتی می‎توانید بر سر تمدید قرارداد چانهزنی کنید. البته این مساله در صورتی که آپارتمان بهتری پیدا کرده باشید ومنتظر پول پیش خود باشید؛ می‎تواند به ضرر شما هم باشد

در هر حال که رهن کامل آپارتمان همانطور که خوبی‎هایی دارد بدی‎های زیادی دارد اما جدا از تمام مزایا و معایب در درجه اول باید ببینید کدام روش بیشتر به بودجه شما نزدیک‎تر است و از نظر اقتصادی فشار کمتری به شما وارد می‎کند و تا روزی که خانه‎دار شوید همان راه را بروید.

منبع: http://paralteb.com

نظرات