بهترین داده‌ها برای تحلیل و خرید ارز دیجیتال

0

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کمی دشوار به نظر می‌رسد. در حالی که بیت‌ کوین بیش از یک دهه است که وجود دارد، اکثر توکن‌ها و ارزهایی که امروزه ساخته می‌شوند، تنها در چند سال گذشته ظاهر شده‌اند. در بازارهای سنتی، به ندرت فرصت سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها را در اوایل چرخه عمرشان پیدا می‌کنید. در این مقاله، چند مورد از بهترین داده‌ها را برای کمک به شما در تحلیل و خرید ارز دیجیتال پوشش خواهیم داد.

 تحلیل و خرید ارز دیجیتال

یادگیری نحوه حفظ احساسات جدا از تجربه معاملاتی ممکن است یکی از اهداف اصلی یک خریدار متفکر باشد. با این حال، دانستن اینکه کدام ابزارها در دسترس هستند و نحوه استفاده از آنها می‌تواند اعتماد و تجربه کلی خریدار را بهبود بخشد و در عین حال به جلوگیری از برخی اشتباهات اساسی و افزایش ارزش سرمایه‌گذاری و موفقیت در فروش و خرید ارز دیجیتال کمک کند. این مقاله برخی از محبوب‌ترین و مورد استفاده‌ترین داده‌های تحلیل و خرید ارز دیجیتال موجود در حوزه بلاک چین را پوشش می‌دهد.

شاخص‌ترین داده‌ها در تحلیل و خرید ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال مستلزم تحقیق و ارزیابی دقیق تمام معیارهای موجود است. درک تحلیل به شما کمک می‌کند ارزیابی کنید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش خرید یا فروش را دارد یا خیر. هدف اصلی تحلیل ارز دیجیتال کاهش ریسک سرمایه گذار و ارزیابی پتانسیل سود دارایی است. داده‌هایی که باید در هنگام تحلیل رمز ارز در نظر گرفت:

معیارهای بلاک چین

بلاک چین یک منبع ارزشمند است، اما استخراج اطلاعات به صورت دستی از داده‌های خام می‌تواند زمان و منابع را کاهش دهد. خوشبختانه، طیف وسیعی از رابط‌های برنامه نویسی کاربردی (API) ابزارهایی را برای توانمندسازی تصمیمات سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال ابزارهای گزارشگری را توسعه داده‌اند که اطلاعات عملی فراوانی مانند تعداد کاربران فعال، کل تراکنش‌ها و ارزش تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد.

نرخ هش برای تحلیل و خرید ارز دیجیتال

بلاک چین نقش مهمی در ایمن‌سازی شبکه ایفا می‌کند و کنکاش در داده‌ها برای انجام تحلیل پیش از خرید ارز دیجیتال ارزشمند است. نرخ هش قدرت محاسباتی ترکیبی است که در استخراج برای انجام محاسبات روی بلاک چین PoW استفاده می‌شود. نرخ هش بر اساس داده‌های در دسترس عموم تخمین زده می‌شود، اما نرخ هش واقعی هرگز مشخص نیست. نرخ هش توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران و خریداران ارز دیجیتال به عنوان دلیلی بر سلامت ارز دیجیتال مورد نظر تلقی می‌شود. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، ماینرها انگیزه بیشتری برای ماینینگ و برای کسب سود خواهند داشت و امنیت شبکه بیشتر می‌شود.

وضعیت و آدرس‌های فعال

آدرس‌های فعال تعداد آدرس‌های بلاک چین فعال را در یک دوره زمانی مشخص می‌کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها جمع آوری تعداد آدرس‌های ارسال و دریافت در دوره‌های مختلف است. آدرس‌های فعال را در طی چند روز، هفته یا ماه حساب کنید و رشد یا کاهش را با اندازه‌گیری فعالیت و علاقه به توکن مقایسه کنید.

ارزش معامله و کارمزد خرید ارز دیجیتال

یک ارزش معاملاتی بالا و مداوم، یک ارز را در گردش ثابت نشان می‌دهد، در حالی که مقایسه‌ها داده‌های مربوط به حرکات بالقوه بازار آینده را نشان می‌دهد. کارمزدها منعکس کننده تقاضا در بلاک چین یا تعداد تراکنش‌هایی است که باید در سریع ترین زمان ممکن به بلاک چین اضافه شوند. گس اتریوم نمونه‌ای از کارمزدهای پرداخت شده است، اما هر ارز دیجیتال می‌تواند کارمزد تراکنش‌های خاص خود را داشته باشد.

ارزیابی هزینه‌های پرداخت شده در دوره‌های مختلف به شما ایده می‌دهد که یک توکن چقدر امن است. کارمزدهای تراکنش به طور طبیعی می‌تواند در طول زمان افزایش یابد، با کاهش یارانه بلوک یا پاداش بلوک نسبت به دشواری استخراج. بدون تعدیل پاداش، استخراج کنندگان ارز دیجیتال با ضرر شروع به کار می‌کنند و شروع به کنار گذاشتن بلاک چین می‌کنند.

معیارهای مالی

ارزیابی مالی ارزهای دیجیتال شامل درک شرایط معاملاتی دارایی‌ها از جمله نقدینگی، عوامل پیرامونی و واکنش بازار هنگام فروش یا خرید ارز دیجیتال است. همه این‌ها در تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال ارزشمند هستند، به ویژه هنگام ارزیابی چشم انداز قبل از تدوین یک برنامه سرمایه گذاری.

ارزش بازار

ارزش سرمایه بازار نشان دهنده ارزش یک شبکه است. می‌توان آن را با ضرب قیمت فعلی در عرضه توکن‌های در گردش محاسبه کرد. اگر معیارهای دیگر مانند نقدینگی را در نظر نگیرید، ارزش بازار می‌تواند ارزش گذاری‌های گمراه کننده‌ای را ارائه دهد. به طور کلی، سرمایه‌گذاران و خریداران ممکن است بر این باور باشند که ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین پتانسیل رشد بیشتری دارند، اگرچه ارزش بازار بالا نیز می‌تواند به زیرساخت‌های قوی‌تر و قدرت پایدار اشاره کند.

نقدینگی و حجم معاملات

نقدینگی معیاری است که نشان می‌دهد خرید و فروش یک دارایی چقدر آسان است. اگر بتوان یک دارایی ارز دیجیتال را بدون تغییر شدید ارزش بازار به سرعت خرید یا فروخت، نقدینگی قوی است. یک توکن ارز دیجیتال نقد، خریداران و فروشندگان زیادی را در یک دفترچه سفارش در انتظار پر شدن خواهد داشت. این به نوبه خود، اختلاف قیمت پیشنهادی برای خرید ارز دیجیتال را که معیار محکمی برای نقدینگی است، کاهش می‌دهد. حجم معاملات یک شاخص مفید از توانایی یک توکن برای حفظ حرکت است. اندازه گیری نشان می‌دهد که چند واحد از یک دارایی در یک دوره خاص تغییر کرده است. اگر یک روند صعودی در ارزش توسط حجم معاملات بالا حمایت شود، احتمالاً سود بیشتر خواهد بود.

تحلیل و خرید ارز دیجیتال

عرضه در گردش

عرضه در گردش یک ارز دیجیتال به تعداد کل توکن‌های موجود در عرضه فعال که در دسترس عموم است اشاره دارد. متفاوت از کل عرضه یا حداکثر عرضه بالقوه، عرضه در گردش ثابت نیست و می‌تواند در طول زمان تغییر کند زیرا توکن‌ها می‌توانند سوزانده شوند. توسعه‌دهندگان ممکن است تعداد ارزهای دیجیتال یا توکن‌های در گردش در یک عرضه متمرکز را افزایش دهند.

معیارهای پروژه

معیارهای پروژه رویکردی کیفی برای ارزیابی عملکرد یک ارز دیجیتال دارند. آنها بر روی عوامل داخلی و خارجی تمرکز می‌کنند، مانند هدف ارز دیجـیتال و نحوه عملکرد پروژه ارز دیجـیتال.

نقشه راه محصول

اکثر محصولات رمزنگاری دارای نقشه راه برای آینده هستند که جدول زمانی شبکه‌های آزمایشی، انتشار و ویژگی‌های جدید برنامه‌ریزی شده را نشان می‌دهد. نقشه راه باید طرحی واضح از تحولات آینده یک ارز را ارائه دهد. از نقشه راه برای اندازه‌گیری دستیابی به نقاط عطف استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین داده‌ها برای تحلیل و خرید ارز دیجیتال، می‌توانید به صفحات تحلیل وب سایت والکس مراجعه کنید، جایی که به طور کامل در مورد این داده‌ها پرداخته‌ شده است. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال مطلع شوید، می‌توانید به صفحه اخبار والکس مراجعه کنید، جایی که می‌توانید به‌روزرسانی‌ها و آخرین تحولات بازار رمز ارزها را ببینید.

منابع

https://wallex.ir/blog/crypto-analysis-methods/

نظرات