چرا باید لپ تاپ استوک را از فروشگاه معتبری بخریم ؟

1

لپ تاپ استوک این روزها گزینه ای ارزان و مقرون به صرفه در بازار لپ تاپ است. افزایش قیمت وحشتناک دلار در این سال ها ، بازار لپ تاپ های کارکرده و استوک را بسیار پر رونق کرده است. اما خرید لپ تاپ استوک نیازمند رعایت برخی نکات ساده و مهم است تا ما بتوانیم خرید خوب و بی دردسری را تجربه کنیم.

منظور از لپ تاپ های استوک چیست ؟

لپ تاپ استوک به لپ تاپ های کارکرده ای گفته می شود که قبلا از آن ها استفاده شده است. خرید این نوع لپ تاپ ها به دلیل قیمت پایین می تواند انتخاب مقرون به صرفه ای باشد. عمده این لپ تاپ ها از کشورهای اروپایی و قاره آمریکا برای پخش و فروش در کشورهای آسیایی ارسال می شوند. لپ تاپ استوک اچ پی ، دل ، لنوو و مایکروسافت پرفروش ترین برندهایی هستند که محصولات آن ها را در این بازار می بینیم. برخی از این مدل ها بسیار کم کارد ، در حد نو، فروش نرفته و یا مرجوعی فروشگاه هستند ! این مرجوعی به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. هزینۀ نگهداری مدل های مرجوع شده در انبارها نسبتا زیاد است. به همین دلیل این مدل ها به عنوان استوک روانه بازار می شوند.

 لپ تاپ استوک

در هنگام خرید لـپ تـاپ استوک به چه مواردی توجه کنیم ؟

چه استوک و چه نو ، در هنگام خرید هر نوع کالای الکتریکی ، باید به برخی موارد توجه کنید و در صورت امکان آن ها را تست نمایید. مهمترین نکته بررسی ظاهری دستگاه است ! گزینه ای که به شما می گوید این لپ تاپ تا به حال ضربه خورده است یا خیر ! آسیب فیزیکی می تواند منجر به صدمه دیدن قطعات داخلی شود.

مورد بعدی توجه به صفحه نمایش لپ تاپ است. با برنامه های مختلفی می توانید چند رنگ مختلف در صفحه ایجاد کنید تا در صورت وجود هرگونه خط و هاله از این مورد مطمن شوید.

گزینه بعدی پورت ها و کیبورد است. به آسانی می توانید پورت های کاربردی و پرمصرف مانند یو اس بی را با یک فلش مموری به آسانی بررسی کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم یک نرم افزار تایپ مانند ورد را باز کرده و یک بار تمام کلیدها را فشار دهید تا از سلامت دکمه های کیبورد کاملا مطمن شوید.

در هنگام خرید لپ تاپ یکی از گزینه های بسیار مهم سلامت باتری آن است. هر چند در هنگام خرید نمی توان به درستی باتری را تست کرد، اما مراجعه به قسمت باتری در ویندوز می تواند اطلاعات خوبی را به شما بدهد. در این قسمت می توانید سلامت باتری و وضعیت آن را چک کنید.

برای استفاده از لپ تاپ استوک در ویدئو کال باید وب کم و اسپیکر آن را تست کنید. می توانید وارد مرورگر کروم شوید و کیفیت وب کم را امتحان کنید. همچنین می توانید از گزینه دوربین در خود ویندوز نیز استفاده کنید.

لپ تاپ استوک

مزایا و معایب این لپ تاپ ها چیست ؟

مهمترین مزیت این لپ تاپ قیمت فوق العاده مناسب آن ها است. جایی که با یک بودجه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی می توانید گزینه بسیار عالی را تهیه کنید. در صورتی که با همین بودجه یک لپ تاپ نو با قدرت و مشخصات سخت افزاری ضعیف تر را می توانید انتخاب کنید که عملا می تواند برای شما کارایی نداشته باشد. مهمترین معایب این لپ تاپ نیز می تواند تک رنگ بودن و خط و خش روی بدنه باشد. این لپ تاپ ها معمولا در گرید بندی های مختلفی در بازار فروخته می شوند و شما برحسب تمیزی می توانید پول بیشتر یا کمتری بپردازید. همچنین این لپ تاپ گارانتی رسمی در ایران ندارند و تنها برخی فروشگاه ها از جمله فروشگاه کی لپ (klap.ir) گارانتی اختصاصی خود را برای محصولات استوک عرضه می کنند.

همانطور که گفتیم ، خرید این لپ تاپ ها با وجود مزایایی همچون مقرون عالی و کیفیت بالا ، به ضمانت ، پشتیبانی و تعهد فروشنده لپ تاپ نیز زیادی دارد. فروشگاه اینترنتی کِی لپ ، با بیش از دوازده سال سابقه فعالیت در زمینه محصولات استوک اعم از لپ تاپ استوک ، کیس استوک ، کامپیوتر های آل این وان استوک و … محصولات خود را با ۶ ماه ضمانت و یک هفته مهلت تست به فروش می رساند. انواع لپ تاپ دل ، لنوو ، اچ پی و سایر برندها در این فروشگاه موجود می باشند. در صورت نیاز به مشاوره پیش از خرید می توانید با واحد فروش این فروشگاه تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “چرا باید لپ تاپ استوک را از فروشگاه معتبری بخریم ؟

  1. ایرانی گفت:

    با سلام، …یکی از مهمترین نگرانیها و معایب این دست کامپیوترهای دست دوم و کارکرده، که یا به آن اشاره نکردید یا خیلی سریع و مختصر از آن گذشتید: ۱- کیفیت و عمر کم باطری و شارژ گیری و شارژ دهی اونه۲- مستهلک شدن آداپتور دستگاه است!(البته بسته به کار کرد قبل شون) که اگر با این دو گزینه به مشکل بخورید، اصلا بهترین صفحه نمایش و کیبورد و رم و روم و … دستگاه هم یا بکار نمیاد یا باید بعنوان قطعات یدکی برای یک کامپیوتر دیگه به اونها نگاه کرد. که در اصطلاح کم شباهت به یک اسلحه بی خشاب یا خشاب خالی نیست. (هزینه های اضافی و بقول معروف : خرج آفتابه لحیم-ی). موفق باشید.

نظرات