عامل عقب ماندگی فرزندِ خود نباشید

0

عامل عقب ماندگی فرزندِ خود نباشید

بازی بخش مهمی از رشد کودکان را فرا می گیرد و برای کودکان همانند نفس کشیدن یک امر حیاتی است و براي آنها نوعي غذاي رواني است ، زیرا از طریق بازی درونیات خود را نشان می دهند و با محیط اطراف ارتباط برقرار می کند. کودکان در خلال بازی ها به مفاهیم ذهنی جدید دسترسی پیدا می کنند. بازی کردن راهی برای بیان احساسات، برقراری روابط و جز جدایی ناپذیر زندگی آنان است.

  عامل عقب ماندگی فرزندان

استفاده از اسباب بازی ها منجر به آموزش مستقیم و غیرمستقیم به فرزندان شما می شود. بازی علاوه بر اینکه وسعت فکر و توانایی های کودکان را افزایش می دهند به مواجه شدن او با مشکلات و قدرت حل مسئله نیز کمک می کند. بازی ها علاوه بر اینکه لحظات سرشار از هیجان و شادی را برای کودکان رقم می زنند، مهارت هایی مانند تمرکز، دقت و نظم را در آنها تقویت می کند و به طور غیرمستقیم این آموزش ها را القا مینماید. انتخاب بازی های مناسب با سن و روحیات کودک منجر به پرورش خلاقیت و مهارت های او می شود. طبق نتیجه بسیازی از آزمایشات، استفاده از اسباب بازی در مراکز آموزشی باعث افزایش چشم گیر یادگیری کودکان شده و این موضوع تاثیر بازی کردن را به وضوح نشان می دهد. استفاده از بازی های خلاقانه باعث علاقه مندی کودک به مباحث درسی شده و از همان سنین پایین، بسیاری از مهارت ها را فرا می گیرد. بر اساس تحقیق محققان و پژوهشگران در این زمینه، استفاده از اسباب بازی های موزیکال و حرکتی برای نوزاد، باعث پرورش حس شنوايي، آموزش اصوات متفاوت و تحريك حس بينايي آنها مي شود. اسباب بازی های متحرک از جمله ربات،ماشین کنترلی و … که باعث حرکات دست کودک می شود باعث تقويت حركات ظريف دست و سایر اعضای بدن مي شود یا به عنوانِ مثالی دیگر اسباب بازی های آموزشی باعث می شود کودکان از سنین پایین و به صورت کاملا غیر مستقیم با اعداد، حروف و اشکال مختلف آشنا شوند.

بازی تاثیرات غیرقابل انکاری بر مهارت های اجتماعی کودکان دارد، در انواع محتلف بازی های گروهی، کودک با دوستان خود ارتباط برقرار کرده واز این طریق مشارکت در گروه را فرا گرفته و به تاثیرات مثبت آن پی می برد و در بازی های تک نفره مهارت های اجتماعی را از طریق آشکار ساختن درونیات خود فرا می گیرد. بچه ها از طريق بازي کردن از بزرگترها تقليد مي كنند و تجربه ميكنند كه به عنوان يك پلیس، کشاورز، مهندس يا دکتر و … باشند و از این طریق بسیاری از مهارت های مرتبط با آن مشاغل را فرا می گیرند. فرزند شما از طريق بازي ياد مي گيرد كه چگونه مشكلات را بدون مداخله دیگران ( البته با مشورت شما ) حل كند.

یک نکته بسیار مهم اینکه: اصلِ اساسی برای رسیدن به موفقیت، داشتنِ هدف است.
اسباب بازی باعث می شوند فرزندِ شما هدف را بشناسد و برای رسیدن به آن تلاش های متعدد انجام دهد و در نهایت از نتیجه کار خود لذت ببرد و طعم پیروزی را احساس کند.

 عامل عقب ماندگی فرزندان

در بازی کردن تجربه‌های زیادی برای کودکان نهفته است که هر کدام از آن‌ها؛ چه پیروزی و چه شکست می‌تواند روح و روان کودک را پرورش داده تا بدین ترتیب آمادگی حضور آن‌ها در اجتماع به جهت برخورد با مسائل مختلف فراهم شود. در طول بازی، کودک به خوبی می‌تواند حس کند که چه چیزهایی خوب و چه چیزهایی بد است.

در واقع کودکان در حین یک بازی درک خواهند کرد برای اینکه یک فرد پذیرفته شده توسط افراد بازی کننده (یا به طور کل در اجتماع) باشند، باید کاملاً صادق، منضبط، درستکار، و عادل باشند. واضح است که تکرار بازی‌ها می‌تواند رشد اخلاقی کودکان را بیش از پیش افزایش دهد.کودک به وسیله بازی دنیا را می شناسد، می فهمد، کنترل می کند و می تواند میان واقعیت و تخیل فرق بگذارد، میزان توانایی های خود را با دیگران مقایسه می کند و یک مفهوم روشن تر و واقع گریانه تر از خود به دست می آورد و می تواند مسئولیت کامل اعمال خود را برعهده بگیرد. در بازی ها نقش های معینی را برعهده می گیرد و درمی یابد کدام نقش بیشترین لذت را به وی می دهد و بازی او را قادر می سازد تا رضایت بخش ترین روابط را با خانواده و دیگران برقرار کند.

هر فرد برای رشد ذهنی و اجتماعی خود، نیازمند اندیشه و تفکر است و اسباب بازی برای کودکان خمیر مایه این تفکر و اندیشه است. آمادگی جسمی و روحی برای مقابله با مشکلات بخشی از فلسفه ی بازی کودکان است، بنابراین، بازی هر چه گسترده تر، پیچیده تر و اجتماعی تر باشد کودک از مصونیت روانی بیشتری برخوردار می شود. کشف دنیای اطراف بخش دیگری از فلسفه بازی کردن است که کودک حس کنجکاوی خود را از این طریق ارضا می کند.کودک با بازی کردن موقعیتی بدست می آورد تا اعتقادات، احساسات و مشکلات خود را پیدا کند و مهارتهای زندگی را بیاموزد.

همین امروز زمینه را برای رشد کودک خود فراهم کنید.

برای دسترسی به جامع ترین فروشگاه اسباب بازی پیشنهاد میکنیم وارد لینک زیر شوید.

www.nimaproduct.com

نظرات