آموزش تعمیرات ماینر

0

دستگاه های ماینر شبانه روز در حال کار کردن هستند. و یکی از دلایل خراب شدن متعدد این دستگاه ها همین روشن بودن و کار کردن مداوم است. در این شرایط برای تعمیر دستگاه وجود فردی که مسلط به تعمیرات ماینر باشد ضروری است. از این رو آموزش تعمیرات ماینر به افراد می تواند آن ها را وارد یک بازار کار تازه و بزرگ کند. در این نوشته یکی از بهترین دوره های آموزش تعمیرات ماینر را به شما معرفی می کنیم.

آموزش تعمیرات ماینر

دستگاه ماینر چیست؟

یکی از دستگاه های الکترونیکی که به تازگی تولید می شود و به صورت اختصاصی به استخراج ارزهای دیجیتال می پردازد، دستگاه ماینر است. دستگاه های ماینر در انواع و مدل های مختلف و متفاوتی وجود دارند. همگی این دستگاه ها یک کار انجام می دهند. که آن کار همان استخراج رمزارزها است. تفاوت آن ها در کیفیت، نحوه عملکرد و بازدهی دستگاه است.

اما این دستگاه از چه قطعاتی تشکیل شده است؟ اجزای اصلی دستگاه های ماینر شامل پاور ماینر، هشبرد، کنترل برد، کارت گرافیک، مین برد یا برد اصلی و سیستم خنک کننده می شوند.

مین برد به مانند مادربرد در کیس های کامپیوتر است. از طرفی همه ما با کارت های گرافیک آشنایی داریم. همچنین با صدای سیستم خنک کننده و فن های کامپیوترمان هم که به خوبی آشنا هستیم. پس کم و بیش این قطعات را می شناسیم. اما کنترل برد، هشبرد و پاور ماینر چه قطعاتی هستند و چه کاری انجام می دهند؟ در ادامه این اجزای اصلی هر دستگاه ماینر را معرفی می کنیم.

کنترل برد ماینر چیست؟

کنترل برد مغز ماینر است. این جمله خود به این معنا است که کنترل برد مهم ترین قطعه دستگاه های ماینر به حساب می آید. در واقع با خراب شدن کنترل برد، دستگاه ماینر به طور کامل از کار می افتد. همین مساله نیز اهمیت کنترل برد را مشخص می کند.

هدایت ماینر به عهده کنترل برد است. علاوه بر این ارتباط میان هش برد های دستگاه را این قطعه مشخص و تنظیم می کند. حالا بهتر مشخص می شود که چرا به کنترل برد مغز ماینر می گویند! اگر از ماینر استفاده می کنید باید به خوبی از کنترل برد آن محافظت کنید. چرا که با خراب شدن این قطعه دیگر دستگاه تان قادر به کار کردن نیست.

البته جای نگرانی وجود ندارد. چرا که اکثر مشکلات و خرابی هایی که برای کنترل برد به وجود می آیند قابل تعمیر هستند. با این وجود در موارد نادری ممکن است کنترل برد غیر قابل تعمیر باشد. که در این حالت می توان این قطعه را به طور کامل تعویض کرد.

هشبرد ماینر چیست؟

اگر کنترل برد مغز ماینر است، هشبرد قلب ماینر به حساب می آید. مهم ترین کار هشبرد پردازش داده ها در دستگاه ماینر است. هش برد که وظیفه اصلی اش انجام پردازش های سنگین در داخل دستگاه است، یک قطعه سخت افزاری می باشد. پس از کنترل برد، هشبرد مهم ترین قطعه دستگاه ماینر است.

هشبردها معمولا گران ترین قطعه دستگاه های ماینر می باشند. دو عاملی که موجب خرابی این قطعه می شوند استفاده طولانی مدت و گرمای بیش از حد هستند. در مورد استفاده طولانی مدت که کاری نمی توان انجام داد! زیرا دستگاه ماینر باید به طور شبانه روزی در حال کار کردن باشد. اما حرارت دستگاه را می توان با استفاده از روش های مختلف پایین آورد.

ولی باز هم با این وجود احتمال خراب شدن هشبرد بالا است. از آنجا که این قطعات قیمت بسیار بالایی دارند، تعویض آن ها نیز هزینه زیادی برمی دارد. از این رو گذراندن دوره آموزش تعمیرات ماینر می تواند هزینه های یک دارنده ماینر را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

پاور ماینر چیست؟

آخرین قطعه مهمی که در دستگاه های ماینر وجود دارد پاور ماینر است. پاور ماینر همان منبع تغذیه دستگاه است. کار این قطعه تامین برق ماینر می باشد. ما با وصل کردن دستگاه ماینر به برق شهری، جریان متناوب AC را وارد دستگاه می کنیم. این وظیفه پاور ماینر است که این جریان را به جریان مستقیم DC تبدیل کند و به سخت افزارها انتقال دهد.

مواجهه مستقیم این قطعه با برق شهری مهم ترین دلیل خرابی پاور ماینر است. نوسانات برق و همچنین داغ شدن پاور موجب خراب شدن آن می شود. به طور کلی پاور ماینر بیشتر از باقی قطعات آن در معرض خرابی قرار دارد. یکی از راه های جلوگیری از خراب شدن این قطعه استفاده از یک سیستم خنک کننده قوی است. هرچه فن ها قوی تر باشند و حرارت پاور ماینر را کمتر کنند، عمر پاور ماینر بیشتر می شود.

روشن نشدن دستگاه ماینر، خاموش شدن خود به خودی دستگاه و مواردی نظیر این نشان از خراب شدن پاور ماینر می دهند.

دوره آموزش تعمیرات ماینر

مسیر تبدیل شدن به یک متخصص از یک آموزش خوب شروع می شود. در مورد دستگاه های ماینینگ نیز این مساله صادق است. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات ماینر در زمانی بسیار کوتاه به یکی از متخصصان حرفه ای این حوزه تبدیل شوید.

در این دوره آموزشی تمامی مواردی که یک تعمیرکار متخصص باید بداند را به شما آموزش خواهیم داد. از آموزش پایه ای و مقدماتی گرفته تا آموزش های حرفه ای مانند تعمیر هشبرد، کنترل برد و پاور ماینر را در این دوره آموزشی فرا خواهید گرفت.

آموزش تعمیرات ماینر

خدماتی که یک متخصص تعمیرات ماینر باید بلد باشد

  • توانایی عیب یابی دستگاه
  • توانایی تعویض قطعات دستگاه ماینر
  • عیب یابی چیپست دستگاه
  • اورکلاک پاور ماینر
  • آنالیز پاور ماینر
  • عیب یابی و تعمیرات برد و پردازنده های انواع دستگاه ماینر
  • عیب یابی و تعمیرات فن دستگاه ماینر شامل سوختگی، کند بودن و صدای نامتعادل فن
  • عیب یابی و تعمیرات پاور دستگاه شامل پاورهای متصل و اکسترنال
  • تعمیر و عیب یابی سوئیچ و روتر دستگاه ماینر
  • رفع مشکلات نرم افزاری دستگاه
  • عیب یابی و تعمیر مدار کنترل بردهای ماینر
  • تعویض و تعمیر هشبرد دستگاه
  • تعویض و تعمیر کنترل برد دستگاه ماینر
  • بالا بردن ظرفیت دستگاه شامل تقویت پاور ماینینگ
  • رفع مشکل ویروسی شدن دستگاه
  • رفع مشکلات مربوط به کیف پول
  • نصب کیت مینرال اویل جهت ارتقاء دستگاه
  • تست دستگاه ماینر
  • و…

آموزش تعمیرات ماینر

برای آموزش تعمیرات ماینر چه آموزشگاهی مناسب است؟

با توجه به اینکه این حوزه یکی از حوزه های تخصصی تعمیرات به حساب می آید، و همچنین به دلیل تازه و جوان بودن حوزه تعمیر ماینر، انتخاب یک آموزشگاه مناسب اولین و مهم ترین قدمی است که باید برداشته شود.

البته امروزه آموزشگاه های زیادی در کشور ما وجود دارند که تعمیرات ماینر را به صورت تخصصی آموزش می دهند. اما کدام آموزشگاه حرفه ای تر، قابل اعتماد تر و در یک کلام بهتر است؟

یکی از شناخته شده ترین آموزشگاه ها در این زمینه مجتمع فنی ملی پایتخت است. که سال های زیادی است در زمینه آموزش تعمیرات دستگاه های الکترونیکی دوره های پیشرفته برگزار می کند. به گواه کارآموزان زیادی که در این سال ها در این مرکز آموزش های مختلف را فرا گرفته اند، مجتمع فنی ملی پایتخت یکی از معتبرترین آموزشگاه های ایران به شمار می رود.

اعطای مدارک حرفه ای در پایان دوره، آموزش کاملا عملی و پروژه محور، جامع و کامل بودن دوره های آموزشی و استفاده از متخصصین و اساتید باتجربه تنها بخشی از مزیت های این مرکز آموزشی می باشد.

اگر به دنبال گذراندن دوره آموزش تعمیرات ماینر هستید، پیشنهاد ما به شما مجتمع فنی ملی پایتخت است.

برای تماس با کارشناسان مجتمع فنی ملی پایتخت و مطرح نمودن سوالات خود به سایت ما به آدرس http://amouzeshtamirat.com/ مراجعه فرمائید:!

نظرات