۱۰ ویژگی یک پاورپوینت استاندارد و حرفه‌ای

0

در این مقاله به نقل از سایت جیب استور، ۱۰ ویژگی یک پاورپوینت حرفه‌ای را برای شما بازگو می‌کنیم. این نکات به شما کمک می‌کند که زیبایی پاورپوینت خود را چند برابر کنید، به پاورپوینت خود نظم بدهید و در کل ارائه جذاب تری داشته باشید.

 ویژگی های پاورپوینت استاندارد

۱-    جمله نویسی ممنوع!

در واقع ما از نرم‌افزارهایی مثل پاورپوینت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم خلاصه‌ای از موضوع را به بیننده نمایش دهیم و در مورد آن خلاصه، ارائه دهیم. اما خیلی از افراد در هنگام ارائه تمام نکات را در پاورپوینت‌شان مینویسند و به همین خاطر خیلی از افراد به جای اینکه به آن‌ها گوش دهند؛ شروع به خواندن اسلایدها می‌کنند.

۲-    استفاده از فونت فارسی با اندازه مناسب

وقتی ارائه خود را آماده می‌کنید، حتما از فونت‌های فارسی استفاده کنید. چون فونت‌های انگلیسی مثل کالیبری و آریال که در پاورپوینت وجود دارد، وقتی که روی زبان فارسی می‌نشیند، ظاهر به شدت بدی دارد. در ارائه خود سعی کنید از فونت‌های ایرانی مثل فونت‌های گروه بی، ایران سنس، شبنم، وزیر و… استفاده کنید.

۳-    زیبایی پاورپوینت را با استفاده از اینفوگرفیک بالا ببرید

استفاده از اینفوگرفیک‌ها باعث می‌شود، جلوه بصری کارتان خیلی بهتر شود و زیبایی اسلایدهای شما نسبت به متن ساده خیلی بیشتر می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از اینفوگرفیک‌ها، متن بیشتری را در اسلایدها وارد کنید در حالی که دیگران حس می‌کنند اسلاید شما متن زیادی ندارد.

۴-    متحرک سازی پاورپوینت

استفاده از انیمیشن و ترنزیشن با توجه به موضوع ارائه و رسمی بودن و نبودن آن به شما کمک می‌کند که باز هم پاورپوینت خود را جذاب تر از قبل کنید.

اگر ارائه شما رسمی است و وقت در آن مهم است، در استفاده از انیمیشن زیاده‌روی نکنید. اگر برای بچه‌ها ارائه می‌دهید، برعکس تا می‌توانید از این جلوه های ویژه بیشتر استفاده کنید.

۵-    استفاده از رنگ‌بندی مناسب

در ارائه خود سعی کنید که از رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های متضاد استفاده کنید. و رنگ‌هایی که مربوط به هم نیستند را در کنار هم قرار ندهید. نمونه‌های زیر می‌تواند در مورد رنگ‌بندی ایده‌هایی به شما بدهد.

نمونه پاورپوینت

۶-    استفاده از تصویر، گیف، فیلم

خیلی وقت‌ها یک عکس، بیشتر از چندین جمله برای انتقال پیام به ما کمک می‌کند. همین موضوع در مورد گیف و فیلم هم صدق می‌کند. مخصوصا استفاده از گیف و فیلم مربوط به موضوع خیلی به درک بهتر آن موضوع کمک می‌کند.

۷-    زیبایی در سادگی است.

سعی کنید در پاورپوینت از نکات کوتاه و تاثیرگذار استفاده کنید و این نکات را  در قالبی ساده با توجه به موضوع قرار دهید. یادتان نرود، زیبایی در سادگی است.

۸-    سکشن بندی پاورپوینت

سکشن‌بندی در پاورپوینت به شما کمک می‌کند که اسلایدهایتان منظم‌تر باشند، البته برای خودتان، چون وقتی تعداد اسلاید بالا می‌رود، پیدا کردن اسلاید مورد نظر کمی سخت است ولی اگر پاورپوینت را سکشن‌بندی کرده باشید به راحتی می‌توانید اسلایدهای خود را پیدا کنید.

سکشن بندی در پاورپوینت

۹-    رعایت نکات نگارشی

استفاده از نیم‌فاصله و رعایت فاصله درست علائم نگارشی جلوه خیلی بهتری به ارائه شما می‌دهد. همچنین اگر دانشجو هستید رعایت این نکات شما را از شر ایرادات استادتان در امان نگه می‌دارد.

۱۰- استفاده از قالب مشخص | مهم ترین نکته

تمام نکات گفته شده، معمولا در قالب‌های آماده پاورپوینت وجود دارد. وقتی صحبت از سادگی می‌کنیم، ممکن است قالب‌های پاورپوینت مینیمال به کمک شما بیاید، قالب‌هایی که از فونت‌های فارسی استفاده می‌کنند و در آن‌ها اینفوگرافیک‌های زیادی وجود دارد و همچنین به صورت خودکار، متحرک و دارای انیمیشن هستند. این قالب‌ها به شما کمک می‎کند بدون گذاشتن وقت زیادی به سرعت متن خود را جایگزین متن موجود کنید و برای ارائه یک قالب بسیار حرفه‌ای داشته باشید.

برای مشاهده و دریافت این قالب‌ها می‌توانید از وبسایت جیب استور استفاده کنید. جیب استور، به عنوان یکی از مراجع دانلود قالب پاورپوینت فارسی در موضوعات مختلفی، قالب‌های پاورپوینت آماده کرده است. برای ورود به سایت جیب استور روی کلمه قالب پاورپوینت کلیک کنید.

نظرات