تور نخجوان ، پیشنهادی جذاب برای روزهای کرونایی

0

تور نخجوان و وضعیت کرونا در این شهر

جمهوری خودمختار آذربایجان که مرکز آن شهر نخجوان است بخشی از کشور جمهوری آذربایجان محسوب می شود. این جمهوری حدود ۴۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و از ۸ شهر و ۸ شهرستان تشکیل شده است. مهمترین شهر و مرکز این جمهوری شهر زیبای نخجوان است. این شهر ۱۹۰ کیلومتر مساحت دارد و با ۱۰۰۰۰۰ نفر پرجمعیت ترین شهر این جمهوری است. تور نخجوان می تواند این روزها پیشنهاد خوبی برای کسانی که می خواهند یک سفر خاطره انگیز داشته باشند، باشد. طبق گفته وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان آمار ابتلا به کرونا در این شهر تنها ۴/۰ از کل آمار مبتلایان کشور آذربایجان است. به این معنا که حدود دو سال تنها نزدیک به ۱۵۰ نفر در این شهر کرونا گرفته اند.

در این روزهای کرونایی که همه گیری این بیماری به یک معضل بزرگ در جهان و ایران تبدیل شده است خیلی ها از سفر صرفه نظر می کنند و برای سلامتی خود و دیگران سفر نمی کنند. اما شاید جالب و شگفت انگیز باشد که در این میان شهر نخجوان از همان روزهای اول همه گیری کرونا در وضعیت کاملا سفید کرونایی قرار گرفته است و به همین دلیل امکان سفر به آنجا فراهم است. بنابراین تور نخجوان می تواند برای علاقمندان به سفر یک پیشنهاد جذاب باشد. این شهر به دلیل نزدیکی به مرزهای کشورمان مقصد خیلی از گردشگران ایرانی است.

 تور نخجوان در شرایط کرونایی

تور نخجوان

شرکت خدمات مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان

شرکت مسافرتی تایسیز یک شرکت معتبر و خوشنام در زمینه خدمات مسافرتی است. تور نخجوان یکی از تورهای اجرایی توسط این شرکت است که همیشه طرفداران خود را داشته است. در حال حاضر دو گزینه برای سفر به نخجوان با تور نخجوان تایسیز پرواز وجود دارد. تور زمینی به مدت ۲ شب و تور زمینی به مدت ۳ شب. هر دو تور با اتوبوس انجام می شود. پس به راحتی و خیال راحت از بابت وضعیت سفید کرونایی نخجوان می تواند با تور نخجوان شرکت تایسیز یک تجربه و سفر خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. تایسیز پرواز در دوردان کرونا از اسفند ماه ۱۳۹۹ تا به امروز توانسته تور زمینی نخجوان را به بهترین شکل اجزا کند و به عنوام مجری تور نخجوان شناخته شود  .

نخجوان و دیدنی های آن

در تور نخجوان مثل تورهای مختلف به نقاط متفاوت داخلی و خارجی ما باید اطلاعاتی درباره این شهر، آب و هوای آن، مکان های تاریخی، دیدنی و تفریحی آن داشته باشیم. نخجوان با ۱۵ کیلومتر مربع وسعت از تاریخی ترین شهرهای کشور آذربایجان است که در منابع قدمت این شهر به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد. این شهر به دلیل همجواری با استان های شمال غرب کشورمان آب و هوایی شبیه به آب و هوای شهرهای شمال غربی کشور خودمان دارد. زمستان هایش سرد است و تابستان هایی تقریبا خشک و گرم دارد. زبان رسمی مردم این شهر آذری است و واحد پول در این شهر منات آذربایجان است. هزینه اقامت در این شهر خیلی بالا نیست. پس به راحتی می توان با سفر و اقامت در این شهر تاریخی خاطرات خوشی برای خودمان رقم بزنیم. البته که لازم به ذکر است که تمام این اطلاعات توسط تور لیدرهای تور نخجوان شرکت تایسیز به شما داده می شود. و شما می توانید با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید.

تور نخجوان در شرایط کرونایی

مکان های دیدنی نخجوان

هتل های محل اقامت در تور نخجوان

شاید اولین و مهمترین مسئله ای که در تور نخجوان ذهن ما را به خود مشغول کند اقامت در نخجوان باشد. اما در این مورد هم جای هیچ نگرانی نیست چرا که در تور نخجوان شرکت تایسیز شما در دو تا از بهترین هتل های این شهر اقامت می کنید.

هتل تبریز نخجوان

هتل تبریز نخجوان یکی از بهترین هتل های شهر نخجوان است. این هتل پنج ستاره با بیش از ۹۵ اتاق از جمله هتل های با امکانات و مدرن نخجوان است. در تور نخجوان شرکت تایسیز این هتل یکی از هتل های در نظر گرفته شده برای اقامت است. از امکانات متنوع این هتل می توانیم به استخر، سالن ورزشی، اسپا، رستوران، سالن بازی کودکان، اینترنت پرسرعت رایگان، اتوبوس شاتل و…. اشاره کنیم.

هتل دوزداغ

هتل دوزداغ(کوه نمک) یکی دیگر از هتل های پنج ستاره و خوب شهر نخجوان است که دارای امکانی چون اسپا، رستوران، استخر، سرویس چای و قهوه در هر اتاق و … است. دومین هتل محل اقامت تور نخجوان شرکت تایسیز این هتل با امکانات و پنج ستاره است.

 

جاذبه های گردشگری، تاریخی و دیدنی نخجوان

نخجوان با اینکه شهر کوچکی محسوب می شود اما ازجاذبه های گردشگری، مکان های تاریخی و تفریحی زیادی برخوردار است. هر کدام از این جاذبه ها به نوبه خود ارزش دیدن دارند و از جذابیت خاص خود برخوردار هستند. شما می توانید با تور نخجوان شرکت تایسیز به همراه اعضای تور به بسیاری از مکان ها بروید و از دیدن آنها لذت ببرید. در اینجا به چند تا از این جاذبه ها اشاره می کنیم.

غار اصحاب کهف

یکی از مکان های دیدنی و تاریخی نخجوان غار اصحاب کهف است که در ۱۸ کیلومتری این شهر قرار دارد. طبق گفته مردم این منطقه این غار مکانی است که اصحاب کهف که در داستان های تاریخی هم از آنها سخن به میان آمده است به مدت ۳۰۰ سال در این غار خوابیده اند.

دریاچه باتابات

این دریاچه زیبا و دیدنی که از جاذبه های طبیعی نخجوان به شمار می آید در ۶۲ کیلومتری شمال شرق کوه های قفقاز قرار گرفته است. و حدود ۱۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. اطراف این دریاچه پوشیده از پوشش گیاهی دیدنی  و جذاب است که چشم را نوازش می دهد. همچنین این دریاچه آب شیرینی دارد که که  کاربرد درمانی بسیاری دارد.

تور نخجوان در شرایط کرونایی

دریاچه باتابات

آرامگاه مومنه خاتون

این بنای تاریخی هشت ضلعی که مربوط به دوران قرون وسطی می باشد، در غرب شهر نخجوان قرار گرفته است. ارتفاع این بنا حدود ۲۷ متر می باشد و تزیینات کاشی کاری زیبایی دارد. قدمت این مقبره تاریخی و زیبا به قرن دوازدهم میلادی برمی گردد.

برج ساعت نخجوان

برج ساعت نخجوان درون پارک بزرگ و زیبایی که به دست رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح شده است، قرار دارد. ارتفاع این برج حدود ۲۱ متر است و همچنین این برج سالن اجتماعات فراوانی را در خود جای داده است.

تور نخجوان در شرایط کرونایی

برج ساعت نخجوان

کلام آخر

تور نخجوان شرکت خدمات مسافرتی تایسیز پرواز پارسیان یکی از محبوبترین تورهای خارج از کشور است. شما می توانید با توجه به وضعیت سفید و کاملا پایدار کرونایی این شهر و با هزینه ای مناسب یک سفر خاطره انگیز به همراه تور نخجوان این شرکت مسافرتی به این شهر داشته باشید.

 

نظرات