گیفت کارت آیتونز با اپل استور چه فرقی دارد؟

0

گیفت کارت آیتونز با اپل استور چه فرقی دارد؟

خرید فیزیکی محصولات، یکی از روش‌هایی است که در گذشته مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گرفت؛ اما امروزه این روش جای خودش را به خرید اینترنتی داده است. با این وجود مشکلی که همواره عده زیادی (به‌خصوص ایرانیان) را هنگام خرید اینترنتی دچار تردید می‌کند، پرداخت ارزی آن‌هم به‌صورت آنلاین است.

گیفت کارت آیتونز

با توجه به شرایط موجود و تحریم‌هایی که گریبان‌گیر ایران شده است، اگر قصد خرید از فروشگاه‌های خارجی مثل اپل استور را داشته باشید قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.

راه‌های مختلفی برای دور زدن و خرید از این فروشگاه‌ها وجود دارد؛ اما با توجه به دردسرها و همچنین هزینه‌هایی که باید صرف کنید، استفاده از گیفت کارت بهترین گزینه است؛ مخصوصاً برای کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند.

در ادامه به معرفی دو نوع از پر استفاده‌ترین گیفت کارت ‌های موجود در بازار می‌پردازیم؛ همچنین بررسی می‌کنیم که خرید گیفت کارت آیتونز با اپل استور چه فرقی دارد.

گیفت کارت آیتونز چیست؟

گیفت کارت آیتونز

اگر از گوشی‌های هوشمند اپل استفاده کرده باشید، مطمئناً دفعات زیادی چشمتان به فروشگاه آیتونز (itunes) خورده است. با تهیه گیفت کارت آیتونز قادر خواهید بود محصولاتی مانند کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌ها، موسیقی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را خریداری کنید. در حقیقت این گیفت کارت‌ها مخصوص تهیۀ محتوا می‌باشند و به شما این امکان را می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن محتوای موردنظر خودتان را به‌صورت قانونی تهیه کنید.

گیفت کارت اپل استور چیست؟

گیفت کارت‌های اپل که با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند، با گیفت کارت‌های آیتونز متفاوت هستند. بدین معنا که برای تهیه محتوا از گیفت کارت آیتونز و برای خرید وسایل و تجهیزات الکترونیکی مانند مک، آیفون، apple watch از گیفت کارت‌های اپل استفاده می‌شود.

البته که گیفت کارت‌ های دیگری نیز برای استفاده از خدمات فروشگاه اپل وجود دارند، مانند گیفت کارت اپل موزیک که با تهیه آن‌ به بیش از ۳۰ میلیون آهنگ دسترسی خواهید داشت. با این وجود ازآنجایی ‌که قصد ما در این مقاله مقایسه تفاوت گیفت کارت آیتونز با اپل استور است، از ادامه این بحث صرف‌نظر می‌کنیم.

نحوه استفاده از گیفت کارت آیتونز و اپل استور

پس از تهیه گیفت کارت و دریافت کد ۱۶ رقمی، آن را در بخش redeem وارد ‌کنید؛ در پایان، حساب اپل آی دی شما شارژ شده و می‌توانید محصول موردنظرتان را بخرید.

چند نکته مهم در رابطه با تهیه گیفت کارت آیتونز و اپل استور

پیش از تهیه گیفت کارت‌های آیتونز و اپل استور بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. رعایت این نکات علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه موجب حفظ امنیت اکانت اپل آیدیتان نیز خواهد شد.

تهیه گیفت کارت از سایت‌های معتبر

ازآنجایی ‌که در ایران عموماً تهیه گیفت کارت به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ بنابراین انتخاب سایتی معتبر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. چه بسیار افرادی که به دلیل کمی ارزان‌تر بودن قیمت‌ها، اقدام به خرید گیفت کارت از سایت‌های نامعتبر کرده‌اند؛ و پس از مدتی متحمل ضررهای زیادی شده‌اند.

بن شدن اپل آیدی، تأخیر در تحویل گیفت کارت تنها چند نمونه از خطراتی است که این‌گونه افراد را تهدید می‌کند. سایت موبوگیفت با چندین سال سابقه در زمینه خرید انواع گیفت کارت‌های مختلف و همچنین دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک شما را از مراجعه به سایت و فروشگاه‌های نامعتبر بی‌نیاز می‌کند.

گیفت کارت آیتونز

توجه به ریجن اپل آیدی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام تهیه گیفت کارت اپل استور باید به آن توجه کرد، کشوری است که گیفت کارت آن را تهیه می‌کنید. در یکی از مراحل ساخت اکانت اپل آیدی از شما درخواست می‌شود که کشور موردنظرتان را وارد کنید. گیفت کارت موجود نیز باید مطابق با همان کشور باشد در غیر این صورت امکان استفاده از آن را نخواهید داشت.

به‌عنوان مثال اگر هنگام ساخت اپل آیدی کشور انگلیس را انتخاب کرده باشید؛ در زمان تهیه گیفت کارت نیز باید گیفت کارت انگلیس را انتخاب کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از گیفت کارت خریداری شده را نخواهید داشت.

جمع‌بندی

کاربرد گیفت کارت ‌های آیتونز و گیفت کارت اپل استور گاهاً با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود. به زبان ساده تفاوت گیفت کارت آیتونز و اپل استور در این است که با استفاده از گیفت کارت آیتونز امکان خرید محتوای دیجیتال مانند کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی از فروشگاه آیتونز را دارید. اما با استفاده از گیفت کارت اپل استور قادر خواهید بود وسایلی مانند مک، apple watch و آیفون را از فروشگاه اپل تهیه کنید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که پیدا کردن یک سایت معتبر و با سابقه در زمینه فروش گیفت کارت می‌تواند خیال شما را از بابت اصل بودن آن و امنیت اطلاعاتتان راحت کند.
شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت موبوگیفت انواع گیفت کارت ‌های مختلف مانند گیفت کارت پلی استیشن، ایکس باکس و ده‌ها نوع گیف کارت دیگر را با خیال راحت تهیه کنید.

نظرات