چرا انتخاب صفحه کلید مهم است؟

0

خوب، ما برنامه نویسان بیشتر روز خود را با کامپیوتر در طراحی، نوشتن و تست کد می گذرانیم. این همان چیزی است که صفحه کلید را به یکی از مهمترین ابزارها در کار روزمره ما تبدیل می کند. یک کدنویس نمی تواند به سادگی هر صفحه کلید تصادفی را انتخاب کند و امیدوار باشد که این کار را خوب انجام دهد.

 صفحه کلید

ما باید صفحه کلیدی انتخاب کنیم که کار ما را آسان، بدون استرس و سریع کند. صفحه‌کلیدی که می‌تواند در تمام روز بدون زحمت تایپ کند و همچنین آن را مجدداً برنامه‌ریزی کنند تا به راحتی به برنامه‌های کاربردی روی رایانه‌های خود دسترسی داشته باشند. یک صفحه کلید عالی باید تعداد دفعات استفاده از ماوس را به حداقل برساند و در نتیجه بهره وری شما را افزایش دهد.

در این مقاله قصد داریم به بحث در مورد کیبوردهایی بپردازیم که کار شما را به عنوان یک توسعه دهنده راحت میکنند، کیبوردی مثل کیبورد سرفیس.

در انتخاب صفحه کلید چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

خوب، صفحه کلید صرفا یک دستگاه ورودی برای نوشتن کد نیست. برنامه نویسان بیشتر وقت خود را صرف تایپ می کنند، بنابراین یک صفحه کلید خوب باید ویژگی های زیر را نشان دهد:

  • راحتی : یک برنامه نویس ممکن است با یک صفحه کلید مکانیکی راحت باشد، در حالی که دیگران ممکن است صفحه کلید غشایی را ترجیح دهند.
  • کیفیت ساخت : یک برنامه‌نویس می‌تواند ساعت‌ها روی صفحه‌کلید خود تایپ کند و ما می‌خواهیم صفحه‌کلید سال‌ها دوام بیاورد.
  • پاسخگویی : صفحه کلیدهای مختلف بسته به سوئیچ ها، کلیدهای کلیدی و سایر عوامل برای فعالیت های منحصر به فرد ساخته شده اند.

مکانیکی یا غشاء، اساساً دو نوع کیبورد وجود دارد : غشایی یا مکانیکی.

یک صفحه کلید غشایی از یک لایه نازک پلی اورتان (غشاء) استفاده می کند تا هنگام ثبت یک کلید فشار داده شده، روی یک لایه فشار را منتقل کند. این طراحی باعث می‌شود که کیبورد غشایی بسیار نازک‌تر از یک کیبورد مکانیکی باشد، بنابراین کیبورد غشایی معمولا قابل حمل‌تر است.

علاوه بر این، ساخت غشا بسیار ارزان‌تر از قطعات یک صفـحه کلید مکانیکی است، بنابراین یک صفحه کلید غشایی معمولاً مقرون به صرفه‌تر است. با این حال، صفحه‌کلید غشایی احساس خوبی ایجاد می‌کند، اما تمیز کردن آن بسیار دشوارتر است و طول عمر کمتری هم دارد.

در حالی که، یک صفحه کلید مکانیکی، از قطعات مکانیکی استفاده می کند، یک صفـحه کلید مکانیکی به طور مستقیم به بهبود مهارت های برنامه نویسی شما کمک نمی کند، اما تجربه تایپ بسیار راحت تری را ارائه می دهد، که به طور غیرمستقیم به لذت بردن از تجربه کدنویسی کمک می کند.

ارگونومی

کیبوردها در طرح‌های مختلف ساخته شده‌اند، از جمله محصولاتی مانند : کیبورد signature،

Microsoft Sculpt و Kinesis Advantage2 که طراحی‌های ارگونومیک منحصربه‌فردی را برای راحتی بیشتر ارائه می‌دهند.

از آنجایی که برنامه نویس ها باید زمان زیادی را صرف تایپ کنند، انتخاب شکل مناسب که برای آن ها راحت باشد بسیار مهم است.

صفحه کلید

کدام نوع کیبورد بهتر است؟ برنامه نویسی یا بازی؟

هر دو نوع ویژگی های شگفت انگیزی را ارائه می دهند، مانند :

دکمه های اضافی : دکمه های اضافی مانند پخش رسانه، افزایش/کاهش صدا

طول عمر بالا در عین استفاده ی زیاد

معمولاً تمیز کردن آنها نیز آسان تر است.

نورپردازی : اگر از نور رنگارنگ RGB خوشتان می آید، می تواند حال شما را خوب کند.

ماکروها : امکان برنامه ریزی کلیدهای خاص، به عنوان مثال، در مواردی که نیاز به استفاده مکرر از یک کلید خاص دارید، شما به راحتی می توانید این کلید را تعریف کنید.

در پایان اگر قصد خرید کیبورد های مایکروسافت را دارید، فروشگاه سرفیس کار تخصصی ترین مرکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت با بیش از ۱۰ سال سابقه در فروش این محصولات وبه عنوان تنها مرکز تخصصی فروش محصولات سرفیس مایکروسافت در خدمت شما عزیزان می‌باشد ./۲۱۸۸۴۳

نظرات