۱۰ نکته ای که والدین باید برای انتخاب لباس بچه‌ ها به خاطر داشته باشند

0

خریدن لباس برای بچه‌ها با لبـاس خریدن برای بزر‌گ‌سالان کاملا متفاوت است، آن‌ها در هر لباسی احساس راحتی نمی‌کنند و تحملشان به اندازه شما نیست، در نتیجه، زیبایی لباس، باید به عنوان فاکتوری بعد از فاکتور سلامت آن در نظر گرفته شود.

 لباس بچه

تقریبا اکثر والدین به خرید لبـاس برای فرزندانشان بسیار اهمیت می‌دهند و دوست دارند لباسی که دلبندشان به تن می‌کند کاملا راحت، زیبا و شیک و نرم باشد، از آنجایی که بچه‌ها پوستی بسیار حساسی دارند باید در انتخاب لبـاس آن‌ها حسابی وسواس به خرج دهید تا پوستشان بر اثر آن دچار حساسیت، کهیر و قرمزی و یا عرق‌سوز شدن، نشود، خود کودکان نیز معمولا لباس‌هایی از جنس نرم و راحت دوست دارند.

فقط جذابیت و شیک بودن لباس، نباید باعث خرید آن شود چرا که بدن و پوست بچه‌ها بسیار حساس است، در نتیجه در خرید، نه فقط زیبایی بلکه جنس آن اهمیت بیشتری نیز دارد. پس در خرید لباس بچه‌ها به کیفیت لبـاس توجه بیشتری کنید.حتما به برچسب روی لباس‌ها که مشخصات و جنس پارچه بر روی آن نوشته شده دقت کنید و قبل از اولین استفاده، لبـاس را یک‌ بار بشویید.

همه والدین دوست دارند که کودکی آراسته و خوش تیپ داشته باشند. خوشتیپ و جذاب بودن کودکان به سلیقه والدین نیز بستگی دارد و حتی سلیقه کودکان در آینده هم با توجه به آن رقم می‌خورد. والدین باید در انتخاب لباس کودکان به سن آن‌ها و نکات مهم دیگری در رابطه با لباس توجه کنند. بهتر است لباس‌هایی را برای کودکتان انتخاب نمایید تا منعکس کننده ی دنیای زیبای کودکانه آن‌ها و متناسب با سنشان باشد و او را خوش تیپ و جذاب نشان دهد.

بنابراین همیشه والدین جهت انتخاب لباس مناسب برای کودکان خود با این چالش روبرو هستند که چه انتخابی داشته باشند.برای خرید یک لباس بچه‌گانه باید فاکتورهای گوناگونی مد نظر قرار گرفته شود. از جمله مهمترین ویژگی‌ها یک خرید مناسب جنس مناسب پارچه و لباس، رنگ، سایز و توجه به نوع فعالیت آن‌ها و مکان استفاده از لباس می‌باشد. در این مقاله ما به شما مهم ترین نکات انتخاب لباس بچگانه را معرفی کرده و راهکارهایی برای خرید مناسب ترین لباس را با توجه به سن و شرایط کودک در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

۱٫    نکته مهم؛ نظافت کودک را قبل از هرچیزی در نظر بگیرید

نظافت شرط اول زیبا بودن و شیک بودن است و کوچک و بزرگ هم ندارد بنابراین اگر می‌خواهید کودکتان زیبا و مرتب به نظر برسد بهتر است ابتدا به نظافت او اهمیت دهید و از همان کودکی به او حمام کردن، شستن دست و صورت، مسواک زدن، تمیز نگه داشتن ناخن‌ها و.. را بیاموزید زیرا هیچکس کودک کثیف را دوست ندارد.

 

۲٫    انتخاب لباس متناسب با فصل

مدل لباس بچه دخترانه یا پسرانه را مناسب فصل انتخاب كنید. اگر آب و هوای محل زندگی شما گرم، سرد یا مرطوب باشد، شما باید لباس متناسب با همان آب و هوا را برای کودک خود خریداری کنید. برخی از لباس‌های فصلی، بر خلاف خیره‌ کنندگی  و زیبایی خاصی که دارند، اصلا  برای کودکان مناسب نمی‌باشند. با توجه به شرایط کرونایی موجود، می‌توانید برای خرید زمستانی لباس بچه‌گانه جدید با مدل‎های مختلف به خرید اینترنتی اقدام نمایید.

لباس بچه

۳٫    رنگ لباس

لباس‌های بچه‌گانه باید رنگ شاد داشته باشد. رنگ شاد و روشن بهترین گزینه برای این فسقلی‌هاست زیرا آلودگی و کثیفی روی آن به خوبی قابل تشخیص است. رنگ‌های تند وزننده بچه‌ها را کلافه خواهد کرد و از نظر روانشناسی گزینه مناسبی نیست. علاوه بر آن انتخاب رنگ لبـاس متناسب با فصل تغییر می‌کند. رنگ‌های شاد و روشن بر روحیه کودکان تاثیر میگذارند، سعی کنید برای لباس کودک اصلا سراغ رنگ‌های تیره نروید، کودکان لبـاس را به دلیل رنگ شاد و طرح فانتزی آن دوست دارد.

۴٫    مدل لباس

لباس‌‌ها بچه‌گانه را به گونه‌ای انتخاب کنید که باعث آزار بچه‌ها نشود. لباس باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا راحت بتوانید آن را به تن او بپوشانید یا درآورید. لبـاس هایی که جلوی آن‌ها دکمه دارد بهتر از لبـاس‌هایی است که دکمه آن‌ها پشت لباس است. لباس نباید چسبان باشد تا کودک به اندازه کافی در آن احساس راحتی داشته باشد. لباس چسبان یا شلوار کش تنگ، بچه‌ها را کلافه می‌کند. یقه، کشبافت‌های سردست یا مچ پا نباید تنگ باشد. قبل از خرید حتما آن‌ها را چک کنید.

 

۵٫    توجه به جزئیات

توجه به جزئیات و اکسسوری در آراسته شدن کودک شما بسیار تاثیرگذار است پس در انتخاب جزئیات مانند دکمه‌های لبـاس، کمربند شلوار، دوخت روی پارچه نیز دقت کنید و نگویید کسی متوجه این جزئیات نمی‌شود.  اگر کودکتان دختر است برای او هدبندی انتخاب کنید که گل‌هایش با لباسش ست باشد تا او را زیباتر و آراسته تر نشان دهد. یک دستبند از گل‌های رنگی نیز انتخاب خوبی برای استفاده از زیورآلات است. به جای استفاده از گوشواره‌های بزرگ نیز با یک گل کوچک میخی گوش کودک تان را بیارایید.  علاوه بر آن، می‌تواند جهت جذاب شدن دلبند زیبای خود جدیدترین انواع هودی و سویشرت دخترانه بچه گانه (در مدل اسپرت، کلاه‌دار، زیپ‌دار) را خریداری کنید.

 

۶٫    اندازه لباس

لبـاس تنگ به تن کوک می‌چسبد و او را اذیت خواهد کرد، از طرفی، لبـاس گشاد هم از او آویزان می‌گردد و باعث ایجاد مزاحمت هنگام حرکت و بازی او می‌گردد. پس لباسی انتخاب کنید که درست اندازه تن او باشد. لباسی بخرید که دقیقا اندازه کودک تان باشد و به هیچ عنوان، با فکر کردن به این موضوع که سال دیگر هم لبـاس را تن فرزندتان کنید لبـاس بزرگ نخرید.

۷٫    پوشاندن راحت

لباس بچه

کودکان خردسال به ندرت لبـاس پوشیدن را دوست دارند، بنابراین توجه کنید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی پوشیده می‌شوند و همچنین، به آسانی بتوان آنها را از تن بچه درآورد. تا جای ممکن، از خرید و پوشاندن لباس‌هایی که باید از سر پوشیده شوند، خودداری کنید، چرا که باعث آزار و اذیت بچه‌ها و مقاومت آن‌ها در پوشیدن لبـاس، می‌گردد. یا لااقل از بلوز یا لباس‌هایی استفاده کنید که به اندازه کافی یقه باز دارند یا بر روی شانه دکمه باز شونده دارند، تا خیلی سریع و به واسطه باز شدن یقه لباس، بتوانید به راحتی تن کودک خود کنید و در بیاورید و سر و گوش آن‌ها را اذیت نکند.

 

۸٫    انتخاب لباس متناسب با مکان پوشیدن آن

لبـاس مهمانی دلبند شما باید تنها مختص به مهمانی باشد و نباید لباس را هنگام بازی و پارک رفتن به تن او بپوشانید چرا که لبـاس رنگ و رو رفته و فرسوده می‌شود و علاوه بر آن، کودک هنگام بازی با آن راحت نیست پس همیشه در هر مکانی لبـاس مناسب به کودک بپوشانید مثلا هنگام رفتن به پارک برای راحت بودن کودک به او بلوز و شلوار بپوشانید.

 

۹٫    دادن حق انتخاب به بچه‌ها

به کودکان خود حق انتخاب بدهید و یاد بدهید که چطور از همان کودکانی لباس‌های خود را با هم ست کند. در خرید لباس کودک به سلیقه او نیز اهمیت دهید و سعی کنید لباسی که برای فرزندتان میخرید مورد پسند خودش هم باشد زیرا اگر کودک لبـاس را دوست نداشته باشد و در آن احساس راحتی نکند، هرگز آن را نخواهد پوشید. علاوه بر آن، کمک گرفتن از نظر کودک در اعتماد به نفس او تاثیر فوق العاده‌ای دارد و باعث می‌شود که در آینده تصمیمات بهتری بگیرد. برای مشاهده اثرات دادن انتخاب به فرزندان به این لینک بروید.

۱۰٫  پرو لباس

موقع خرید لبـاس برای کودک در صورت امکان آن را پرو کنید و ببینید رنگ آن به پوست فرزندتان می‌آید یا نه، اگر رنگ لبـاس با رنگ پوست کودک هماهنگی نداشته باشد روی چهره کودک تاثیر منفی میگذارد و اصلا لبـاس به چشم نمی‌آید.

نظرات