بایدها و نبایدهای تزيين کیک

0

حتما شما به عنوان یک قناد حرفه ای به خوبی می دانید که از مهم ترين و اصلي ترين بخش هاي جشن تولد، کیک تولد است. چرا که همه افراد به دور کیک جمع مي شوند و با شادي وصف ناپذيري از لحظاتشان لذت مي برند. اين لحظه جادويي در کنار يک تزيين کيک و طعم بي نظيري که دارد، جادويي تر نيز مي شود.

تزيين کيک کار بسيار هيجان انگيزي است که به مقداري ذوق و البته سليقه شما نياز دارد. بايد بدانيد که تزيين و دکور کيک، کامل کننده پخت آن است.  همه تلاشي که براي تهيه و آماده سازي کيک انجام مي دهيد، به مرحله آخر، يعني تزيين کيک وابسته است. لذيذ ترين کيک ها هم زماني که با يک تزيين فوق العاده همراه شوند، لذيذ تر از آن چه که هستند به نظر مي آيند.

 کیک تولد

در اين متن سعي بر اين داريم تا از انواع تزيين کيک، دکور کيک و ديگر موارد مربوطه با شما صحبت کنيم.

هنر تزيين کیک

اين روز ها هنر تزيين کيک و دکور کيک، تبديل به يکي از راه هاي در آمد قنادی ها شده است. تمامي کيک ها از جمله کيک تولد، کيک عروسي، کيک سالگرد ازدواج، کيک فارغ التحصيلي و…، همگي از متد هاي يکسان و مشترکي براي تزيين کيک پيروي مي کنند و متناسب با ذوق و هنر دکوراتيو کيک، مورد پردازش قرار می گیرد و در نهايت کيک هاي متنوعي را به مشتری تحويل مي دهند.

زماني که صحبت از تکنينک هاي حرفه اي براي تزيين کيک به ميان مي آيد، مهارت ها و هنر هاي زيادي را بايد مورد بررسي قرار داد. در ادامه با ما همراه شويد تا با روش هاي اصلي و مرسوم براي تزيين کيک هاي مختلف از جمله کيک تولد، آشنا شويد.

آيسينگ رويال کيک با گيپور خوراکي

يکي از جذاب ترين و شيک ترين تزيينات کيک هاي چند طبقه کلاسيک يا همان کيک هاي سلطنتي، استفاده از گيپور خوراکي است. براي درست کردن اين گيپور ها، مي توان از ورقه هاي سيليکوني خاص که در لوازم قنادي ها به فروش مي رسند، با مواد اوليه ساده و آسان، استفاده کرد. مواد اوليه گيپور هاي خوراکي عمدتا پودر قند، نشاسته و رنگ هاي خوراکي هستند که بر روي کيک تولد، کيک عروسي و…به عنوان تزيين گذاشته مي شوند. در کنار اين تزيينات مي توان از خامه براي هر چه زيبا تر شدن کيک، استفاده کرد.

تزيين کیک با روکش هاي متنوع

روکش هاي ژله اي، باتر کريم، شکلاتي، کاراملي و براق از جمله روش هاي متداول و البته کاربردي و آسان براي تزيين کيک به شمار مي روند که طرفدارن پر و پا قرص خود را نيز دارند. تزيين کيک تولد با روکش هاي متنوع، براي تزيين انواع کيک تولد، گزينه بسيار مناسبي هستند.

تزيين کيک با گل هاي شکري

طراحي و درست کردن گل هاي شکري، هنري مجذوب کننده در صنعت دکوراسيون کيک به شمار مي روند که با مواد اوليه ساده، همراه با ذوق و سليقه اي بي نظير، مي توان آن ها را تهيه کرد. مواد اوليه گل هاي شکري نشاسته، تخم مرغ، رنگ خوراکي و همچنين کرم تارتار است.

از آنجايي که تهيه و ساخت گل هاي شکري کار زمان بري است، قنادان ترجيح مي دهند در تزيين کيک هاي خود از گل هاي طبيعي استفاده کنند.

تزيين کيک با ماسوره و خامه

يکي از روش هاي قديمي و البته مرسوم براي تزيين کيک تولد، استفاده از ماسوره و خامه است. از خامه و ماسوره براي ساخت شکوفه هاي خامه اي و تزييني بر روي کيک و شيريني استفاده مي کنند.

براي تزيين اين مدل، تنها به خامه قنادي و ماسوره براي خلق طرح هاي بي نظير بر روي کيک تولد نياز داريد.

تزيين کيک با فوندانت

به کمک فوندانت، خلاقيت خود را در تزيين کيک، به حد اعلا برسانيد. فوندانت يک آيسينگ شگفت انگيز است که در روش هاي گوناگون و خلاقانه اي از آن استفاده مي شود. خمير فوندانت به خاطر ساختار فرم پذيري، مقاوم و همچنين استواري که دارد، زماني که خشک مي شود، براي ساخت المان شخصيت ها گرفته تا حيوانات، مشاغل و تزيينات مرتبط با مراسم هاي عروسي مثل عروس و داماد عروسکي، گزينه بسيار مناسب و کاربردي اي است.

دکور کید

مجسمه اي از جنس کيک

يکي ديگر از عرصه هاي هنر دکوراسيون و دکوراتيو کيک که البته امروزه طرفدارن زيادي را به خود جذب نموده، ساخت المان هاي مجسم است. آموزش و آموختن چگونگي حکاکي بر روي کيک، مجسمه سازي و تهيه و توليد کيک هاي واقعي در قالب مجسمه، هنري است که علاوه بر کيک پزي و قنادي، مستلزم هنر نقاشي، مجسمه سازي و تصور خارق العاده اجسام يا همان تقويت هوش هندسي است که به واقع از عهده هر کسي بر نمي آيد.

تزيين کیک با نقاشي بر روي آن

به راستي که نقاشي بر روي کاغذ یا همان کیک تصویری هم در نگاه اول کمي سخت و پيچيده مي رسد. حال به اين فکر کنيد که مي بايستي براي تزيين کيک تولد، بر روي آن نقاشي کنيد. اما نگران نباشيد و به اين فکر کنيد که هر فرد حرفه اي در ابتداي امر، فردي مبتدي بوده است و هيچ کس به طور مادر زاد هنرمند به دنيا نمي آيد.

گاها به صورت دستي نقاشي ها را بر روي کيک، حکامي مي کنند و در برخي موارد نيز از چاپگر هاي خاصي براي چاپ تصاوير و عکس هاي بر روي کيک ها استفاده مي شود. بدين ترتيب کيک هاي خاص و متفاوتي متناسب با هر مناسبتي مي توان خلق کرد.

تزيين کیک با کاغذ خوراکي

يکي ديگر از روش هاي تزيين کیک که امروزه مورد استقبال زيادي قرار گرفته است، چاپ تصاوير دلخواه بر روي کیک تولد است. حتما تا به حال کيک هايي که بر روي آن ها عکسي چاپ شده است را ديده ايد و اين سوال به ذهنتان راه پيدا کرده که چگونه اين اتفاق افتاده است؟

قبل از هر چيزي اول بايد بدانيد که کاغذ خوراکي چيست؟

کاغذ خوراکي، کاغذي است که از نشاسته و شکر تهيه شده و قابل خوردن است. در واقع مواد اوليه تشکيل دهنده کاغذ خوراکي موادي هستند که خوردن آن ها ضرري براي بدن نداشته و جوهر و کاغذ آن توسط سازمان غذا و دارو تاييد شده اند. اين کاغذ ها که به کاغذ هاي کيک تولد نيز مشهور هستند، بيشترين کاربرد را براي چاپ عکس ها بر روي کيک دارند. استفاده از کاغذ خوراکي کپي کيک، به اين صورت است که آن را در پرينتر هاي جوهر افشان مخصوص به اين کار قرار مي دهند. با کمک و استفاده از اين کاغذ ها به راحتي و بدون هيچ دغدغه اي مي توان طرح دلخواه را بر روي کيک تولد ايجتد و يک کيک تصويري جذابي خلق کرد.

انواع کاغذ خوراکي

جالب است بدانيد که کاغذ هاي خوراکي داراي تنوع هستند که هر يک ويژگي هاي منحصر به فرد خودش را دارد. با شناخت و آگاهي دقيق از انواع کاغذ خوراکي يه راحتي مي توانيد بهترين انتخاب را براي تزيين کیک تصويري خود داشته باشيد.

کاغذ ويفر خوراکي

کاغذ ويفر خوراکي يا همان ويفر پيپر، از آنجايي که قابليت حل شدن در آب را دارد، گزينه مناسبي براي ترکيب با خامه يا فراسينگ سرد و يخ زده نيست. از معايب اين کيک مي توان به چروک خوردن آن در هنگام قرار گرفتن در يخچال يا هنگام برش زدن زدن کيک اشاره کرد. ويفر پيپر ها از دو زرف نرم و زبر تشکيل شده اند که هر دو طرف آن ها قابل مصرف هستند.

تزئین کیک

کاغذ فراستينگ خوراکي

کاغذ فراستينگ خوراکي، ورقه اي نازک از فراستينگ است که بر روي پوششي انعطاف پذير اما پلاستيکي، پرس شده است. چاپ تصاوير بر روي اين دسته از کاغذ هاي خوراکي بهتر بوده و تصاوير وضوح بيشتري دارند. کاغذ خوراکي فراستينگ به دليل انعطاف پذيري بالايي که دارد، مورد استقبال بيشتر قنادان قرار گرفته است.

در پايان

هنر تزيين کيک، يک هنر بسيار وسيع و البته لايتنهي است که هر روز روش هاي نويني به آن افزوده مي شود. اما در کنار آن، معمولا مراسم تولد پر است از لوازم تزئینی که میز کیک تولد را زیبا می کند. از سوی دیگر شمع های متنوع، فشفشه های مخصوص روی کیک و مواردی از این دست کمک بسیاری به زیبایی یک جشن تولد می کند. فراموش نکنید که برای تهیه عمده این لوازم، یک فروشگاه اینترنتی درجه یک به نام تولده در اختیار دارید.

کافی است به سایت تولده سر بزنید و با خرید محصولاتی منحصر به فرد، رضایت مشتریانتان را کسب نمایید. زمان را از دست ندهید و نگاهی به سایت تولده بیاندازید.

نظرات