شاخه های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

1

امروزه اینترنت عامل تحولی عظیم در زندگی بوده و تبدیل به رسانه‌ی برتر برای انجام کارهای شخصی و نیز تبلیغات شده است. پیش از این تبلیغات محدود به طراحی و نصب بیلبورد در سطح شهرها یا آگهی مجلات و روزنامه‌ها می‌شد. در این میان تبلیغات رادیویی و تلویزیونی نیز وجود دارد که بسیار هزینه‌بر است. اما این روزها به کمک دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت، بسیاری از مشکلات حل شده‌ است. دیجیتال مارکتینگ و به طور خاص تبلیغات اینترنتی روشی هوشمندانه می‌باشد که برای شما شرایط تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت را فراهم می‌آورد.

دیجیتال مارکتینگ

اگر به دنبال تبلیغات برای کسب و کارتان هستید، دیجیتال مارکتینگ راه حل شماست!

دیجیتال مارکتینگ روشی از بازاریابی است که با کمک آن می‌توانید با استفاده از ابزار دیجیتال خدمات یا کالای خود را به مخاطبان معرفی کنید. دیجیتال مارکتینگ دارای هدفی خاص بوده و شاخه‌های مختلفی دارد که تبلیغات اینترنتی سهم بزرگی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داده است. در دسترس بودن و گستردگی بستر اینترنت باعث شد، درصد حضور افراد نیز در اینترنت افزایش یابد، بنابراین اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی خود را رونق دهید، در ابتدا می‌بایست شاخه های دیجیتال مارکتینگ را در حوزه تبلیغات اینترنتی به خوبی یاد بگیرید.

ویژگی متمایزکننده تبلیغات اینترنتی این است که می‌توانید هزینه‌های تبلیغات خود را ارزیابی کنید؛ تا اگر به صرفه بود به تبلیغ ادامه دهید و در غیر این صورت تبلیغ را لغو کنید. چراکه در روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ مثل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و… این امکان وجود ندارد. بنابراین ما در ادامه به معرفی برجسته‌ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت می‌پردازیم.

برجسته‌ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ را بشناسید!

بازاریابی با موتورهای جستجو

 وب همچون کتابخانه‌ای همواره درحال رشد است که در اصل هیچ کتاب و پرونده‌ای در آن وجود ندارد! ما برای دریافت اطلاعات مورد نظر از موتورهای جستجو بهره می‌بریم. استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، مایکروسافت و بینگ ادز در بهره‌‌وری از دیجیتال مارکتینگ یک اصل اساسی محسوب می‌شود. در این روش سفارش‌دهنده با مشخص کردن کلماتی، به عنوان کلمات کلیدی و مشخص کردن جایگاه کاری خود در مقابل رقیبان، می‌تواند ضمن پرداخت هزینه‌ای در سایت‌های مذکور برای خود تبلیغات داشته باشد. به این روش در اصطلاح SEM گفته می‌شود.

سئو، نقطه مقابل SEM

بهینه‌سازی موتور جستجو تعریف اصلی مفهوم SEO است که برخلاف SEM  برای تبلیغات در موتورهای جستجو هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود. بلکه با داشتن محتوای مفید در حوزه‌ی کلمات کلیدی خاص، در ابتدا بازدید کنندگانی را از جستجوگران وب جذب کرده که سپس با خواندن محتوا و تاثیرگذاری آن تبدیل به مشتری خواهند شد.

بازاریابی با تولید محتوا

یکی از اصلی‌ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا برای افزایش وجذب مخاطب است. در این استراتژی بازاریابی، محتوایی ارزشمند تولید و توزیع شده که هدف آن افزایش رضایتمندی مخاطبان قدیم و جذب مخاطب جدید است. تولید محتوا از عهده‌ی هر فرد عادی بر نخواهد آمد؛ بلکه نیاز به فردی آگاه، دست به قلم و با برنامه‌ریز دارد تا بتواند محتوایی جذاب و عالی را به نگارش دربیاورد. بازاریابی محتوایی موجب افزایش ترافیک سایت و تولید Lead از منبع مورد اطمینان می‌شود. این روش از شاخه های دیجیتال مارکتینگ بسیار روی بورس است.

چراکه افراد با شنیدن نام یک محصول سریعا آن را در جستجوگر، سرچ می‌کنند تا به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنند. اگر محتوایی براساس اصول سئو نوشته شده باشد، در صفحه‌ی اول گوگل نمایش داده می‌شود. همچنین درصورتی که محتوا با کیفیت باشد کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که موجب افزایش رتبه سایت خواهد شد. به طور کلی تولید محتوا بهترین روش برندسازی و معرفی محصولات است.

دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی با ایمیل

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از قدیمی‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. این روش برای هر کسب و کار اینترنتی مقید به برنامه‌ی‌ منظم، ابزاری ضروری محسوب می‌شود. در قدم اول می‌بایست آدرس الکترونیکی کاربران سایت خود را دریافت کنید؛ سپس از طریق سرویس‌های ارسال ایمیل می‌توانید به روش‌های هوشمندانه برای حفظ کاربران قدیمی و جذب مخاطبان جدید ایمیل‌های هدفمندی را برای مخاطبان ارسال نمایید. این روش از دیجیتال مارکتینگ دقیقا مانند شمشیر دولبه عمل خواهد کرد، بنابراین باید از ارسال بیهوده‌ی ایمیل نیز خودداری شود.

درباره تبلیغات ایمیلی این تصور وجود دارد که به دلیل وجود شبکه‌های اجتماعی این نوع تبلیغات از بورس افتاده است. این تصور شاید تا حدی درست باشد اما باید بدانید که صفحه کاربران در شبکه‌های اجتماعی ممکن است تغییر کند یا آنکه فعالیت کاربر در یک بازه‌ی زمانی کم شود. این درحالی است که ایمیل افراد معمولا تغییر نکرده و همیشه بستر تبلیغات در آن فراهم است.

بازاریابی درون‌گرا

این روش مدلی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در آن گفتگوی بین مخاطب با کسب وکار یا برند از سوی مخاطب آغاز می‌شود. اگر معرفی کسب و کار یا خدمات شما به گونه‌ای باشد که مشتری تصور کند خودش به سمت شما آمده، در این صورت شما موفق به بازاریابی درون‌گرا شده‌اید. یکی از بارزترین روش‌های بازاریابی درون‌گرا را می‌توان رپورتاژ آگهی دانست.

رپورتاژ آگهی چیست؟

در این روش دییجیتال مارکتینگ، آگهی به گونه‌ای به مخاطب نمایش داده می‌شود که مخاطب تصور می‌کند شاهد یک آگهی بی‌طرفانه است. این درحالی است که آگهی مذکور به صورت سازمان‌یافته طوری طراحی شده که شما را به خدمات یا کسب و کار مربوطه جذب کند. رپورتاژ آگهی در فضای اینترنتی که در قالب یک مقاله‌ی عادی به سایت‌ها اضافه می‌شود، برخلاف ظاهر عادی که دارد حاوی تبلیغات یک محصول یا خدمات است.

در حال حاضر این روش از شاخه های دیجیتال مارکتینگ بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که البته بدون هزینه نیز نمی‌باشد.

برای اینکه بیشتر راجب اینکه رپورتاژ چیست بیشتر بدانیم بر روی لینک زیر کلیک کنید :
رپورتاژ چیست

https://www.tesmino.com/blog/%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%A7%DA%98-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%9F/  مراجعه نمایید که به سوالات شما راجب رپورتاژ آگهی چیست بطور کامل پاسخ داده است.

بازاریابی بنری

تا به حال به کادرهای مستطیل‌شکل گوشه و کناره‌های سایت‌ها دقت کرده‌اید؟ این کادرهای مستطیل شکل که گاهاً نخوانده بسته می‌شوند، همان تبلیغات بنری هستند. تبلیغات بنری به صورت تصویر متحرک یا ثابت طراحی شده که مخاطب تنها با یک کلیک ساده بر روی آن به صفحه‌ی مورد تبلیغ ارجاع داده می‌شود. تبلیغات بنری ترافیک سایت‌ها را نیز افزایش می‌دهد؛ این روش اگرچه شما را متحمل هزینه می‌کند اما بسیار هوشمندانه هم هست.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روزها که بیشتر وقت مردم صرف لایک و منتشر کردن پست‌های شبکه‌های اجتماعی است، قاعدتاً بهترین فضا برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها شبکه‌های اجتماعی هستند. انتشار آگهی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس بوک به مراتب بهتراز دیگر روش‌ها مخاطب را جذب می‌کند. تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی تقریبا همسان است اما اگر به شیوه‌ی درست صورت گیرد، بازدهی بالایی به همراه خواهد داشت.

دیجیتال مارکتینگ - تسمینو

یکی از متداول‌ترین روش‌های تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ یا تبلیغ به وسیله بلاگرها است. تبلیغ محصول یا خدماتی از سوی افراد مشهور و معتبر تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت. همچنین اگر بخواهید هوشمندانه عمل کنید می‌بایست محتوایی جذاب تولید کنید تا مخاطبان آن را درست مثل یک ویروس انتشار دهند. بدین ترتیب ناخودآگاه تبلیغات گسترده‌ای کرده‌اید.

باید بگویم که تبلیغ در پیام‌رسان‌هایی مثل واتس آپ، تلگرام، ایمو، بله و… بازخوردی مثل اینستاگرام را نخواهد داشت. چرا که انتشار محتوا در این پیام‌رسان‌ها تنها محدود به مخاطبان شخصی شما می‌باشد. بنابراین تبلیغ در پیام‌ رسان‌ها یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که البته مخاطبان محدودی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی با تسمینو

 

در مطالب فوق روش‌ها و شاخه های دیجیتال مارکتینگ را برای معرفی و رونق بخشیدن به کسب و کارتان شرح دادیم. اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که همه‌ی افراد علم اجرای تبلیغات اینترنتی را ندارند. بنابراین بهترین راهکار سپردن تبلیغات به بهترین مجری تبلیغات اینترنتی است. تسمینو یک آژانس تبلیغاتی در دسترس است که در زمینه‌ی به روزترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ کمک حال شما خواهد بود. انتشار رپورتاژ آگهی و کاربرد سایر روش‌های تبلیغات اینترنتی با تسمینو این امکان را به شما می‌دهد که با کم‌ترین هزینه یک محتوای جذاب داشته باشید و آن را در صفحات برتر اینترنت منتشر کنید. در واقع با کمک تسمینو پرچم کسب و کارتان بالای بالا خواهد بود!

برای مشاهده مقالات بیشتر درباره تبلیغات اینترنتی به سایت تسمینو بخش وبلاگ به آدرس : خانه/تبلیغات اینترنتی/تبلیغات اینترنتی چیست؟ – انواع تبلیغات اینترنتی مراجعه نمایید

1 دیدگاه در “شاخه های دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

  1. mehdi kamalvand گفت:

    متشکر از مقاله کاربردی تون فقط اینکه چجوری میتونم برای خرید رپورتاژ اقدام کنم .

نظرات