آیا تبلیغات در گوگل ادوردز خیلی گران است؟

0

فرض کنید به تازگی استفاده از  تبلیغات گوگل را شروع کرده‌اید و با دیدن هزینه هر کلیک، حسابی شوکه شده‌اید. بنابراین، به این نتیجه می‌رسید که هزینه تبلیغ در گوگل ادوردز خیلی گران است و به هیچ وجه امکان ادامه تبلیغات گوگل ادز برایتان قابل توجیح نیست.

گزینه اول این است که شما به‌سادگی تسلیم شوید و تصمیم بگیرید که ادامه فعالیت در Google Ads برای شما امکان‌پذیر نیست. گزینه بعدی این است که بررسی کنید چرا روش تبلیغاتی که برای بسیاری سودآور بوده است، چرا برای شما خوب عمل نکرده است و کجای کار را اشتباه انجام داده اید؟

در ادامه ما به شما لیستی از موضوعات احتمالی را که در طول بیش از ۱۳ سال تجربه در فعالیت‌های خود در  Google Ads دیده ایم، را برای شما شرح می‌دهیم.

پس از خواندن این مطلب، شما باید بتوانید هزینه‌های Google Ads خود را کاهش داده و در آخر کاری کنید که گوگل ادوردز برای شما کار کند، نه شما برای گوگل ادز!

گوگل ادوردز

آیا تبلیغات در گوگل ادوردز خیلی گران است؟

چرا هزینه تبلیغات شما در گوگـل ادوردز این قدر زیاد شده است؟

مشکل احتمالی ۱: شما آنقدرها هم که فکر میکنید درست عمل نکرده اید!

اینجاست که باید به کل حساب و کتاب و همچنین، وب سایت خود نگاهی جدی بیندازید و موارد زیر را بپرسید:

  • آیا تمام کلمات کلیدی به کار برده شده مستقیماً مربوط به محصول یا خدمات شماست؟
  • آیا آگهی های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی که در اکانت‌تان وارد کرده‌اید مرتبط هستند؟
  • آیا تبلیغات گوگل شما به اندازه کافی جذاب هستند که باعث شود مخاطب روی آنها کلیک کند؟
  • آیا صفحات فرود شما (landing pages) مرتبط با تبلیغات و کلمات کلیدی شما هست؟
  • آیا در صفحات فرود شما به آسانی قابل فهم است که دقیقا چه چیزی ارایه می‌دهید؟
  • آیا صفحات فرود شما هدف مشخصی دارند؟

اگر به هیچ یک از این سؤالات پاسخ ندادید، باید سریعا دست به کار شوید!

یادتان باشد گوگل ادوردز میخواهد مردم آنچه را که در گوگل به دنبال آن هستند، پیدا کنند.

اگر افراد روی تبلیغ گوگل شما کلیک نمی کنند، حتما سیگنالی را به گوگل ادز ارسال می‌کنید که به کسب و کار شما مربوط نیست. اگر افراد روی تبلیغات شما کلیک می کنند اما دوباره به گوگل ادوردز باز می گردند تا روی تبلیغات رقیب شما هم کلیک کنند، باز هم در حال ارسال سیگنالی هستید که شما آنچه کاربر به دنبال آن بود را ارایه نمی‌دهید!

هرچه تبلیغات شما بی ربط‌تر باشد، هزینه‌های شما بیشتر خواهد شد.

 

مشکل احتمالی ۲: شما بسیار پراکنده کار می کنید!

اگر از کلمات کلیدی تطبیق گسترده (Broad Match) استفاده می کنید، به احتمال زیاد شما از افرادی که به تبلیغات شما علاقه مند نیستند، کلیک دریافت می کنید!

شما باید کلمات کلیدی تطبیق گسترده را به تعداد کم و با احتیاط به کار ببرید.

کلمات کلیدی تطبیق گسترده باعث جذب افرادی می‌شوند که احتمالا به دنبال چیزی که شما ارایه می‌دهید نیستند، و در نهایت می‌توانند به ازای هر کلیک هزینه بالاتری برای شما به همراه داشته باشند.

گوگل ادز

گوگل ادوردز

 

مسئله احتمالی ۳: احتمالا به درستی از کلمات کلیدی منفی استفاده نمی‌کنید!

بله درست متوجه شدید! احتمالا به اندازه کافی در گوگل ادز از کلمات کلیدی منفی استفاده نکرده اید و یا فقط از تعداد کمی استفاده کرده اید. کلمات کلیدی منفی به طور تضمینی موجب هدفمندتر شدن کلیک‌های سایت شما خواهند شد.

مشکل احتمالی ۴: شما به اندازه کافی برای انتخاب کلمات کلیدی، تحقیق نمی کنید!

اگر مدتی طولانی از آخرین تحقیق شما در مورد کلمات کلیدی گذشته است، باید در اسرع وقت، دوباره اینکار را انجام دهید!

انجام تحقیقات بیشتر در مورد انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند به هزینه کمتری به ازای هر کلیک منجر شود.

مشکل احتمالی ۵: در جاهایی که نتیجهای ندارد، هزینه زیادی صرف میکنید.

آخرین باری که هدفمند بودن هدفگیری دموگرافیک یا تنظیمات هدفگیری جغرافیایی کمپین خود را در گوگل ادز بررسی کردید کی بود؟ اگر مدتی زیادی است که این کار را انجام نداده اید، ممکن است از نتایج بدست آمده در گوگل ادوردز تعجب کنید.

برای شروع، گوگل ادز تبلیغات شما را به طور مساوی در همه موقعیت های مکانی که هدفگیری کرده اید نمایش می‌دهد. ممکن است در یکی از موقعیت‌های مکانی یا برای رده سنی خاصی نتیجه بهتری دریافت کنید. اینجاست که باید سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را بر روی موقعیت یا رده سنی که نتیج بهتری از آنها دریافت کرده‌اید، را بیشتر کنید.

توصیه ما به شما این است که گزارش‌های گوگل ادز را با دقت بیشتری بررسی کنید و با توجه به نتایجی که بدست آورده‌اید، تغییراتی در راستای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی خود ایجاد کنید.

گوگل ادز

در جاهایی که نتیجه‌ای ندارد، هزینه زیادی صرف می‌کنید.

 

مشکل احتمالی ۶: تبلیغات خود را در زمان اشتباهی نشان می دهید!

به تبAd schedule  مراجعه کنید و گزارش های زمانی را مرور کنید. ممکن است در روزهای هفته یا ساعت‌های مشخصی از روز نتایج مطلوبی بدست آورده باشید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که روزهای پنجشنبه و جمعه بودجه شما هدر می‌رود. در این صورت، می‌توانید از نمایش تبلیغات در این روزها جلوگیری کنید و یا اگر مثلا روزهای دوشنبه فروش شما از طریق تبلیغ در گوگل بیشتر می‌شود، می‌توانید هزینه تبلیغات در این روز را افزایش دهید.

نکته: سیستم زمانبندی تبلیغات بر اساس منطقه زمانی اکانت Google Ads شما است. منطقه زمانی هنگام ایجاد اکانت گوگل ادز تنظیم می‌شود و قابل تغییر نیست.

گوگل ادز

تبلیغات خود را در زمان اشتباهی نشان می دهید!

 

مشکل احتمالی ۷: شما بیش از حد احساسی سرمایه گذاری کردهاید!

وقتی صحبت از تبلیغات گوگل ادز می‌شود، شما باید بتوانید به طور دوره‌ای کلمات کلیدی را که به خوبی کار نمی کنند حذف کرده و در مقابل، کلمات کلیدی با کارایی بهتر را اضافه کنید. گاهی اوقات، پاک کردن کلمات کلیدی که نتایج خوبی ندارند، می‌تواند مشکل باشد. عجیب است، اما ممکن است شما برای پاک کردن کلمات کلیدی خاصی یا مجموعه ای از تبلیغات بی‌فایده، احساساتی برخورد کرده و آنها را حذف نکنید!

در هر کاری احساساتی عمل کردن و نادیده گرفتن گزارش‌ها می‌توانند ضررهای غیرقابل جبرانی را به شما تحمیل کند و تبلیغات گوگل ادز هم از این قاعده مستثنی نیست.

امیدواریم این هفت راه حل ممکن باعث بهبود چشمگیر عملکرد حساب گوگل ادز شما شوند. برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل پیشنهاد می‌کنیم مقالات دیجیتال مارکتینگ وبلاگ پارس ادوردز را مطالعه کنید.

نظرات