نکاتی در مورد طراحی انواع بنر

0

در این مقاله قصد داریم چند نکته اساسی در طراحی انواع بنر را مطرح کنیم.

لوگو و المان های مناسب بنر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بنر وجود داشته باشد، لوگوی شرکت‌تان است زیرا برای افزایش آگاهی از برندتان حضور لوگو ضروری است. حتما باید آن را طوری در طراحی بگنجانید که برجسته‌تر از سایر اجزای بنر دیده شود، البته نه آن‌قدر که از اهمیت پیشنهاد ویژه یا دکمه ورود به سایت کاسته شود.

طراحی بنر

همچنین در طراحی انواع بنر مذهبی باید از المان ها و تصاویر مذهبی استفاده کنید که بسته به نوع طرح ممکن هست متفاوت باشد.

هر چه ساده‌تر باشد بهتر است

تمام زیبایی، جذابیت و جلب توجه بیشتر در سادگی است. به همین دلیل هیچ کس به تبلیغات شلوغ و شلخته توجهی نمی‌کند و قطعا نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی‌شود. برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کنید، فرصت زیادی ندارید . بنابراین بهتر است محتوا و تصاویر کاملا واضح، گیرا و ساده باشند تا بلافاصله بتوانید کلیک مخاطب را بگیرید.

بالا‌ترین کیفیت

کیفیت را هیچگاه فراموش نکنید. برای طراحی باید تمامی تلاش خود را بکنید تا با استفاده از مختصر‌ترین متن و بهترین تصویر زمینه بتوانید افراد زیادی را به خود جذب کنید. اما به یاد داشته باشید که اطلاعات درون بنر نباید کوتاه باشد زیرا مخاطب را گنگ می کند، بلکه باید به اندازه‌ای کافی باشد تا بازدیدکننده جذب شده و تمایل به برقراری ارتباط با شما را داشته باشد.

استفاده از تصاویر جذاب

استفاده از تصاویر، نکته مهم دیگری است که نباید از آن غافل شد. قدرتی که تصاویر در بیان هدف شما دارد متن ندارد. بنابراین تصاویر مرتبط با موضوع خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که تصاویر باید کیفیت و وضوح بالایی داشته باشند تا چشم بازدیدکننده به راحتی آن را ببیند. بعنوان مثال در طراحی بنر انتخاباتی استفاده از تصاویر با کیفیت کاندیدا خیلی مهم و ضروری هست.

تعادل در استفاده از رنگ‌ها

رنگ ها حس های متفاوتی دارند و مهم است که بدانید که چه حسی را می خواهید به بیننده القا کنید. انتخاب رنگ نکته کلیدی است. زیرا رنگ اولین چیزی است که بینندگان در یک بنر بزرگ متوجه می شوند.
رنگ ها در فرهنگ های مختلف متفاوت می باشند در هنگام انتخاب رنگ مخاطب را در نظر بگیرید.

با رعایت نکات بالا می توانید در داشتن یک بنر موفق بتوانید مخاطبان خود را جذب کرده و پیام خود را به سادگی منتقل کنید و به این ترتیب برند خود را با طراحی عالی خود، ماندگار کنید.

رنگ‌ها در بنر به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر روی چشم‌ دارند، باید با حساسیت بیشتری بکار گرفته شوند. هارمونی رنگ را کاملا رعایت کنید. سعی کنید از رنگ هایی که چشم را خیره می‌کنند استفاده کنید تا برای بیننده جذاب شود، اما دقت کنید که رنگ متن باید متضاد و واضح‌‌تر از رنگ پس زمینه باشد.

برای مثال در استفاده از رنگ ها می توان به استفاده از رنگ های سیاه در طراحی بنر تسلیت لایه باز اشاره کرد.

متن بزرگ:

یک نکته که نیاز دارید که درباره بنر بیشتر موارد بدانید این است که بتواند در فاصله زیاد، هدف شما جلب توجه کند. به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که هر محتوایی که در بنر خود می نویسید در سایز بزرگ باشد و قابل خواندن باشد.
بعید است که بنر شما بر هر کسی در فاصله های چند متر خوانا باشد. به همین دلیل باید به سایز متن نیز توجه داشته باشید. درباره سایز متن بنر در ادامه مقاله بخوانید:

انتخاب فونت خوانا و بولد:

تنها اندازه متن مهم نیست، شما باید درباره فونت مورد نظر خود نیز فکر کنید. تنوع فونت های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که وقتی روی بنر قرار می گیرند و چاپ می شوند جلوه بصری خود را نشان می دهند.
عموما فونت بولد سن سریف خوانایی بیشتری نسبت به فونت سریف دارند. برای مثال بعضی فونت های سریف مانند Times New Roman مانند روزنامه خوانایی زیادی دارند.

نظرات