درمان خانگی حالت تهوع چیست؟

0

درمان خانگی حالت تهوع چیست؟

تهوع : میتوان گفت این حالت برای بسیاری از افراد در طول زندگی پیش آمده است . که علتهای مختلفی دارد و در بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌های بدن دیده می‌شود مانند مشکلات گوارشی، مسمومیت، عفونتها به خصوص عفونت‌های روده‌ای، عارضه جانبی بسیاری از داروها، مشکلات گوش میانی و سرگیجه، بیماری‌های کبد، اختلالات مغز و دستگاه عصبی مرکزی. ما در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه راههای درمان تهوع و استفراغ را آماده کردایم.

درمان خانگی حالت تهوع

حالت تهوع چیست؟

تهوع احساس بالا آوردن غذا و به هم خوردن دل. نوعی احساس است همراه با حرکت معکوس اندامهای گوارشی که معده برای بیرون‌راندن چیزی که در داخل آن است، انجام می‌دهد. در این حالت انسان وادار به استفراغ می‌شود.

درمان خانگی حالت تهوع

*لیمو و چای نعناع

یکی از ساده ترین و کارآمدترین راهها برای جلوگیری از این حالت استفاده از لیموترش تازه همراه با نعناع میباشد، به این صورت که نعناع را دم کرده و لیموترش را به آن اضافه کنید و در طول روز به دفعات جرعه جرعه از آن میل کنید. دقت کنید مصرف بیش از حد لیموترش خوب نیست تا وقتی که سوزش سر دل داشته باشید، می توانید، از این مخلوط استفاده کنید .

*زنجبیل

زنجبیل به منظور کاهش تهوع می تواند خورده شود شما باید در حدود ۱ گرم زنجبیل را برای کنترل تهوع بخورید می توانید تا چهار گرم در روز بخورید اگر شما باردار هستید با دکتر خود قبل از خوردن زنجبیل مشورت نمایید در دوران بارداری، دوز زنجبیل مصرفی هیچ گاه نباید بالاتر از یک گرم شود.
زنجبیل می تواند در مواد غذایی و میان وعده های مختلف بدون مصرف بالاتر از مقدار توصیه شده گنجانیده شود شما می توانید زنجبیل را با خوردن یک چای زنجبیل تازه و یا جویدن زنجبیل متبلور شده مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : علت دل درد کودکان

*نوشابه

درست هست که نوشابه قند فراوانی دارد و برای بسیاری از افراد توصیه ولی این نکته وجود دارد که هنگامی که حالت تهوع بشما دست میدهم میتوانید با خوردن نوشابه از این حالت جلوگیری کنید. باز هم تکرار میکنیم که نوشابه می‌تواند مفید باشد ولی نوشابه قند بالایی دارد اما هر بار پیش از نوشیدن باید آن را تکان داد که گازش خارج شود.

*غذای مقوی

بدن برای حفظ انرژی نیاز به مواد مقوی دارد، خوردن غذایی شیرین و مطلوب به حفظ انرژی کمک می‌کند. البته غذا باید هضم آسانی داشته باشد. غذاهای تند، چرب یا بسیار شیرین، مناسب نیستند. در حالت تهوع از خوردن لبنیات هم پرهیز کنید چرا که لبنیات باکتری‌هایی طبیعی دارند که ممکن است با معده سازگار نباشند.

*دارچین

یک عدد چوب دارچین را درون یک فنجان آب جوش بیندازید و اجازه دهید چند دقیقه در آن بماند و سپس چوپ دارچین را از آن خارج کرده و در صورت تمایل مقداری عسل ریخته و میل کنید. این چای را یک یا دو بار در روز میل کنید تا علائم حالت تهوع به طور کامل برطرف شود.
در صورتی که باردار هستید و یا به فرزندتان شیر می‎ دهید ، از استفاده از دارچین خودداری کنید.

*استراحت

بدن برای مبارزه با باکتری یا ویروس موجود در معده به انرژی نیاز دارد بنابراین استراحت لازم است. فردی که دچار حالت تهوع است بهتر است دراز بکشد و از انجام ورزش و حرکت زیاد خودداری کند. خواب مفید است. پس از فعالیتهای سنگین پرهیز کنید و حتما سعی کنید که استراحت کنید تا حالتان بهتر شود.

*نکته مهم

دقت داشته باشید اگر حالت تهوع دارید قبل از مصرف هر دارویی به دست‌شویی بروید. گاهی اوقات دلیل حالت تهوع و درد دل در افراد مختلف نیاز به اجابت مزاج است.

نظرات