طرز تهیه شربت آلبالو خانگی؛ نوشیدنی کاملا سالم و خوشمزه

0

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی؛ نوشیدنی کاملا سالم و خوشمزه

شربت آلبالو یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و سرشار از خاصیت تابستانی است که به راحتی میتوانید آنرا در منزل نگهداری کنید و برای مدت طولانی نگهداری و مصرف کنید.

شربت آلبالو حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E گروه ویتامین‌های Bمانند B۱،B۲،B۶، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، پکتین، آنتی اکسیدان، گوگرد و منگنز است.

این شربت ضد تهوع است و به خُرد شدن سنگ‌های کلیه کمک شایانی می‌کند؛ شربت آلبالو خاصیت اشتهاآوری دارد و برای کودکان کم اشتها بسیار مفید است.

شربت آلبـالو نقش موثری در کاهش غلظت و چربی خون دارد؛ خون را هم تصفیه کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ شربت آلبالو موجب باز شدن رنگ چهره می‌شود.

شربت آلبـالو برای افراد گرم مزاج به ویژه اشخاص صفراوی(گرم و خشک) بسیار مناسب است؛ این شربت خارش، اگزما، کهیر و جوش را هم رفع می‌کند.

این شربت برای از بین بردن التهاب و ورم کلیه، معده و روده مفید است؛ شربت آلبـالو بر هورمون ملاتونین در مغز اثر می‌گذارد و موجب تنظیم خواب می‌شود؛ و برای مبتلایان به قند و فشار خون، همچنین افرادی که دچار نارسایی‌های قلب و کبد هستند، بسیار مناسب است.

شربت آلبالو

 

مواد لازم شربت آلبالو :

آلبالو دم گرفته ؛ ۱۰ کیلو
شکر ؛ ۴/۵ تا ۵ کیلو
آب ؛ ۲ لیتر

دستور تهیه شربت :

آلبالو ها رو که از دم جدا کردید و شستین و ابکش کردین تو قابلمه ی بزرگی که دو برابر آلبالو ها جا داشته باشه بریزید و ابشم اضافه و گذاشته تا جوش بیاد تقریبا بیست دقیقه ای تا نیم ساعتی میکشه که بستگی به نوع شعله تونه که زود جوش بخوره یا دیر.

حالا از چند جوشی که گذشت ، آلبالو ها ترک میخوره و آب پس میدن و قرمزی رنگ آب کاملا مشخصه و بعد گذشت زمانش ، آلبالو ها رو آبکش کرده و آلبالو و آب رو از هم جدا میکنیم و تفاله ها رو کنار میزاریم.

حالا قابلمه رو تمیز شسته و روی اجاق گاز گذاشته و آب آلبالو رو توش میریزیم و روشن می کنیم و مقدار شکری که گفته شده رو بهش اضافه می کنیم و تا بیست دقیقه خوب میجوشانیم تا وقتی که با بلند کردن ملاقه از پایین به بالا گرفته و غلظت چکه های شربت رو ببینید.

گاز رو خاموش و فورا شربت رو‌ منتقل میکنیم به ظرف ملامین یا چینی یا شیشه ای که خنک بشه و از داغی بیفته.

و بعد از خنک شدن به بطری انتقال بدید، که بنظر من تو بطری های شیشه ای بریزین یک سال هم بمونه رنگش اصلا تغییر نمیکنه قرمز قرمز میمونه.

نظرات