نکته هایی برای ست کردن کت مردانه را با انواع لباس ها

0

کت مردانه جزو اجزای جدا نشدنی استایل مردانه است؛ دلیلش هم این است که قابلیت ست شدن با لباس‌های متنوعی را دارد و استایل‌های متعددی برای مردان می‌سازد. در این مقاله با هفت نکته درباره استایل مردانه که کت تک جزو جدا نشدنی آن‌هاست، بیشتر آشنا خواهید شد. (ست کردن کت مردانه)

ست کردن کت مردانه

ترکیب کت مردانه و شلوار جین، روزمره ایده‌آل

یکی از انواع ست‌های مردانه اسمارت کژوال Smart Casual است. این ست در عین روزمره بودن برای موقعیت‌های خاصی مثل قرارهای عاشقانه، قرار شام، مهمانی‌های دوستانه و … مناسب است. برای اینکه بتوانید یک ست روزمره اما اسمارت و شیک بسازید، می‌توانید کت تک سرمه‌ای را با شلوار جین آبی و کت مردانه مشکی را با شلوار جین مشکی ست کنید.

کت و شلواری متفاوت برای استایلی متفاوت

اگر قبلا کت و شلوار مردانه را در لیست خرید خود قرار داده‌اید؛ اما آنقدر رسمی است که اگر به یک مهمانی نیمه رسمی دعوت شوید، نمی‌توانید آن را بپوشید؛ خرید کت تک مردانه با مدل اسپرت و همراه کردن آن با یک شلوار تک متفاوت چاره کار شماست.

برای اینکه بتوانید استایلی نیمه رسمی بسازید و در مواردی مثل قرارهای کاری، گردهمایی‌ها و موارد مشابه ظاهر جذابی داشته باشید، کافی است کت مردانه‌تان را با شلواری ست کنید که رنگ آن با رنگ کت متفاوت است. برای مثال ممکن است به یک مهمانی عصرانه تابستانه در فضای باز دعوت شده باشید که افراد آشنا یا کسانی با آن‌ها صمیمی هستید، زیاد نباشند. در چنین شرایطی می‌توانید کت سرمه‌ای بپوشید و آن را با شلوار سفید ست کنید و یک استایل ملوانی بسازید یا می‌توانید شلوار آبی روشن را با کت بژ همراه کنید و یک استایل خنک مردانه را به نمایش بگذارید.

نکته مهم درباره فرم یقه تی شرت

ست کردن کت مردانه

بلوزهای تابستانه معمولا در دو گروه اصلی تی شرت و پولو شرت قرار می‌گیرند. دسته اول همان تی شرت‌هایی هستند که یقه گرد یا هفت دارند و پولو شرت‌ها با یقه ایستاده کمی متفاوت و رسمی‌تر جلوه می‌کنند. نکته مهمی که باید موقع ست کردن کت و تی شرت در نظر داشته باشید، فرم یقه است. جالب است بدانید فرم یقه گرد شما نباید به قدری تنگ باشد که به بیننده احساس خفگی بدهد و نباید هم زیاد باز باشد. یک یقه متوسط گرد برای شما عالی خواهد بود.

نکته دیگر اینکه اگر گردن کوتاهی دارید یا دوست دارید استایلتان سنتان را پایین‌تر نشان دهد، بهتر است به جای یقه گرد، سراغ یقه‌های هفتی بروید. این یقه‌ها گردن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند و استایلتان را جوان پسند خواهند کرد.

ترکیب پیراهن، کت تک و شلوار جین

ست کردن کت مردانه

یکی دیگر از ست‌هایی که می‌توانید با استفاده از کت تک مردانه ایجاد کنید، همراه کردن آن با پیراهن و شلوار جین است. این ست به ویژه برای محیط کار آقایان مناسب است؛ البته اگر در یک اداره دولتی رسمی کار نمی‌کنید. همراه کردن کت ساده با پیراهن چارخانه و شلوار جین یک ترکیب اسمارت و شیک ایجاد می‌کند و می‌تواند خلاقیت ظاهر شما را بیشتر نشان دهد. اگر در شرکتی کار می‌کنید که کارمندان آن جوان هستند، ماهیت استارتاپی دارد یا خصوصی است، این ست را گوشه ذهنتان داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با انواع استایل مردانه و شناخت سبک خود این مطلب را مطالعه کنید.

کت و شلوار هم رنگ و تی شرت

از دیگر ست‌های نیمه رسمی که می‌توانید برای خودتان بسازید، ترکیبی است از همان کت و شلوار ساده مردانه‌ای که با یک تی شرت مردانه همراه شده است. برای مثال می‌توانید یک کت و شلوار بژ را با یک تی شرت سفید ساده همراه کنید و از نتیجه تابستانی زیبای به دست آمده لذت ببرید. این ست را می‌توانید با یک صندل یا حتی کفش چرم همراه کنید و کیف مناسبی را به صورت کج به استایلتان اضافه کنید. برندهای ایرانی متفاوتی مثل محصولات چرم مشهد مدل‌های متنوعی دارند که در ساختن استایل شیک شما مفید واقع خواهند شد.

کت مردانه را با چه کفشی ست کنیم؟

– به خاطر داشته باشید کت و شلوار مردانه رسمی که با پیراهن همراه شده است، نباید با چیزی جز کفش مردانه رسمی ست شود. هر گونه انتخاب صندل یا کفش‌های به اصطلاح قایقی برای این ست اشتباه محض است.

– کت و شلوار مردانه‌ای که با تی شرت همراه شده را می‌توان با کفش کتانی، کفش قایقی یا حتی صندل مردانه همراه کرد، بدون آنکه نگران نتیجه بود.

– کت تک مردانه‌ای که با شلوار جین ست شده را می‌توان با نیم بوت، کفش کتانی یا کفش قایقی رو باز پوشید؛ اما صندل معمولا بین گزینه‌های مناسب برای این استایل قرار نمی‌گیرد.

کدام کیف برای کدام استایل بهتر است؟

– داشتن یک دستی کوچک ساده( شبیه کیف پاسپورت) ، یک کیف اداری و یک کیف مدل پستچی برای استایل‌های متفاوت شما لازم است.

– کیف پستچی را با کت تک، شلوار جین و تی شرت یا پیراهن همراه کنید.

– کیف دستی را با کت و شلوار و تی شرت، در دست بگیرید.

– از کیف‌های رسمی اداری تنها در شرایطی کمک بگیرید که استایلتان رسمی و اداری است؛ هیچ وقت در یک مهمانی مجلسی که کت و شلوار و پیراهن پوشیده‌اید، سراغ کیف دستی نروید.

 

نظرات