طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت مجلسی و فوق العاده خوشمزه

0

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت مجلسی و فوق العاده خوشمزه

لوبیا پلو با گوشت از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. معمولا لوبیا پلو را با گوشت چرخ‌کرده طبخ می‌کنند اما لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای هم مجلسی‌تر و لذیذتر است و هم به عنوان یکی از بهترین غذاها برای دورهمی‌ های دوستانه و فامیلی جز صدرنشین‌هاست.

لوبیا پلو با گوشت

 

لوبیا سبز منبع غنی مواد مغذی مورد نیاز بدن کودکان از جمله فیبر، ویتامین ها و پروتئین است، بینایی چشم کودکان را بهبود بخشیده و به دلیل محتوای روی به تقویت سیستم ایمنی و درمان سریع زخم و عفونت کودکان کمک می کند.

لوبیا سبز همچنین از آنفلوآنزا پیشگیری کرده و خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می دهد. به همین دلیل مصرف منظم لوبیا سبز برای نوزادان و کودکان مفید است.

فولات موجود در لوبیا سبز برای دوران بارداری و جنین حیاتی بوده و خطر بروز نقایص زایمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. لوبیا سبز برای حفظ سلامت رحم زنان مفید است و به سلامت نوزاد کمک می کند.
لوبیا سبز منبع غنی آنتی اکسیدان هایی همچون لوتئین و کاروتنوئیدها و ویتامین C می باشد که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و وجود نشاسته پایدار، فیبر محلول و نامحلول، ترکیبات فنولی و سایر مواد مغذی همچون اسید فیتیک و ساپونین ها باعث شده لوبیا سبز به ماده غذایی ضد سرطانی قوی تبدیل شود که علاوه بر پیشگیری از سرطان هایی همچون سرطان سینه، روده بزرگ و پروستات به کند شدن رشد سلول های سرطانی مانند سرطان خون، سرطان سینه و سلول های لنفوم نیز کمک می کند.

لوبیا پلو با گوشت

 

مواد لازم لوبیا پلو با گوشت :

لوبیا پلو

گوشت گوسفندی

پیاز نگینی

زعفران، نمک، چوب دارچین و رب

برنج و روغن

طرز تهیه لوبیا پلو :

لوبياسبز رو بعد از تمیز کردن و شستن، خورد کردم و تفت دادم ،گوشت گوسفندى رو که از قبل بصورت قیمه ای خورد كرده بودم رو اضافه كردم و تفت دادم تا آبش كشيده بشه بعد چند قاشق پياز نگينى كه از قبل آماده داشتم رو اضافه كردم.

زعفران آبزده، نمک ،ادویه، يک چوب دارچین، و رب گوجه هم اضافه کردم و مجدد تفت دادم تا رب گوجه رنگ باز کنه. يه ليوان آب ريختم و گذاشتم مايه گوشتى كمى نيم پز بشه، آبش كه كشيده شد چوب دارچين رو درآوردم و كنار گذاشتم.

برنج رو چند جوش زودتر از همیشه آبکش میکنیم تا لوبیاپلومون خمیر و شفته نشه، بعد از اینکه برنج رو آبکش کردیم كف قابلمه آب و روغن ميريزيم و ته دیگ دلخواهمون رو کف قابلمه گذاشته و مواد گوشتی و برنج رو لایه لایه داخل ظرف ریخته و به مدت یک تا یک و نیم ساعت دم میکنیم و تمام.

نظرات