ماجرای جنجالی گوشت ۹۰۰ هزار تومانی در شمال تهران

0

ماجرای جنجالی گوشت ۹۰۰ هزار تومانی در شمال تهران

گوشت ۹۰۰ هزار تومانی : همان اول کار که خبر به گوش‌تان بخورد، احتمالا فکر می‌کنید چه کسی حاضر است برای یک کیلو گوشت، ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کند؟

گوشت 900 هزار تومانی
اما اگر یک بازاریاب ماهر برای‌تان از مزایای این گوشت لاکچری حرف بزند، احتمالا با خود فکر می‌کنید به یک بار خوردنش می‌ارزد!

یک سایت اینترنتی که در علی الظاهر به یک واحد صنفی ارتباط دارد، برای قیمت هر کیلو گوشت قرمز خود بین ۷۲۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته است. تصویر صفحه فروش این فروشگاه ۲۴ ساعتی می‌شود که در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است و مسئولیت آن را هیچ‌کس بر عهده نمی‌گیرد.

به گفته بازاریابان این سایت، این دام‌ها در محیط‌های ایزوله و فاقد هرگونه باکتری و ویروس پرورش پیدا می‌کنند و فراهم کردن چنین محیطی برای این دام‌ها فعل هزینه‌بری است. برای این دام‌ها موسیقی پخش می‌شود و شرکت جی‌ اند جی لاکچری مدعی شده غذای اصلی این نوع دام‌ها شیرهای مغذی است!

گوشت 900 هزار تومانی

اگر گوشت ۹۰۰ هزار تومانی نخورید، سرطان می‌گیرید!

این سایت البته مصرف‌کنندگان را به نوعی تهدید و تغذیه کسانی که گوشت یک میلیون‌تومانی نمی‌خورند را زیر سوال برده است.

این سایت نوشته است: «امروزه به دلیل عدم نظارت کافی بر علوفه و غذای دام، و همچنین نگهداری نامناسب و غیر بهداشتی دام، از داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک های مختلفی برای درمان دام های بیمار استفاده می شود. دام ها پس از بهبودی، باید دوره ای تحت مراقبت و پرهیز باشد تا بقایای دارو و آنتی بیوتیک ها به طور کامل دفع شوند. متاسفانه در بسیاری از کشتارگاه ها قبل از طی شدن کامل دوران قرنطینه دام، گوشت ذبح یا از شیر دام استفاده می شود، لذا بقایای آنتی بیوتیک و دارو های شیمیایی یکی از مشکلات اصلی در گوشت و شیر دام است که خود باعث بروز انواع بیماری هایی نظیر سرطان کبد و از کار افتادن تدریجی کلیه ها می شود.»

گوشت 900 هزار تومانی
دام‌هایی که ماساژ دریافت می‌کنند

گویا در دوران پرورش هر دام روزانه توسط متخصصان ماساژ عضلانی می‌گیرد تا ساختار اندام، فرم‌دهی و لطافت بافت گوشت حفظ شود. همچنین گفته شده روزانه برای دام‌ها موسیقی خاص پخش می‌شود تا دام‌ها با نشاط شده و تمامی استرس‌های دام خنثی شود! خلاصه اینکه این دام‌ها به مدت پنج ماه تحت شرایط فوق پرورش می‌یابند و متوسط هزینه روزانه این دام‌ها بنا به نوع پرورش ۵۰ تا ۱۳۰ دلار است.

چه کسی پاسخگوست؟!

اسفنانی معاون رئيس سازمان و مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران در این باره به پول نیوز گفت: موضوع گوشت ۹۰۰ هزار تومانی برای اداره تعزیرات هنوز در حد یک خبر اعلام شده توسط رسانه‌هاست. ما هنوز موضوع را بررسی نکرده‌ایم و بعد از بررسی طی یکی دو روز آینده نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

علي خندان رو جوان، رییس اتحادیه تهيه و توزيع گوشت گاوي هرگونه ارتباط این واحد فروش را با اتحادیه تکذیب کرده و به پول نیوز می‌گوید: من نه تا به حال این گوشت را دیده‌ام نه از جزییات آن اطلاعی دارم ما فقط مسئول تهیه و توزیع گوشت داخلی هستیم. به گفته او در حال حاضر گوشت گوساله بین ۳۹ تا ۴۲ هزار تومان قیمت دارد.

محمد محمدی عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هم در این باره به پول‌نیوز توضیحاتی داد: گوشت از جمله کالاهای ضروری است که قیمت گذاری آن پای دولت است. هیچ فردی حق ندارد چنین قیمتی روی کالای خود بگذارد.

او ادامه داد: گوشت ۹۰۰ هزار تومانی به خوبی نشان می‌دهد که چه فاصله طبقاتی عجیبی بین مردم جامعه ما وجود دارد. مدیران ما مدیران گرامی نیستند، مدیران گرانی‌اند. در حالی که در یک گوشه شهر عده‌ای حتی نمی‌توانند یک کیلو گوشت قرمز معمولی تهیه کنند، برخی در حال خرید و فروش گوشت یک میلیون تومانی هستند.

منبع : عصر ایران

نظرات