نحوه حذف اشیا اضافی و یا افراد در عکس با فتوشاپ + آموزش تصویری

0

نحوه حذف اشیا اضافی و یا افراد در عکس با فتوشاپ + آموزش تصویری

حذف اشیا اضافی و یا افراد اضافی که دیگر دوست ندارید در عکس شخصیتان باشد را به راحتی با روشی که در این بخش بیان کردیم با فتوشاپ پاک کنید.
اگر دوست دارید اشیای اضافی موجود در تصاویر خود را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به راحتی حذف کنید، این آموزش را دنبال نمایید.

حذف اشیا اضافی

حذف اشیا اضافی در عکس با فتوشاپ

ما در این بخش از سایت حرف تازه با روشی ساده و آسان به شما آموزش میدهیم تا بتوانید اشیا و افراد اضافی را در عکس شخصی و یا کاری خود را حذف و پاک کنید به گونه ای که هیچ اثری از شی و فرد مورد نظر در عکستان پیدا نباشد.

در این تصاویر یک پرنده را می خواهیم حذف کنیم و در اخر نتیجه کار را ببینید که پرنده ما از روی عکس محو شده است
در بحث قبلی روش تغییر رنگ لباس در عکس با فتوشاپ و حل مشکل چپ به راست نوشتن متن فارسی در فتوشاپ را آموزش دادیم که در اینجا کلیک کنید.

 

حذف اشیا اضافی

 پاک کردن افراد در عکس با فتوشاپ

برای انجام این کار ابتدا از نوار ابزار سمت چپ، ابزار Lasso Tool را انتخاب کرده و با کلیک کردن و نگه داشتن، دور تا دور پرنده را خط کشی نمایید تا به حالت انتخاب در آید. اگر نتوانستید این کار را درست انجام دهید و خط کشی به درستی انجام نشد، کافیست یک بار بیرون از محوطه انتخاب شده یک بار کلیک کرده و سپس دوباره عملیات انتخاب پرنده را تکرار کنید.

حذف اشیا اضافی

سپس از منو فتوشاپ گزینه Edit و بعد Fill را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده گزینه Content-Aware را بر گزینید. همچنین در بخش Options گزینه Color Adaption را نیز با تیک زدن فعال کنید تا بخش انتخاب شده با محیط اطرافش هم شکل شود. سپس روی OK کلیک کنید.

حذف اشیا اضافی

در عکس زیر مشاهده می کنید که با فتوشاپ به راحتی توانستید پرنده را از روی تصویر پاک و حذف کنید.

حذف اشیا اضافی

برای حذف سایه نیز، با ابزار Lasso Tool دور آن را انتخاب کنید. این بار به جای مراجعه به منو، ما از کلید های میانبر Shift+F5 استفاده می کنیم تا پنجره Fill باز شود. بعد، اقدامات ذکر شده در مرحله قبل را تکرار کرده و روی OK کلیک می کنیم.

حذف اشیا اضافی

حذف اشیا اضافی روی عکس با فتوشاپ

آموزش حذف کردن اشیا اضافه در عکس

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قبل و بعد عکس را با پرنده و بدون پرنده را به شما نشان دادیم که با استفاده از قابلیت Fill فتوشاپ و گزینه Content-Aware به راحتی اشیای ناخواسته موجود در تصویر را حذف کردیم.

حذف اشیا اضافی

نظرات