آموزش حل مشکل کپشن اینستاگرام

1

آموزش حل مشکل کپشن اینستاگرام

نوشتن کپشن اینستاگرام با نوشتن در دیگر شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ و تلگرام کمی دشوار بوده و متفاوت است.

شاید برایتان پیش آمده که مدت طولانی صرف نوشتن یک متن و کپشن زیبا کردید، اما بعد از انتشار پست، نوشته به یک متن درهم و برهم به همراه هشتگ ها و ایموجی ها در جای نامناسب تبدیل شدند .

حال باید پرسید که نحوه صحیح مرتب نوشتن کپشن و فاصله انداختن و متن طولانی زیر عکس در اینستا چگونه است؟

آموزش حل مشکل کپشن اینستاگرام (فاصله گذاری ،مرتب نوشتن کپشن فارسی و رفتن به خط)

فاصله گذاری و رفتن به خط بعد اصلا کار سختی نیست؛ اما بسیاری از افراد مشکل دارند. در واقع این کار بسیار آسان است و هیچ وقت اضافی از شما نخواهد گرفت

تعداد کاراکترها برای هر متن در اینستاگرام

تعداد کاراکترها برای هر متن در اینستاگرام محدودیت دارد، برای کپشن ها ۲۲۰۰ کاراکتر بوده و هر فضای خط به عنوان یک کاراکتر حساب خواهد شد.

اضافه کردن پاراگراف و فاصله انداختن در کپشن اینستاگرام غیرممکن است.
حتی اگر هنگام تایپ کپشن، “Enter” را فشار دهید، با هر بار ویرایش و زدن دکمه “send فاصله ای که ایجاد کردید، ناپدید می شود.

روش فاصله گذاری و رفتن به خط بعد در کپشن اینستاگرام

با استفاده از برنامه یادداشت

روش نوشتن متن در برنامه یاداشت گوشی : برای فاصله انداختن در کپشن اینستاگرام هیچ وقت بطور مستقیم متن را در قسمت بیو و یا زیر عکس ننویسید و ابتدا متن کپشنی که می خواهید در اینستاگرام خود منتشر کنید را در برنامه یادداشت برداری گوشی خود بنویسید.
این برنامه پست شما را به طور خودکار با قالب بندی مناسب منتشر می کند

روش پیش نویس ایمیل: میتوانید از پیش نویس های ایمیل برای اینکار کمک بگیرید و و برای انتشار یک پست جدید ، پیش نویس کپشن خود را در اینستاگرام پُست کنید

نحوه نوشتن متن طولانی زیر عکس اینستاگرام با استفاده از نمادها

برای این کار میتوانید در هر کجا که به یک خط فضا نیاز دارید از نمادهای خاصی مانند (-) ، (*) و همچنین ایموجی های مختلف استفاده کنید

اما این روش یک ایرادی دارد که این نمادها یا کاراکترها برای همه قابل مشاهده است و ممکن است کپشن را برای برخی از افراد مبهم سازد.

چگونه در بیو اینستاگرام فاصله بگذاریم

برای فاصله انداختن در بیو اینستا چند برنامه و نرم افزار وجود دارد که راه حل های متداول برای اضافه کردن فضا در کپشن ها به شما ارائه می دهد که باید آنها را روی دستگاه خود نصب کنید و از آنها برای فاصله انداختن در کپشن اینستاگرام استفاده کنید.

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام 

با برنامه Hashtagie می توانید مت خود را به سادگی تایپ کنید، کپی پیست کنید و  آن را دقیقاً همان گونه که می خواهید در اینستاگرام ببینید، درست کنید.
برنامه GramSpacer به شما این امکان را می دهد که فضاهای خالی زیبایی برای کپشن ها و بیوهای اینستاگرام ایجاد کنید.
Insta-Spacer ابزاری عالی است که به شما این امکان را می دهد که فضاهای چند خطی را بدون استفاده از کاراکترهای ناخوشایند به متن اضافه کنید.
Tailwind به شما این امکان را می دهد تا هنگام نوشتن متن خود، طول و به صورت خودکار خطوط فاصله را ایجاد کنید.

کپشن فارسی اینستاگرام

عموما متن اینستای برخی کاربران چسبیده به اسم اکانت هست و چپ‌چین.

اینستاگرام اندرید طوری‌ که خط اول کپشن عکس رو چپ‌چین نشون می‌ده و بقیه پاراگراف‌ها رو راست‌چین. برای این که صفحه‌ی زیباتری داشته باشین، بهتره که موقع نوشتن یه اینتر بزنین و بعد توضیحات رو بنویسین که راست‌چین نشون داده بشه.

از طرفی چون اینتر خالی رو اینستا نادیده می‌گیره، بهتره یه نیم‌فاصله بزنین و بعد اینتر:

* اینتر بعد از کاراکتر فاصله در اینستاگرام خنثی می‌شه.

* دو اینتر و یا دو فاصله پشت‌سر‌هم خنثی است. اگر چند خط خالی پشت سرهم می‌خواهید، می‌تونید از کاراکتر نیم‌فاصله(zwnj، zero width non-joiner) استفاده کنید. در بعضی کیبوردها نیم‌فاصله وجود داره(مثلا گوگل‌ کیبورد و Swiftkey). اگر نیم‌فاصله ندارید از کاراکترهایی مثل فتحه و سکون و … که در فارسی داریم و کوچک هستند استفاده کنید.

آموزش حل مشکل کپشن اینستاگرام (فاصله گذاری ،مرتب نوشتن کپشن فارسی و رفتن به خط)

فاصله بین خطوط در کپشن اینستاگرام در آیفون

در هنگام نوشتن ممکن است گزینه return و enter در صفحه کلید گوشی شما نمایش داده نشود. در گوشی های آیفون برای حل مشکل فاصله بین خطوط در اینستا در هنگام تایپ متن در اینستاگرام روی دکمه ۱۲۳ در پایین صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه return در گوشه پایین سمت راست صفحه را لمس نمایید. با انتخاب این گزینه یک خط جدید در نوشته ایجاد می شود. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن های دیگر برای فاصله انداختن بین خطوط در اینستاگرام را ندارید..

در پایان اگر روش و ترفندی برای مرتب نوشتن و فاصله گذاری متن زیر عکس و بیو اینستا می دانید بیا ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

گردآوری در مجله اینترنتی حرف تازه

برگرفته از اوره،مینویسم

1 دیدگاه در “آموزش حل مشکل کپشن اینستاگرام

  1. حسین گفت:

    من خیلی با این موضوع مشکل داشتم ، ممنون از سایت خوبتون

نظرات