آموزش فعال کردن حالت هشدار و اضطراری بی سیم در اندروید + نحوه خاموش کردن

0

آموزش فعال کردن حالت هشدار و اضطراری بی سیم در اندروید + نحوه خاموش کردن

امروزه گوشی های اندروید دارای تنظیماتی هستند که به آن حالت هشدار و حالت اضطراری Emergency Alert گفته میشود که برای شرایط اضطراری تعبیه شده است. این گوشی ها طوری طراحی شده اند که در برابر هرگونه اخطار و تهدید از قیبل بلایای طبیعی، تروریستی و… واکنشی از خود نشان می دهند. اما از کجا بفهمیم که حالت اضطراری گوشی ما فعال است و یا خاموش است؟

آموزش فعال کردن حالت هشدار و اضطراری بی سیم در اندروید + نحوه خاموش کردن

برای فعال کردن حالت اضطراری به برنامه Emergency Alert (هشدار اضطراری) بروید. در صفحه ی اصلی، هر هشداری را که اخیرا دریافت کرده اید مشاهده خواهید کرد.

  • وارد تنظیمات گوشی بشید
  • گزینه اعلان ها (Notification) رو انتخاب کنید
  • گزینه Advanced settings را انتخاب کنید
  • و تیک Allow alerts رو فعال/ غیرفعال کنید.

 

بعد از اعمال تنظیمات بالا، در شرایط بحرانی گوشی شما هشدار‌های مربوطه (زلزله،سیل و…) را صادر خواهد کرد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهید.

و یا منوی overflow (سه نقطه عمودی) را لمس کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

شما یک لیست از تمام هشدارهایی را که می توانید دریافت کنید را مشاهده می کنید که به طور پیش فرض فعال می شوند.

فعال کردن حالت اضطراری در گوشی موبایل

نحوه غیر فعال کردن

برای خاموش کردن هر کدام از هشدار ها کافیست آنها را لمس کنید. در صورتی که می خواهید دوباره روشن شوند کافیست هر کدارم را دوباره لمس کنید.

همچنین می توانید صداها و ویبره (ارتعاش) را فعال یا غیرفعال کنید. برای خاموش کردن هر صدا، تنظیمات مناسب را تغییر دهید.

وقتی هشدارهای بحران را فعال کنید، در برنامه «ایمنی» از شرایط اضطراری عمومی یا بحران‌های محلی، مثل بلایای طبیعی، مطلع خواهید شد. اعلان‌های «هشدار بحران» حاوی پیوندی به صفحه اصلی برنامه «ایمنی» است که در آنجا می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره رویداد موردنظر پیدا کنید.
«هشدارهای بحران» در همه کشورها و مناطق و به همه زبان‌ها دردسترس است. اگر تلفنتان روی زبان دیگری غیراز زبان محلی تنظیم شده باشد، هشدار ممکن است به‌جای زبان تنظیم‌شده، به زبان رسمی مکان کنونی‌تان نشان داده شود.

نظرات