طرز تهیه کوکوی برگ کرفس لذیذ و مقوی

0

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس لذیذ

کوکوی برگ کرفس : اکثر کدبانوها برگ های کرفس را دور میریزند غافل از اینکه سرشار از خاصیت و خوشمزگی است. با رسپی این کوکوی خوشمزه و مقوی همراه باشید.

کوکوی برگ کرفس

 

کرفس این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین ‌های A، B، C و املاح فراوان است که باعث حفظ ایمنی بدن میشوند و بدنتان را تصفیه می‌ كنند. كرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌كند به علاوه شما را از انواع بیماری ‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می ‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشكان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌كنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.
این سبزی خوش‌ عطر به خاطر داشتن آنتی ‌اكسیدان ‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری ‌های وخیم حفظ می ‌كند. ضمن آنكه كرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه ‌ای عمل می ‌كند كه در نهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می ‌شود.‌

 

مواد لازم کوکوی برگ کرفس برای ۲ تا ۳ نفر :

برگ کرفس ۲۵۰ گرم
تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه و روغن

 

طرز تهیه کوکوی برگ کرفس :

برگهای سبز و جوان و نرم کرفس را جدا کرده بشویید و خرد کنید، با نمک و فلفل و زردچوبه و تخم مرغ ها کاملا مخلوط کنید و انقدر هم بزنید تا کف کند.
کمی روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، سپس مایه کوکو را اضافه کنید و اجازه دهید با شعله تقریبا متوسط یک سمت کوکو سرخ و طلایی شود و کوکو خودش را بگیرد، با کمک یک کفگیر پهن کوکو را برگردانید و اجازه دهید کوکو با شعله ملایم رو به متوسط بپزد و طلایی و خوشرنگ شود.
میتوانید داخل مواد کوکو مقداری زرشک یا گردوی خرد شده نیز بریزید و در صورت تمایل از یک قاشق آرد به جهت انسجام کوکو در مایه استفاده کنید.
بعد از پخت به صورت گرم همراه با نان یا برنج و انواع ترشی و مخلفات سرو کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات