ویزای توریستی یا ویزای استارت آپ کانادا

0

از خیابان‌های معروف و محبوب تورنتو گرفته تا قله‌های کوه‌های راکی، کانادا دارای مجموعه متنوعی از مقاصد برای تعطیلات است. آب‌وهوای عالی، طبیعت زیبا، شهرهای خنک و نرخ ارز مطلوب از جمله دلایلی است که کانادا را به یک مقصد توریستی فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

 ویزای توریستی کانادا

اما اخذ ویزای توریستی کانادا چطور امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان با اخذ ویزای توریستی به اقامت دائم هم رسید؟ جهت اخذ ویزای توریستی کشور کانادا پیش از اقدام نیاز دارید یک سری مدارک و فعالیت‌ها را در نظر داشته باشید و سپس اقدام کنید. چیزی که در ادامه به آن می‌پردازیم، راهنمای اخذ ویزای توریستی کانادا و پاسخ به سؤالات شما برای این موضوع است.

مشخص‌کردن هدف ‌گرفتن ویزای توریستی کانادا

به‌طورکلی یک سؤال اساسی مطرح است: اگر قصد گرفتن ویزای توریستی برای اقامت طولانی‌مدت را دارید، آیا می‌توانید در طول مدت آن در کانادا اقامت داشته باشید یا خیر؟ پرسش این سؤال به شما کمک می‌کند هدف از اخذ ویزای توریستی را دریابید و سپس با یک دید کلی‌نگر اقدام کنید.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا ۳ نوع متفاوت دارد:

ویزای سینگل (single)

ویزای مولتیپل (multiple)

سوپر ویزا (super visa)

ویزای سینگل چیست؟

با داشتن ویزای سینگل، قابلیت این را دارید که تنها یک‌بار – و فقط یک‌بار – به کانادا وارد شوید و هر زمان که از خاک کانادا خارج شوید، ویزای شما اعتبار خود را از دست خواهد داد. البته در نظر داشته باشید با زمان ورود به خاک کانادا می‌توانید تا مدت‌زمان اعتبار ویزایتان در خاک کانادا بمانید.

ویزای مولتیپل – ویزای چند بار ورود کانادایی

برخلاف ویزای سینگل، ویزای مولتیپل یا چند بار ورود کانادا کاملاً متفاوت است. تصور کنید با داشتن این ویزا – تا زمانی که ویزای شما اعتبار دارد – می‌توانید تا چندین بار به طور نامحدود به کانادا سفر کنید. البته توجه به مدت‌زمان پاسپورت و ویزا مهم است؛ زیرا که مدت‌زمان اعتبار ویزا و پاسپورت ایرانی ۵ سال است.

سوپر ویزای کانادا – یک ویزای طولانی‌مدت

تصور کنید که شما فردی را دارید که مقیم کانادا است. (به‌خصوص اگر آن فرد، فرزند یا نوه شما باشد – البته افراد دیگر هم می‌توانند با اخذ شرایط از این ویزا استفاده کنند).

این فرد می‌تواند برای شما سوپر ویزای کانادا را تهیه کند که ۱۰ سال اعتبار دارد. البته دقت کنید باتوجه‌به مدت‌زمان پاسپورت ایرانی، این ۱۰ سال به ۵ سال تغییر پیدا می‌کند.

ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟

اول؛ مشخص‌کردن نوع ویزا

ویزای شما از کدام یک از انواع ویزاهای بالا است؟ آیا ویزای سینگل، مولتی یا سوپر ویزای کانادا مدنظر شما است؟

افسر مهاجرت درخواست شما را رد می‌کند، مگر اینکه دلیل خوبی ارائه دهید.

این دلایل شامل یک سری وابستگی‌ها به داخل کشور مبدأ است. این وابستگی می‌تواند خانواده، کار، تحصیل یا هر چیز دیگری باشد که مجدد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تمکن مالی دارید، توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارید؟ آن را اثبات کنید!

شما باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌ها را در طول سفر خود دارید. در غیر این صورت ممکن است مجوز اخذ ویزای توریستی کانادا را نگیرید. اثبات کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های سفر خود بربیایید، سپس نسبت به اخذ ویزای توریستی خود اقدام کنید.

یک جمع‌بندی کلی از شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

در ادامه چند شرایط کلی را برای اخذ ویزای توریستی کانادا بررسی می‌کنیم:

  • سلامت کامل جسمی و اخلاقی

  • عدم سوءسابقه کیفری

  • اگر ثابت شود برای ورود به کشور کانادا مشکل‌ساز هستید و خطری دارید، از گرفتن ویزای توریستی کانادا سلب مقبولیت می‌شوید.

  • حتماً باید گذرنامه معتبر و دارای تایید داشته باشید.

  • ثابت کنید که قصد ندارید به واسطه ویزای توریستی در کانادا اقامت بلندمدت یا دائم داشته باشید.

  • دلایلی را بیاورید که اثبات کند دلیلی برای بازگشت به کشور واسطه یا مبدأ دارید.

  • اثبات کنید توانایی این را دارید که از پس هزینه‌های خود یا خانواده خود در طول سفر برآیید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا چیست؟

مدارک باید با صحت و درستی کامل تحویل داده شوند. امکان اینکه با مدارک ناقص از سمت افسر مهاجرت رد شوید، زیاد است؛ بنابراین پیش از اقدام، در نظر بگیرید که مدارک را کامل و به‌خوبی آماده کرده‌اید.

  • فرم درخواست ویزا را دقیق تکمیل کنید و تحویل دهید.

  • پاسپورت و عکس پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد تحویل دهید.

  • اسنادی را داشته باشید که تمکن مالی شما را ثابت کند.

  • اگر یک دعوت‌نامه از یک فرد سازمانی در کانادا داشته باشید، یا برنامه منظم و کاملی از بازدید کانادا تحویل دهید، به روند تسهیل‌پذیرش مدرک شما کمک می‌کند.

  • هزینه‌های قانونی اخذ ویزای توریستی کانادا را کاملاً پرداخت کنید.

  • انگشت‌نگاری‌های مرتبط با سفارت کانادا را انجام دهید.

  • اسناد دارایی‌های مربوط به خود را عرضه کنید.

  • اگر نامه اشتغال به کار و تحصیل، فیش حقوقی یا مرخصی را دارید، جهت ارائه کامل مدارک کاری و تحصیلی ارائه دهید.

  • آیا سابقه مهاجرتی و مسافرتی داشته‌اید؟

آیا انتخاب یک مؤسسه مهاجرتی جهت اخذ ویزای توریستی کانادا مهم است؟

بله؛ توجه داشته باشید که یک مؤسسه مهاجرتی معتبر و حرفه‌ای جهت اخذ ویزای توریستی کانادا را انتخاب کنید. در صورت انتخاب‌نکردن یک وکیل قابل‌اعتماد، ممکن است با وجود هزینه‌های زیادی که در طی مسیر اخذ ویزای توریستی کانادا خرج می‌کنید؛ جواب دلخواه خود را نگیرید. مؤسسه مهاجرتی ونوس ایرجی از صفر تا صد دریافت ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای استارت‌آپ کانادا و…. تا حصول نتیجه مطلوب در کنار شماست.

چه مقدار طول می‌کشد به ویزای توریستی من پاسخ داده شود؟

قبل از اینکه ویروس کرونا رایج شود، ۲۸۸ روز حدوداً طول می‌کشید تا پاسخ بله یا خیر به اخذ ویزای توریستی کانادا پاسخ داده شود. اما این مدت‌زمان در طول این اپیدمی تغییر پیدا کرده است.

اما امروزه با وجود اتمام دوره ویروس کرونا همچنان دولت کانادا سخت‌گیری‌های لازم را در باب این موضوع دارد؛ در نتیجه این مدت‌زمان به‌طورقطع مشخص نیست.

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا وجود دارد؟

زمانی که ویزای ۵ساله کانادا را دریافت می‌کنید، در حقیقت می‌پذیرید که به کشور خود بازگردید و دلایل محکمی را نیز در سند و مدرک خود اعلام داشته‌اید.

اگر قصد تغییر ویزای گردشگری به کاری را داشته باشید، بله، پس از بررسی افسر مهاجرت شما این شانس را خواهید داشت. اما باید در نظر بگیرید این شانس پایین است و شرایط خاص خود را دارد.

چند نکته در اخذ ویزای توریستی کانادا

پس از اخذ ویزای توریستی شما می‌توانید به‌صورت ۶ ماه یا بیشتر در کانادا بمانید. این زمان فرصت مناسبی است که اگر قصد اقامت دائم برای بعداً را دارید، از اقامت دائمی خود اطمینان کسب کنید.

اگر می‌خواهید ویزای توریستی کانادا را بگیرید، پس یک توریست باشید!

بله؛ درست شنیدید. یکی از مهم‌ترین چیزها در اخذ ویزای توریستی کانادا این است که در ابتدا باور کنید که یک توریست هستید و همان‌طور هم باشید.

واقعاً توریست باشید و اگر در سال بتوانید ۲ الی ۳ بار سفر خارجه داشته باشید و مثل یک توریست رفتار کنید تا هویت توریستی خود را تایید کنید. (سفر به سطح اروپا خیلی حائز اهمیت است.)

از کشورهای همسایه شروع کنید یا داخل اروپا تور بردارید؛ از یک قطار به‌قطار دیگر بروید و تعداد کشورهایی را که به آن‌ها سفر می‌کنید افزایش دهید. برنامه‌ریزی برای سفر و مشخص‌کردن آن از اول سال نیز مهم است.

به کشور مبدأ وابسته باشید

داشتن شغل با مالیات و بیمه، داشتن ملک در کشور مبدأ، اشتغال به تحصیل در یک دانشگاه، سرپرست خانواده بودن، کارمند بودن یا کارفرما بودن، تمام این‌ها مواردی هست که در پر کردن فرم تعهد بازگشت به کشور مبدا به شما کمک می‌کند و جهت سهولت کار بازرس مهاجرت امیددهنده است.

اگر قصد داشته باشید با تمامی اعضای خانواده خود ویزای توریستـی کانادا را بگیرید، باید گفت که این کار کمی ریسک نپذیرفته شدن مدارک را بالا می‌برد؛ زیرا وقتی تنها یک الی دو تن از اعضای خانواده نسبت به ویزای توریستـی اقدام می‌کنند، اعضای دیگر داخل کشور می‌مانند و این اطمینان خاطر را برای دولت کانادا ایجاب می‌کنند که این فرد برای پیوستن به خانواده خود مجدد بازمی‌گردد. اما وقتی همه‌ اعضای خانواده اقدام می‌کنند، این ریسک وجود دارد که فرد برای ویزای توریستـی پذیرفته نشود.

ویزای توریستی کانادا

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره ویزای توریستـی کانادا و شرایط کلی آن توضیحاتی را ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران خبره ما در مؤسسه مهاجرتی ونوس ایرجی در تماس باشید./۵۸۴۳۶۸

نظرات