سفر رایگان کربلا نرفته‌های «مخاطب خاص» با رسم سفر | آبان ۱۴۰۲

0

برنامه مخاطب خاص، کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که هر پنجشنبه‌ها بر روی آنتن زنده تلوزیون می‌رود. مجری این برنامه آقای رسالت بوذری است که هر هفته در بین الحرمین کربلا برنامه اجرا می‌کند.

 سفر رایگان کربلا

یکی از قشنگ‌ترین کار‌های این برنامه، اعزام کربلا نرفته‌ها به عراق است. به‌ همین منظور، ۳۲ نفر از کربلا اولی‌ها از تاریخ ۵ آبان تا ۱۳ آبان با تور کربلا رسم سفر، راهی عتبات عالیات شدند.

تور کربلا با رسم سفر چگونه است؟

سفر رایگان کربلا

این شرکت کارگزار سازمان حج و زیارت و مجری کاروان‌های زیارتی کربلا است که در تمامی ایام سال، عاشقان حسین(ع) را به بهشت کربلا اعزام می‌کند. این آژانس زیارتی، همه کاروان‌های حج و زیارت را از مبدأ تمامی شهر‌های ایران، به‌صورت زمینی و هوایی دراختیار مشتاقان سفر به کربلا قرار می‌دهد.

قیمت کاروان کربلا آبان ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه تمام‌شده تورکربلا بستگی به مبدأ حرکت شما به سمت عراق دارد. ازطرفی نوع وسیله عزیمت شما و مدت اقامت تان در شهر‌های زیارتی عراق از عوامل تعیین‌کننده قیمت تورکربلا است.

به‌عنوان مثال، تورکربلا زمینی از تهران؛ آبان ۱۴۰۲، از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود. همچنین تورکربلا هوایی از همین مبدأ، از بازه ۱۳میلیون تومانی شروع می‌شود.

توجه داشته باشید که تفاوت هرچند اندک هتل‌های اسکان در عراق، باعث می‌شود قیمت این تور‌ها نیز تغییرکند. جهت اطلاع از آخرین قیمت تور‌های کربلا و آگاهی از هتل های اسکان در کربلا، نجف و کاظمین، با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۱۰۹ تماس بگیرید تا از آخرین قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.

برنامه سفر به کربلا چگونه است؟

سفر رایگان کربلا

گرچه برنامه تور زیارتی در عراق برای کاروان‌های مختلف حج و زیارت، متفاوت است، اما معمولاً ابتدا ۳ شب در نجف و سپس ۳ شب در کربلا اقامت دارید. درصورتی تورکربلا ۶ شب را انتخاب کرده باشید، زیارت تان در شهر کاظمین و سامرا به‌صورت عبوری انجام خواهد شد؛ و درصورتی‌که کاروان ۷ شب رزرو کرده باشید، یک شب نیز در هتل‌های کاظمین اسکان خواهید داشت.

نکاتی چند درباره سفر کـربلا بدانید

تمامی قیمت‌ها، مصوب سازمان حج و زیارت هستند. سازمانی که ازطریق نمایندگان خود در عراق، استانداردترین هتل‌ها را برای اسکان زائران آماده می‌کند و هماهنگی‌های لازم را برای امنیت و راحتی مسافران انجام می‌دهد.

قیمت تورکربلا برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال، ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت عادی برای بزرگسالان است و برای نوزادان زیر دو سال فقط شامل هزینه بیمه‌ می‌شود که مبلغی اندک و زیر یک میلیون تومان است.

تورهای زمینی از تهران، با اتوبوس‌های vip انجام می‌شود و معمولاً مرز مهران را به‌عنوان پایانه گذرخود انتخاب می‌کنند.

وعده‌های غذایی در تور‌های حج و زیارت، از آشپزخانه مرکزی این سازمان تأمین می‌شود و در محل اسکان زائران در هتل‌های عراق، توزیع می‌شود.

زیارت دوره ازطرف کاروان حج و زیارت انجام می‌گیرد. این زیارت شامل بازدید از مسجد کوفه، مسجد سهله، مسجد حنانه، قبرستان وادی ‌السلام و آرامگاه سید محمد می‌شود. همچنین حرم عسکرین و حرم کاظمین در این بازدید، زیارت می‌شوند.

همچنین توجه کنید که گذرنامه شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و پرداخت عوارض خروج از کشور را باید ازطریق سامانه سداد انجام دهید. درحال‌حاضر مبلغ عوارض خروج از کشور برای زائران هوایی ۴۵هزار تومان و برای زائران زمینی ۱۵هزار تومان درنظر گرفته شده است.

سفر هوایی تنها از مبدأ شهر‌هایی انجام می‌شود که فرودگاه بین‌المللی دارند؛ شهر‌هایی چون تهران، اصفهان، مشهد و …؛ همچنین ارز مسافرتی فقط به مسافران خطوط هوایی تعلق می‌گیرد که می‌توانید ازطریق اپلیکشن بله یا مراجعه به شعب ارزی بانک‌ ملی یا ملت، درخواست خود را ثبت کنید و تا سقف ۵۰۰ دلار پس از گذر از گیت گذرنامه، مقدار ارز مد نظرتان را دریافت کنید.

چگونه با رسم سفر به کـربلا سفر کنیم؟

رسم سفر قابلیتی را فراهم کرده است که می‌توانید از مبدأ تمامی شهر‌های ایران به کربلا سفر کنید. شما از طریق سایت رسم سفر به نشانیrasmesafar.co می‌توانید از آخرین تورهای کربلا اطلاع پیدا کنید. جهت راهنمایی و خرید با کارشناسان رسم سفر تماس بگیرید یا با مراجعه حضوری اقدام به رزرو تور مدنظرتان کنید.

آدرس: تهران، خیابان سپهبد قرنی، قبل از پل کریمخان زند، ابتدا خیابان کلانتری، ساختمان ۱۷، طبقه چهارم

شماره تلفن: ۰۲۱۴۳۰۰۰۱۰۹

نظرات